Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ett försök från mig efter godkännande från equality och karl på eq:s underbara text.

Försök om möjligt att inte jämföra låtversionerna (karls är ju bättre)

Detta är bara min tolkning av texten.

Tacksam för kommentarer.

/emser

LÅTNAMN: Glödande aska från tankarnas järn

ARTIST/GRUPP:equality + emser

GENRE: skogs visa

LÅTLÄNGD: 4:32

KOMPOSITÖR: text equality musik emser

PRODUCENT:emser

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT:mp3

STORLEK: 5,4 mb

STATUS: Färdig demo

Gl_dande_aska.mp3

Annons
Postat

Det är naturligtvis väldigt hedrande att du också ville tonsätta denna dikt och jag tycker du har fångat stämningen jättefint. Gillar också hur intensiteten växer fram till sista versen. Var själv inne på 6/8 när jag försökte göra musik till denna. Som alltid mycket uttrycksfull sång. Snyggt arrat och häftigt outro!

Postat

Snygg tolkning, emser, val av instrumentsättning känns väldigt rätt, likaså arret. Känslan i texten kan möjligen komma fram ännu bättre på en del ställen där varje stavelse nu sjungs med samma längd vilket gör att texten inte berättas lika bra som på de ställen där du varierar längden (halvtoner, heltoner osv) och då kan betona på helt annat sätt. Att du har en sjutusan till sångröst har jag nämnt förr och roligt att höra en andra tolkning av equalitys text.

Postat

Jag tycker du har gjort en fin version av equalitys text...mycket mer folktonig och känslosammare än min 😏😳 ...nää, det är ingen tävling, tycker det är fantastiskt roligt med flera in och utgångar i kreativitetens tecken...nice...och att prodden och att din röst verkligen kommer till sin rätt behöver knappast nämnas och jag gillar verkligen ditt uttryck här som bottnar i en äkta känsla och det hörs så tydligt här vilket det inte gör på samma sätt i dina andra låtar....kanske för att det är på svenska...jag menar inte att dina andra låtar saknar känsla men detta är naknare på något sätt......keep on...

/: karl

Postat

Tack vänliga människor,

EQ: Tack och bock för texten och förtroendet.

91: Måste säga att jag inte tänker när jag sjunger och då blir det ju lite hipp som happ.

VALL: Gos och mys 😎

KARL: Du hör helt rätt, texten träffade mig i hjärteroten och då tog det skruv.

/emser

Postat

Skulle bara säga att guran i detta alster är RealGuitars Demo version, om någon skulle vara intresserad 🤪

/ems

Postat

hm var tvungen att stänga av norton ännu en gång för jag sparade den inte vid första lyssningen 😄 ... men den här måste ju sparas 😄 frågan är i vilken mapp din eller equality's. Bra jobb som alltid. Skön känsla.

Postat
frågan är i vilken mapp din eller equality's.

Äh ta en i varje mapp 😎

Härligt att det föll dig på läppen.

/emser

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.