Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
SKAP Stipendium, Hjälper de fattiga?

Ja, eller hur? 😆

Tufft att Gessle tidigare fått en ekonomisk skjuts på 30 000. Utan dem hade han nog haft svårt att satsa som artist. 😄

Redigerat av Linus
Postat
ja... sjukt

Visst är det lite sjukt att stora artister som Per Gessle får pengar, som om han skulle behöva dem? Men de hjälper faktiskt fattiga också. Min brorsa syslar nämligen med Jazz och fick vid denna utdelning även han 30 000. Och de pengarna behöver han verekligen. Det är inte lätt att vara jazzmusiker idag.

Postat

Borde räcka med en pokal för redan etablerade musiker tycker jag. 30000 är inte så himla mycket, då är Polarpriset värre. 😕

Postat
Borde räcka med en pokal för redan etablerade musiker tycker jag. 30000 är inte så himla mycket, då är Polarpriset värre. 😕

Fast det finns väl rätt mycket "etablerade" musiker som inte har så fett med cash iofs? Är väl bara ett fåtal som verkligen blir rika... men lite onödigt att ge pengar till Gessle. Frågan är också hur man som mycket rik tackar för en - i jämförelse - struntsumma som 30 000? Blir ju mest pinsamt att ens kommentera det.

Postat
Borde räcka med en pokal för redan etablerade musiker tycker jag. 30000 är inte så himla mycket, då är Polarpriset värre. 😄

Fast det finns väl rätt mycket "etablerade" musiker som inte har så fett med cash iofs? Är väl bara ett fåtal som verkligen blir rika... men lite onödigt att ge pengar till Gessle. Frågan är också hur man som mycket rik tackar för en - i jämförelse - struntsumma som 30 000? Blir ju mest pinsamt att ens kommentera det.

Med "etablerade" menade jag givetvis artister som tjänat massor med pengar - jag kunde absolut varit mer klar på den punkten dock. 🥰 Fick inte Stevie Wonder en miljon kr från Polarpriset för ett par år sedan? Han har ju säkert ont om pengar... 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.