ThomasJ Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Vi hadde för en tid sedan en kanal på Dalnets server: #studio.se Det funkade ju fin fint men det ballaur efter ett tag, så vi gör åter igen ett försök på Dalnet med kanalen #Studio.se Klaga inte på val av server då denna var mest lämplig. För dig som int evet vad irc är: Irc är ett nätverk av servrar för att chata i realtid. För att loggain på en server behöver du en klient. En lämplig sådan är mIRC som du hittar gratiis på http://www.mirc.com När du laddatner programet och installerat det så startar du det och fyller i ditt nick osv. Sedan klickar du på okey och skriver : /server irc.dal.net i det stora tomma vita fönstret. Efter ett tag så kommer det massa text som rullar i det vita fönstret. När all text är utmatad så skriver du : /j #studio.se Hoppas att denna gån skall hålla sig lite längre än den förra.. Jag kommer sitte o idla i kanalen ett tag nu så ingen snor den för oss, fölr jag har inte reggat den ännu men snart så. Pluffo kanske lägger en eggdropp där som sist, vem vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Pluffo kanske lägger en eggdropp där som sist, vem vet? Va? Skulle jag ha gjort någonting sådant? Jag var till och med tvungen att kolla upp ordet på Wikipedia för att förstå vad sjuton du snackade om 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 30 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 30 maj 2006 Pluffo kanske lägger en eggdropp där som sist, vem vet? Va? Skulle jag ha gjort någonting sådant? Jag var till och med tvungen att kolla upp ordet på Wikipedia för att förstå vad sjuton du snackade om 😕 e det jag som e vimsig nu eller? haha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 (redigerat) Oh, tänk att jag tänkte på detta häromdagen, man borde ha en studiochatt. Yeah, jag är inne iaf. Inte allt för högt tempo. 😕 EDIT: OJ! Detta var visst inlägg #909 för mej, det firar vi med en bild: Redigerat 30 maj 2006 av tbruce Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 [18:50] ->> You joined channel #studio.se[18:50] ->> Topic is: Denna kanal drivs inte av tidningen studio, utan av dess medlemmar [18:50] ->> Topic set by Lodan on 2006-05-30 16:45:15 [18:51] <Boten_Anna> Jag är ingen bot [18:51] <Boten_Anna> Jag är en väldigt väldigt vacker tjej 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 Undrar hur många som kommer heta Anna i chatten p.g.a trancers låt 🙁 Den gjorde basshunter till välkänd här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 inte jag i varjefall. men skall man ha en bot, måste den väl heta anna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 31 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 31 maj 2006 inte jag i varjefall. men skall man ha en bot, måste den väl heta anna? gubben nu e jag inne.. Ge mig op så jag kan leka kung o regga kanalen oså😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 31 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 31 maj 2006 (redigerat) håll kanalen levande.. Vi har två st "aop" som får vara moderatorer på kanalen.. Folk som inte sköter sig blir kickad och i värsta fall bannad! frågor om kanalen och irc kan ställas till: Mig , mornel eller tsmalmbe Redigerat 31 maj 2006 av Lådan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 31 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 31 maj 2006 nu bröjar det bli lite folk ju:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 jag går in nu då 🙂 Var inne igår men då fanns det ingen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 Är ensam nu igen? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 Är ensam nu igen? 🙂 Nej? VI är väl fem pers där nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 Är ensam nu igen? 🙂 Nej? VI är väl fem pers där nu! Jo jag är visst ensam...🙂 :) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 Då är du nog på fel server. #studio.se på irc.dal.net. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 Ja Pazo förklar nu men jag fattar inte hur jag kommer till Dalnet sevrern, i min lista finns ingen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 31 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 31 maj 2006 Ja Pazo förklar nu men jag fattar inte hur jag kommer till Dalnet sevrern, i min lista finns ingen 🙂 i man fönstret skriver du: /server irc.dal.net sedan joinar du oss igenom att skriva /j studio.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 mozilla.se.eu.dal.net ligger _liiiite_ närmare ju! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 studio.se :No such channel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 #studio.se på dalnet. felet ligger kanske mellan keyboarden o ryggstödet, kolla där först? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 #studio.se på dalnet. felet ligger kanske mellan keyboarden o ryggstödet, kolla där först? Ja så var det visst 😉 fast inte mitt tngtbord och ryggstöd utan lådans 😉 för han skrev /j studio.se när det skulle vara /j #studio.se. (Vadå irc-rookie 😆 varför kallar du mej det? 😳 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dunken Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 🙂 fan va nice.har hafft samma tanke!!! kan ju bli rigtigt bra om folk hjälper till och joinar kanalen,ska försöka få in lite slöa idlare åxå.själv kommer jag sitta 24/7 fram till sem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Några som saknar IRC-klient och har Firefox? Jag använder Chatzilla, en IRC-klient i form av Firefox-tillägg. http://www.mozilla.org/projects/rt-messaging/chatzilla/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 BUMP! Kom igen nu, in på kanalen så vi kan chatta. Det är ju nästan dött där! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 Du har missförstått, vi är bara DÖDStrötta, inte döda. Kliniskt sett är det en viss skillnad. Tror jag. Hmm. Bump? Nehej då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fyffes Postat 12 juni 2006 Dela Postat 12 juni 2006 Det är alldeles för dött i kanalen såhär under sommaren! Förresten, det är alltid dött... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 12 juni 2006 Dela Postat 12 juni 2006 B-U-M-P. Vi vill ha mera skitkastande och OT på kanalen, vi som är där är alltför snälla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 hepp, är inne nu. Ska dra igång xchat på en av studiomaskinerna när jag går hem. Då kan jag idla 24/7. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 15 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 15 juni 2006 jag skaffade en annan, som jag skrevom lite men x-pander tyckte det var störande, så anna fick dö Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 19 juni 2006 Dela Postat 19 juni 2006 Jag, Lådan och Pazo har schmekkalas dygnet runt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.