Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, ska spela in ett band här i Juni, dem spelar lite av den äldre varianten av folk musik och blues, dem är riktigt bra tycker jag. Har nu funderat att skapa en ljudbild med trummorna som påminner om till exempel Dylans verk, såsom Subterranean Homesick Blues. Någon som har någon idé om hur man liknande får fram denna ljudbild.

Min utrustning:

HP,PC-Pro tools M-Powered med delta 1010 lt

Alto L20 mixer

ADK A 51 & SC 1- Mikrofoner

2x SM 57, och Shure baskagge mic, har tyvärr glömt bort namnet.

Trumsetet är ett helk ok trumset, lite osäker på vilket exakt märke det blir, vissa trummor kommer troligvis att lånas lite på olika ställen!

Ge gärna några tips.

Tack på förhand

Mvh: Kribbe

Annons
Postat

vet att det var en lite knepig fråga att svara rätt ut på, men ge gärna vad som helst i idé väg!

Mvh: Kribbe

Postat

du behöver inte satsa på så blodig närmickning. räcker med baskagge virvel och överhäng. gör inte för stora eqgrejer med överhänget typ diskant för "skimrande cymbaler". känns inte så 70tal (enligt mig i alla fall).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.