Jump to content
Annons

Nytt Metal jam


Recommended Posts

warrior..😳

ok..hur mycket payade du för bcrichen? jag tycker inte att bcrich överlag låter bra. en schysst metal gura är ju (va ja gillar då😆 ) helt enkelt gibson les paul. spelade in en metalplatta med ngra polare till mig för många år sen och då körde leadgitarristen på en goldtop. lät snuskbra genom hans anläggning!!

Runt 2,500kr den lät asbra i stärkaren när jag testade i butiken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Christofer: Vad har du för utrustning i gitarr/pedal/förstärkare/mikrofonväg därhemma?

Oj, öh..

Gitarrer: Warlock, Concord Strata, Stagg Flying-V och en Jackson Warrior

En 10W kustom stärkare

Zoom 606 och 707:an, Digitech Metal Master, Digitech Digital Delay och en Cry baby Wah-Wah

På denna inspelning har jag bara min Warlock och Digitech Metal Master

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Christofer: Vad har du för utrustning i gitarr/pedal/förstärkare/mikrofonväg därhemma?

Oj, öh..

Gitarrer: Warlock, Concord Strata, Stagg Flying-V och en Jackson Warrior

En 10W kustom stärkare

Zoom 606 och 707:an, Digitech Metal Master, Digitech Digital Delay och en Cry baby Wah-Wah

På denna inspelning har jag bara min Warlock och Digitech Metal Master

Vill inte vara den som är den... men om du säljer 606:an och 707:an tilsammans med Metalmastern och Digitech Delayet så borde du få ihop tillräckligt med pengar för att köpa dig en begagnad PodXT eller en VOX Tonelab. (de effekterna blir helt överflödiga eftersom det finns minst lika välljudande motsvarigheter i tex Poden.)

Jag lovar dig att du kvaliteten på ditt gitarrljud kommer nå en helt annan dimension jämfört med hur det låter nu. 😆

Men sälj för guds skull inte Crybaby:n! 😳

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Christofer: Vad har du för utrustning i gitarr/pedal/förstärkare/mikrofonväg därhemma?

Oj, öh..

Gitarrer: Warlock, Concord Strata, Stagg Flying-V och en Jackson Warrior

En 10W kustom stärkare

Zoom 606 och 707:an, Digitech Metal Master, Digitech Digital Delay och en Cry baby Wah-Wah

På denna inspelning har jag bara min Warlock och Digitech Metal Master

Vill inte vara den som är den... men om du säljer 606:an och 707:an tilsammans med Metalmastern och Digitech Delayet så borde du få ihop tillräckligt med pengar för att köpa dig en begagnad PodXT eller en VOX Tonelab.

Jag lovar dig att du kvaliteten på ditt gitarrljud kommer nå en helt annan dimension jämfört med hur det låter nu. 😛

Men sälj för guds skull inte Crybaby:n! 😳

Okej 😆

på tal om inget: Vad tyckte du om jammet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall jag vara ärlig så tyckte jag att kompositionen lät bra, men ljudet var ganska illa. 😆

Men stort + för stenhårt riffande iaf, skulle vara bättre om man hörde det tydligare bara. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall jag vara ärlig så tyckte jag att kompositionen lät bra, men ljudet var ganska illa. 😆

Men stort + för stenhårt riffande iaf, skulle vara bättre om man hörde det tydligare bara. 😳

Tack 😎

får väl spara pengarna och köpa nån vettig effekt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Effekt...

EDIT: Tror jag efter att ha sökt på google's bilder 😳

visst-. voxtonelab är ett floorboard o pod xt är en liten controller. men finns även så man kan styra xt:n med floorboard

Link to comment
Dela på andra sajter

är PodXT och VOX Tonelab stärkare eller effekter? 😳😉

Båda två emulerar hela signalkedjan från telekabeln som går ur gitarren så att säga.

Man kan tex säga att en pod emulerar distpedal/kompressor/gitarrförstärkare/delay(eller annan valfri effekt) /reverb/högtalarkabinett och sedan mickning av kabinettet.

Så du får ett "färdigt gitarrljud" direkt ur lådan. 😄

Ena gitarristen i mitt band använder en PodXT både på skiva och live. (du kanske har noterat att vi inte har några stärkare på scen när vi spelar live.)

Den andra använder Vox Tonelab SE live, och nu på senaste plattan en Mesa Boogie triple rectifier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
är PodXT och VOX Tonelab stärkare eller effekter? :rolleyes:  😱

Båda två emulerar hela signalkedjan från telekabeln som går ur gitarren så att säga.

Man kan tex säga att en pod emulerar distpedal/kompressor/gitarrförstärkare/delay(eller annan valfri effekt) /reverb/högtalarkabinett och sedan mickning av kabinettet.

Så du får ett "färdigt gitarrljud" direkt ur lådan. 🙂

Ena gitarristen i mitt band använder en PodXT både på skiva och live. (du kanske har noterat att vi inte har några stärkare på scen när vi spelar live.)

Den andra använder Vox Tonelab SE live, och nu på senaste plattan en Mesa Boogie triple rectifier.

Coolt, jag undrade just varför de inte var nåra stärkare på scen 🙂 villken av dom är bäst?

och var kan man köpa dom?

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
är PodXT och VOX Tonelab stärkare eller effekter? :rolleyes:  🙂

Båda två emulerar hela signalkedjan från telekabeln som går ur gitarren så att säga.

Man kan tex säga att en pod emulerar distpedal/kompressor/gitarrförstärkare/delay(eller annan valfri effekt) /reverb/högtalarkabinett och sedan mickning av kabinettet.

Så du får ett "färdigt gitarrljud" direkt ur lådan. 🙂

Ena gitarristen i mitt band använder en PodXT både på skiva och live. (du kanske har noterat att vi inte har några stärkare på scen när vi spelar live.)

Den andra använder Vox Tonelab SE live, och nu på senaste plattan en Mesa Boogie triple rectifier.

Coolt, jag undrade just varför de inte var nåra stärkare på scen 🙂 villken av dom är bäst?

och var kan man köpa dom?

På fråga 1 svarar jag smaksak. (själv gillar jag PodXT bättre pga. alla effekter)

Och fråga 2 i stort sett överallt.

Och till sist på fråga 3 så svarar jag Dildo. 😱

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte också så att du har för hög signal in så det distar också?

Jag har lyssnat runt på en sida som har massor med demos på effektprocessorer som GT8:an och så... måsste säga att den av alla som nämnts är den jag tycker minst om... men det är ju smaksak. Med tanke på stilen du skall köra så föreslår jag PodXT floor board och Voxen som nämnts ovan.

Iof sig är jag inte helt säker på vad det är för stil du ska lattja fram när jag änker efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Du kan ju för skojs skull även ladda hem SIR. Som är gratis, och använda dig av en cabinettimpuls och se vad den gör med den inspelade gitarren.

var gör jag de?

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte också så att du har för hög signal in så det distar också?

Tror inte de, satt och gjorde en liten Sound-check innan jag spelade in och då var nivåerna bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju för skojs skull även ladda hem SIR. Som är gratis, och använda dig av en cabinettimpuls och se vad den gör med den inspelade gitarren.

var gör jag de?

Du kan ladda ner SIR här.

Sedan är det bara att lägga till den som en vanlig VST.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ganska otight...sen kändes allting väldigt mono vilket är helt fel mot vad sådant här ska vara, panna ut gitarrer höget vänster, tydligare trummor, det ska smacka på om trumljudet, det hörs att det är en gitarrist som har mixat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan christofer, det här svänger ju fett!.. Jag kan inget om metal-genren i stort men hörde vissa småsaker som kan göra den här låten riktigt bra om du lyfter ut dom i mixen.

Hur har du lagt de inspelade filerna och vilket program använder du o mixar i?

Det här skulle vara skitkul att mixa om och skicka på lite mer hästspark 🙂

PM:a om det kan vara intressant

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ganska otight...sen kändes allting väldigt mono vilket är helt fel mot vad sådant här ska vara, panna ut gitarrer höget vänster, tydligare trummor, det ska smacka på om trumljudet, det hörs att det är en gitarrist som har mixat.

Hur ska jag fixa så de blir bra trummljud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...