Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

In och Ut visar olika värde, varför?

Nu sitter jag inte framför musikpc'n, men det står att Latency IN är 4.732354 och Latency OUT är 1.72343

Varför är det så? Mitt tidigare ljudkort hade samma värde IN/OUT.

Det nya kortet är ett Terratec Phase88 och det tidigare var ett ESI ESP1010.

En undran till. . . . När jag startar cubase så ändras samplingshastigheten från 96khz till 44.1, varför?

Annons
Postat
När jag startar cubase så ändras samplingshastigheten från 96khz till 44.1, varför?

För att ditt Cubase-projekt är 44kHz. Gå in i Project Setup och välj 96kHz.

Postat
Är det 44.1 by default?? Jag har ju inte startat ngt projekt än...

Ja och det finns ingen poäng med att stirra sig blind på siffror, 44.1 kHz är klart tillräckligt. Du kommer inte höra någon skillnad men sparar en massa datorkraft.

Postat (redigerat)

Men om latency minskar är det väl bra!!??

tillbaka till huvudfrågan.

Varför är det olika latency för IN och OUT??

Redigerat av Light Head
Postat
Men om latency minskar är det väl bra!!??

tillbaka till huvudfrågan.

Varför är det olika latency för IN och OUT??

någon annan?

Varför är detolika latency på In och out???

Postat

Nu gissar jag bara men är inte det siffror som du måste slå ihop, typ att 4,7 ms in är latencyn för ad omvandlingen och 1,7 för da omvandlingen och mjukvaran. Så det innebär att du har 6,4 ms latency totalt.

Postat
Nu gissar jag bara men är inte det siffror som du måste slå ihop, typ att 4,7 ms in är latencyn för ad omvandlingen och 1,7 för da omvandlingen och mjukvaran. Så det innebär att du har 6,4 ms latency totalt.

hmm,, kan det vara så? Låter lite skumt,, men jag är inte säker själv

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.