Jump to content
Annons

aktiv sub

spydah

Recommended Posts

tänkte skaffa mig en sub till mina monitorer (nEar 05). men jag vet inte riktigt vilken jag ska köpa som är mest prisvärd. det behöver inte vara något monster men jag vill att den ska låta bra. jag tänker hålla mig i prisklassen mellan 3 o 4000. kan eventuellt bli att jag köper något begagnat. någon som har lite tips?

Dela på andra sajter

Annons
tänkte skaffa mig en sub till mina monitorer (nEar 05). men jag vet inte riktigt vilken jag ska köpa som är mest prisvärd. det behöver inte vara något monster men jag vill att den ska låta bra. jag tänker hålla mig i prisklassen mellan 3 o 4000. kan eventuellt bli att jag köper något begagnat. någon som har lite tips?

jag har arbetat i en studio där det stod en yamahasub, kan dessvärre inte uttala mig om modell o pris, men den lät som fan bra och det var faktiskt ett par nsi nEar05 där ch det kompletterades bra..

jonas

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

I prisklass3en 3-4000 skulle jag definitivt vända mig till "hifi-marknaden". Man får mycket får dom pengarna där!

Undvik alla "bio-subbasar" dock, så gå till en hifibutik och säg du vill ha en "audiofil-subbas" (för mellan 3-4) enbart avsedd för musiklyssning!

Redigerat av Hans
Dela på andra sajter

okej, men ger det ett bra ljud tillsammans med mina monitorer tror du? sen är frågan vilken storlek jag behöver.. kommer antagligen att bo i en relativt liten etta snart så det kanske räcker med en 8"?

Dela på andra sajter

Hej,

kan rekomendera att du kollar in Yamahas subbasar för hifi. Har själv en och den fungerar kalas bra. Spelar djupt och musikaliskt. Har också läst att Audio Pro är riktigt bra...

// Klas

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.