Jump to content
Annons

What Does It Mean


Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: What Does It Mean

GENRE: typ country med inslag av annat? 😏

LÅTLÄNGD: 2.25

KOMPOSITÖR: Jonas

PRODUCENT: Jonas

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT:mp3

STORLEK: 2,2 mb

STATUS: första ner mixningen och mastring.

Inte alls vad jag brukar göra men när jag skulle lägga trummorna så fast det som ingen annat som passa och då blev det ju också självklart hur basen skulle gå! 😳

Jonas___What_Does_It_Mean.mp3

Redigerat av jontee
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skön låt med bra variationer vad gäller arr och harmonier i countryfacket. Mycket livekänsla i trummorna, är det riktiga trummor? Du skriver att du la på dem, men det låter inte programmerat och riktiga trummor är väl svårt att lägga på efteråt speciellt då man byter tempo och takt inne i låten. Sången skulle må bra av en aning lägre tonart, det blir lite ansträngt i övre registren samt låter som att det finns mer att ta av i de lägre. På ett flertal ställen var det lite otajt spelat varför jag skulle föreslå några omtagningar här och där på gitarr. Men med lite finishputsning är detta en härlig country med snygga gitarrljud och läcker sång med tillhörande stämsång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jäddrar va läckert! Lite Dr Hook & The Medicine Show feat Lynard Skynard. 😄

Himla bra sång, körer och refräng. Yeehaaa! 😕

edit: stavning

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

hello. 😄

91:an, Tack, yes trummorna är live.. angående sången så tycker jag inte att jag låter så ansträngd, men jag är ju kanska van å höra mig kan ju vara det.. men sjunger offtast högt. 😳

equality, tacktack! kul å höra..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt!...den låga rösten är riktigt riktigt bra ... sången är lite på gränsen när du klättrar upp i den höga tonen..du kan tänka på andningen, frasering och tänja lite mer på det höga registret så fixar du det!..för det hör man ju!.... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min genre. Men det är en rätt go och hookig låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Ser att du fått 4:a kommentarer på 37 nedladdningar..lite märkligt!

Nåväl här får du min: Jag gillar denna genre,det låter lite DR Hook,som någon skrev..Bra låt - jag hör inga direkta fel,Bra sång..naket och äkta - inga pålägg med effekter! Riktig live känsla över detta...Kanonlåt!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

dr hook... hur gamla är ni 😲!

Den här gillar jag, gör en glad! hm men titta solen tittar fram utanför fönstret och vindstilla är det också, oh blev sugen på öl också. Farlig låt det här !

Skönt gung och bra stämning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...