Jump to content
Annons

Brukar affären behålla medföljande mjukvara?

Recommended Posts

Lasse Larsson (oregistrerad)
Postat

Jag lutar åt ett emu 1820-kort, dels har det fått goda testresultat, men ett tungt skäl är att jag trodde det följde med en hel del mjukvara. På grossisten Luthmans hemsida står det att det levereras med Production Tools (Cubase LE, Proteus X LE, WaveLab Lite, Live 4 Lite mm.) Eftersom jag börjar från noll tyckte jag det verkade prisvärt. Men min lokala hökare nekar och vill endast skicka med Cubase Vst 5.1. Luthman säger att "vi vet ju inte vad musikaffären gör med grejorna".

I min lilla stad finns endast en musikaffär så alternativet är ju näthandel vilket kan vara bra men kanske inte vid eventuell support.

Har nån liknande erfarenheter att affären strippar det grossiten levererar?

Tips på andra ljudkort med medföljande mjukvaror? Kan lägga upp till 4000, PCI eller FW oväsentligt, men jag vill gärna ha breakout-box och preamps.

Annons
Postat

Din lokala handlar har en "gammal utgåva". Den första omgången av EMU-korten levererades med Cubase VST. Om jag kommer ihåg det, tycker jag väl att Luthman kunde haft det i minnet och upplyst dig om det.

I Creatives webbshop fanns Production Tools-paketet som en uppgradering för strax över hundralappen. Kan inte se att den finns kvar där nu. 😄

Hos nuvarande utgåvor av kortet har Production Tools ersatt VST5.1 för bra länge sedan.

Postat (redigerat)

Jag beställde mitt emu 0404 från musikbörsen och där fick jag med Production Tools. Kanske kan vara ett alternativ att beställa därifrån alltså?

Redigerat av allansson
Postat
Jag beställde mitt emu 0404 från musikbörsen och där fick jag med Production Tools. Kanske kan vara ett alternativ att beställa därifrån alltså?

eller thomann. där är det billigare o det..

musikbörsen är oftast jädrans otrevliga tycker jag!

iaf norrköpings.. näe då är det bättre med thomann, eller jam. i gbg på postorder då självklart..😱

Postat
min lokala hökare

Den butiken är inte ansluten till nån kedja va?

Kollat med 4Sound?

Lasse Larsson (oregistrerad)
Postat

Butiken är Musikbörsen. Och om det är en gammal version han har på lager fattar jag ju om han vill kränga sitt lager först. Men jag köper nog på nätet istället.

Postat
Hej!

Vi kompletterar givetvis upp gamla kort med den nya mjukvaran!

Konstigt att butiken säger så !?!?

Ja, så se nu till att ersätt Lasse med dom nya mjukvarorna nu istället då... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.