Jump to content
Annons

Att kopiera vinyl

Linus

Recommended Posts

Postat (redigerat)

vem e G.Eldebrink--vänta, jag ska googla...meanwhile--listen to my new record... 😏

får bara massa fotbollsträffar...hmmm--tråkigt, vi snackade ju om Tesla här...

Han och herr Theremin är typiska exempel på genier som statsmakten SOVJET m.fl. dödat i syfte att....

LÄSKIGT vi har mycket att tacka dom för mina vänner!

Förresten---lyssna på Freak OUt m Zappa och lyssna på "the Yes Album" sååå jävla braaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! + min nya--hmmm

Redigerat av Florian le Sage
Dela på andra sajter

Annons
vem e G.Eldebrink--vänta, jag ska googla...meanwhile--listen to my new record... 😳

får bara massa fotbollsträffar...hmmm--tråkigt, vi snackade ju om Tesla här...

Han och herr Theremin är typiska exempel på genier som statsmakten SOVJET m.fl. dödat i syfte att....

LÄSKIGT vi har mycket att tacka dom för mina vänner!

Förresten---lyssna på Freak OUt m Zappa och lyssna på "the Yes Album" sååå jävla braaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! + min nya--hmmm

lyssnade precis på freak out faktiskt..ruggigt bra platta!!

men nu blev det mysjazz för sambon ska knyta sig.

men fan det du snackade om o trycka upp vinyler? jag har färdigt första fullängdaren till augusti! då är jag gärna på att trycka upp ett par hudra ex,kan kolla ifall en polare vill me, ifall det är lugnt..

dom ska nämligen spela in sin andra fullängdare i tyskland, så... 😏

förresten Piroth, är ett bra band! kolla in det!

Jonas

Dela på andra sajter

Piroth---helt ok, som något inverterat Simon & Garfunkle, e ru me...dom skull vinna på att spela in hos mig...bra stuk--flummigt och skönt o allt men soundet behöver lite finess...that´s me man! 😱

haha..inverterat s&g..??? galet..

hehe tror det blev ngt fel när dom fick över skivan till datorn eller så, dom snackade om det..kommer inte ihåg..ngt var det.. dom ska spela in plattan själva!!!

hahah, påminner om: "det skulle låta mycket bättre om vi körde det genom min utrustning!" hahaha.. så jävla bäst. och ja, jag säger det hela tiden.. fast i andra sammanhang, och med andra ord. men det är principen som är densamme..:rolleyes:

galet värre

nu tror ajg det blir en liten sovstund.

gonatt på er gänget!

Jonas

Dela på andra sajter

Kul projekt! Jag glömmer aldrig den israeliske killen som helt seriöst skannade in vinylskivor och utvecklade ett program som agerade "digital nål" genom att läsa av bilderna. Han lade även upp ljudexempel på sin sajt. Allt ligger kvar, hoppa in på

Digital Needle [www.cs.huji.ac.il/~springer]

Ljudexemplen låter väl inte lysande, men med en modern skanner istället så... 😱

EDIT: Swisch-ljuden är ett resultat av den ojämna belysningen - han fick trassla ihop fyra separata inläsningar eftersom ljus från vissa vinklar gjorde att bildläsaren kunde läsa djupare ner i spåren. Är det inte underbart?

Det här var fan det häftigaste på länge! Har jag helt missat. :rolleyes:

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.