Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Någon som hunnit testa denna burk för hemstudion? Hade tänkt mig den blygsamma instegs datorn med 1GB minne...Apple

/Zofo

Redigerat av Zofo
Annons
Postat (redigerat)

Ha och välkommen till forumet.

Nu precicerar du ju inte speciellt bra vad du ska ha den till. Det är skillnad på hemmastudio och hemmastudio.

Med tanke på att många har använt Ibook för alla sina inspelningsbehov så tror jag nog inte att du behöver oroa dig. Så länge du inte tänkte langa på allt för många effekter eller instrument på dina projekt så kommer du nog att klara dig fint.

Själv kör jag på en Mac Mini G4 1,42 Ghz och 1GB ramminne.

Det funkar.

Redigerat av Pluffo
Postat

Svårt att precisera när jag inte riktigt satt nivån än 😆

Hade tänkt mig att dema lite ideer, inget avancerat men vill ändå ha tillgång till bra ljud. Funderar på Reason i kombo med Cubase SX3, kanske. Något ljudkort att rekommendera?

/Z

Postat
Svårt att precisera när jag inte riktigt satt nivån än 😆

Hade tänkt mig att dema lite ideer, inget avancerat men vill ändå ha tillgång till bra ljud. Funderar på Reason i kombo med Cubase SX3, kanske. Något ljudkort att rekommendera?

/Z

mycket svårt att svara på ifall du inte själv vet exakt vad du ska göra. Ska du micka upp trummor med flera mickar så behöver du ju ett ljudkort med flera ingångar osv. Om du bara ska spela in MIDI så är det onödigt med 12 analoga ingångar. Så det är lite svårt att tipsa dig om något tyvärr. Skriv vad du hade tänkt göra. Spela in ett spår i taget? Analogt? MIDI? Prisklass kanske bör nämnas. Då kan vi börja diskutera 😆

Postat

kolla in alla miljarder trådar som finns på forumet så tror jag nog att du finner lycka;)

Jonas

Postat
Med tanke på att många har använt Ibook för alla sina inspelningsbehov så tror jag nog inte att du behöver oroa dig. Så länge du inte tänkte langa på allt för många effekter eller instrument på dina projekt så kommer du nog att klara dig fint.

Tester i Logic och Final Cut visar att Macbooken ligger i nivå med en G5 2x2 GHz vad gäller processorkraft, så jag kan tänka mig att det kommer funka fint med många effekter.

Postat

Hmm...klurigt värre 🙂

Har trummor som huvudinstrument så det är aktuellt, har gjort bra inspelningar med enbart 4 mickar på trumsetet. Likaså vill jag kunna spela in gitarr, bas och sång + klaviatur. Filosofin är enkelt men okej som demo. Klarar mig dock utan att behöva lägga massor av kanaler till detta (hoppas jag).

Hoppas detta ger lite mer kött på benen?

/Z

Postat
Med tanke på att många har använt Ibook för alla sina inspelningsbehov så tror jag nog inte att du behöver oroa dig.

Word! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.