Oliver Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Förslag på bra ljudkort...eller rent av ett mycket bra ljudkort 🙁 När man konfigurerar AUDIO i FL Studio 6 så står det följande: "It is recommended that you use ASIO driver if one is available for your sound card (the name has 'ASIO' in it), as this usually leads to better performance compared to DirectSound drivers" Vilkert ljudkort ska man välja för att kunna använda ASIO? Just nu använder datorn den primära ljuddrivisarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bassebas Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 (redigerat) Jag är inte så värst erfaren vad det gäller ljudkort. Men ASIO borde du kunna köra på nästan vilken ljudkort somhelst! Bara det inte är gammalt då. T ex i min dator finns ett inbyggt ljudkort och det är skit men det stöder ASIO. Dock hur bra vet jag int menmen 🙁 Va har du för ljudkort nu? Redigerat 29 maj 2006 av Bassebas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 ASIO är ju drivrutiner för steinbergs produkter, bla. cubase. ett förslag är att gå igenom m-audios ljudkort, ex. 2496 som är ett jädrans bra ljudkort, enligt min mening, och kolla upp vilket du gillar mest. kolla på typ vendolin.se jag köpte igårkväll ett 2496, till min nod, för 700pix. billigt och bra! Jonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oliver Postat 29 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 29 maj 2006 Har ett Creative Audigy Audio...men vet inte riktigt vad den går för. Har haft datorn i ca 3 år. Men har ljudkortet någon påverkan på det slutliga resultatet...när man exporterar till mp3 och wav? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Gå till http://www.asio4all.com/ och ladda hem så är nog steken fixad 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oliver Postat 29 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 29 maj 2006 Gött.... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 11 juni 2006 Dela Postat 11 juni 2006 (redigerat) Tänk stort när du köper ett nytt kort, oftast ångrar man sig om man köoer ett billigt kort. Testade asio pluggen, funkade inte alls! Datorn spelade upp den i 50 % av avd jag hade innan. (Sound blaster live!) Redigerat 11 juni 2006 av Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 11 juni 2006 Dela Postat 11 juni 2006 när du säger att du vill ha ett riktigt bra ljudkort så bör du nämna prisklass också. riktigt bra kort för dig kanske inte är riktigt bra kort för mig. Riktigt prisvärt och bra kort (för mig 😛 ) är EMU 1820. Internt kort kopplat till extern del, med 2 mic preamps. 8 in/ut går att uppgradera till 18/20. Detta kort kostar 3200:-. Bland billigare kort säger jag Audiophile 2496 (995:-) el. ESI Juli@ (1495:-). Men var mer precis. Hur många kanaler/pris mm. lycka till / adama Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DJ_PerZia Postat 17 september 2006 Dela Postat 17 september 2006 Fan kan inte så mkt om ljudkort,. men ja köpte en Edirol UA-25 interface,.,. köpte den från Musikbörsen för Ca: 2,400 kr., nån som vet någonting om den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 17 september 2006 Dela Postat 17 september 2006 när du säger att du vill ha ett riktigt bra ljudkort så bör du nämna prisklass också. riktigt bra kort för dig kanske inte är riktigt bra kort för mig.Riktigt prisvärt och bra kort (för mig 😮 ) är EMU 1820. Internt kort kopplat till extern del, med 2 mic preamps. 8 in/ut går att uppgradera till 18/20. Detta kort kostar 3200:-. Bland billigare kort säger jag Audiophile 2496 (995:-) el. ESI Juli@ (1495:-). Men var mer precis. Hur många kanaler/pris mm. lycka till / adama http://www.thomann.de/thoiw5_emu_1820_digi...m_prodinfo.html Lite billigare 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 17 september 2006 Dela Postat 17 september 2006 (redigerat) Gå till http://www.asio4all.com/ och ladda hem så är nog steken fixad 🙁 Men till Creatives kort ska det väl finnas nån annan drivrutin som är speciellt anpassad för just de korten? 🙁 EDIT: Ja just ja... kX heter det! http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1 Redigerat 17 september 2006 av allansson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.