Jump to content
Annons

?  

6 röster

1. 1. ?

• Gah! Vad bra!!
      1
    • Jo tack!
      1
    • Funkar väl...
      0
    • Njae tack!
      0
    • Alltså.. näe [...].
      1

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Blue Sense

* ARTIST/GRUPP: D. Persson a.k.a. D Vibe

* GENRE: Melankolisk elektropop (om man måste genrebestämma)

* LÅTLÄNGD: 06:51

* KOMPOSITÖR: : D. Persson.

* PRODUCENT: : D. Persson a.k.a. D Vibe / Froggmusic Prods.

* INSPELNINGSÅR: © 2005-2006

* FORMAT: MP3 (alternativt MT2)

* STORLEK: 6.28 mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK:( Död länk)

Hello!

Resultaten av senaste Madtracker 2-tävlingen släpptes igår, och det visade sig faktiskt att jag kom trea av 59! De tävlande var från hela världen, och topp tio var verkligen av jättehög klass, så jag är faktiskt extremt jättenöjd med min 3:e plats..

Låten är 100% sequencad, producerad, mixad (o.s.v.) i Madtracker 2, med undantag för sången, samt den lilla lilla gitarrslingan, som är inspelad i Cubase. Så här kan det alltså låta om en modern tracker nuförtiden.

Jag har inte använt några VSTi's, men jag har använt mig av en del VST's.

Som ni kanske förstår så var tävlingsorganisatörerna tvungna att begränsa antalet VST-/VSTi-pluggar som fick användas, dels att de måste vara gratis, och dels fick inte antalet pluggar springa iväg. Så det fanns en förbestämd lista över vad som fick användas (och ett paket som kunde tas ner).

Detta eftersom det var originalmodulen man skickade in till tävlingen, och då skulle det ju knappast funka om folk använde sig av t.ex. The Grand och DFH 🙂. Anledningen till det handlar självklart om att låten måste göras i Madtracker 2; annars förlorar tävlingen vitsen 🙂.

En speciell infosida om låten finns här ( Död länk )

Texten finns även att läsa där.

Alternativt finns även originalfilen av MT2-format att ta ner här (Död länk) ! Men det är rekommenderat att ta ner MP3-filen..

Om du klickar här så kan du läsa juryns omdömen av min låt..

Vad mer?

Jo, den här låten och några till som jag gjort kommer vara med på en välgörenhets-CD för Barncancerfonden också 😏.

Jag lade även upp en tidig preview på låten här i slutet av förra året; några gillade den faktiskt. https://www.studio.se/index.php?showtopic=19732&hl=

Hoppas ni gillar slutresultatet. 😳

Mvh

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Annons
Postat

Här finns övriga bidrag om ni vill lyssna på dem. Alla har en ogg-version utlagd..

/Daniel

Postat

Är det en för svår låt, eller vad är problemet? Någon kommentar måste det väl finnas? 🤪

/DAniel

Postat

gillar pianot. Inte riktigt vad jag brukar lyssna på men det låter välgjort och bra. Garttis till din tredjeplats!

Postat

Okay, tack för feedbacken =)

/Daniel

Postat (redigerat)
Minst lika bra som förra ggn!

Man får tacka =) ..

Kul med *lite* feedback iaf.

Antar att det är för mkt rock- och trancemänniskor här 😄

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Postat

Ska väl inte på något sätt kommentera juryns besult o inte heller med tanke på det där med barncancerfonden.. Gratulerar så mycket..

Ska jag då lägga en kommentar så får jag väl göra det på mitt sätt!

Jag diggar hur de klassiska chip ljuden i bakgrunden smälter in i ljudbilden på ett jävligt soft sätt.. fokuserar jag på de så hamnar jag i trance snabbt.. 😉

lugn nice låt med mjuka toner .. men det visste du säkert

Men det tog ett jävla tid innan jag lyckades lista ut vad som sjungs.. kanske för att jag flöt ut i det andra för mycket... ( 😄 det är ett bra omdöme)

Tjopp! 😳

Postat (redigerat)
Ska väl inte på något sätt kommentera juryns besult o inte heller med tanke på det där med barncancerfonden.. Gratulerar så mycket..

Ska jag då lägga en kommentar så får jag väl göra det på mitt sätt!

Jag diggar hur de klassiska chip ljuden i bakgrunden smälter in i ljudbilden på ett jävligt soft sätt.. fokuserar jag på de så hamnar jag i trance snabbt..  😉

lugn nice låt med mjuka toner ..  men det visste du säkert

Men det tog ett jävla tid innan jag lyckades lista ut vad som sjungs.. kanske för att jag flöt ut i det andra för mycket... ( 😆 det är ett bra omdöme)

Tjopp!  😳

Tackar! =) .. Texten finns att läsa här:

Död länk..

Chiparpeggion i vanliga låtar har blivit lite av ett signum från min sida har jag märkt 😉

/Daniel

Redigerat av D Vibe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.