Jump to content
Annons

Hur Snabb Hårddisk behövs ?

Recommended Posts

Sofa_Fredrik (oregistrerad)
Postat

Tjo !!!

räcker det med en vanlig S-ATA hårddisk att spela in 8 spår samtidigt eller ska man ha raid eller nåt ????

det kanske beror på hur många man spelar upp samtidigt å eller ???

// Fredrik

Annons
Postat

S-ATA är vad jag förstått ett bra, snabbt gränssnitt. Kolla även varvtalet på hårddisken; 7200 brukar rekommenderas för audio-bruk. Med detta gränssnitt och en sådan disk kan du utan problem spela in 8 spår samtidigt. Säkert fler t om.

Postat

Med en vanlig UDMA100-disk med 5400RPM kunde jag spela upp 50+ samtidiga audiospår när jag testade det för några år sedan. Jag brukar dock inte spela in mer än 2 spår i taget, så hur många spår som är gränsen där vet jag faktiskt inte... Skrivning tar längre tid, men 8 spår är ju ingenting, så du kan lugnt köra med vilken modern disk som helst, så kommer prestandan säkert att räcka till. 😳

Sofa_Fredrik (oregistrerad)
Postat

A vilken tur.. då slapp jag investera i hårddisk iallafall..

Har en ny Maxtor, 7200rpm så då ska det nog gå bra.

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Maxtorn kommer funka utan problem. Jag har en likadan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.