The Frail Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Denna tråd har säkert varit uppe i en snarlik variant men eftersom jag är helt ny på det här med laptop/externa ljudkort osv hoppas jag på lite hjälp och åsikter. Jag ska köpa ljudkort till min nya Macbook (2,0 ghz, 2 mb ram) och funderar på tre olika: M-Audio FW 410 Terratec Phase x24 FW Presonus Firebox Mestadels kommer jag att utgå ifrån Reason i datorn men kommer också att lägga ett och annat audiospår i Cubase, bara en eller två kanaler samtidigt. Någon som vet vilka av ovanstående kort som fungerar bra till de nya macarna med intelprocessorer? Vilket ska man välja? Det verkar för mig ganska likvärdiga, men man kan väl knappast bara gå på utseende? Tips eller åsikter? Tack på förhand
Pluffo Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 men man kan väl knappast bara gå på utseende? Underskatta inte det estetiska värdet på din studio. För övrigt skulle jag inte rekomendera en M-box 😏 Jag tror nog att alla de ljudkort som du räknar upp skulle fungera bra.
onid Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Är du ute efter riktigt låg latency och bra preamps ska du ta dig en titt på nya Motu Ultralite! Otroligt bra kort. Det var en enorm skillnad mellan Motu och M-audio korten. Framför allt så går Mbox fetbort!!
anders lund Postat 29 maj 2006 Postat 29 maj 2006 Jag börjar fundera på om Linus kanske var ironisk 😱 Antar att han är det. Sitter själv en aning missnöjd med en m-box. 4000kr betalade jag för möget, ska försöka sälja, men vem vill ha det? ingen antagligen..
Linus Postat 29 maj 2006 Postat 29 maj 2006 Jag börjar fundera på om Linus kanske var ironisk 😱 Jag visste väl att du skulle vakna till liv! Motu, RME eller M-Audio Jag är lite skeptisk till Terratec på Mac faktiskt...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.