Frank Zappa Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Jag har ett E-mu 1212m, tänkte köpa audiodock M till den (8 in/ut låda med ad/da). Kan man köra de 2 ingångar man redan har på 1212m och komplettera med 8 till från audiodocken, så att man får 10 ingångar, eller måste man köra antingen eller. Min nästa fråga är: kan man köra en behringer ADA8000 in genom adat på ljudkortet, och använda ingångarna från audiodocken samtidigt, så att man får 16 kanaler in? Alltså använda behringern som extra ingångar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Svaret på fråga 1 finns på den länk du själv hänvisar till, citat: "...replaces your 0202 interface.." Svaret på fråga 2 beror på hur du använder ljudkortet och finns i din manual för ljudkortet, dels på sidan 8: "Combined with the digital I/O on the 1010 PCI-card you can have a toital of 18 inputs and 20 outputs." ...dels på sidan 17: "The ADAT optical connectors transmit and receive 8 channels of 24 bit audio using the ADAT type 1 & 2 formats." ...och dels på sidan 87 och följande där du ser hur många in- och utgångar du kan använda samtidigt vid olika sample rates. Desto högre sample rate, desto färre in- och utgångar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 29 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 29 maj 2006 Så det går alltså att spela in 16 kanaler totalt i 24 bit 44100Hz. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamburgaren Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 Tjenare, jag är ny på forumet. Men jag la märke till att du har det ljudkort som jag planerar på att köpa. Funkar det nå bra Frank Zappa? 😳 mvh Hamburgaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frank Zappa Postat 10 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 10 juni 2006 Det funkar svinbra, asbra AD/DA omvandlare. Låt inte priset lura dig. 😳 DSP mixern kan vara svår att begripa sig på i början men när man väl har fattat allt är den jättebra. Det som jag gillar är att du kan köra DSP accelererade effekter såsom reverb och sånt när du t. ex spelar in sång, och sen välja att inte spela in reverbet, utan att du belastar datorn alls. Köp det, du kommer inte att ångra dig, men se till att du laddar ner de senaste drivrutinerna från deras hemsida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.