Björn Olsberg Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 För några månader sedan öppnade vi avdelningen Gallup så att trådarna inte modererades. Men då många av trådarna som postas där inte hör till ämnet musik så stängs den åter. Konkret betyder det att en ny tråd inte syns direkt utan måste godkännas av moderator. Alla trådar som inte hör till musik ska postas i Utanför ämnet.
tbruce Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Öh? Gallup ligger under sektionen "Övrigt", betyder inte det att det inte måste vara relaterat till musik? Beskrivningen "Vill du göra en enkel undersökning bland medlemmarna, är detta platsen för dig" skvallrar ju inte heller om att det bara får vara musikrelaterade saker... greppar inte hur ni har tänkt att man ska förstå det isåfall? Kan ni inte bara testa att lägga till t ex "OBS! Endast musikrelaterade undersökningar!" i forumbeskrivningen istället?
Björn Olsberg Postat 28 maj 2006 Trådstartare Postat 28 maj 2006 Öh? Gallup ligger under sektionen "Övrigt", betyder inte det att det inte måste vara relaterat till musik? Beskrivningen "Vill du göra en enkel undersökning bland medlemmarna, är detta platsen för dig" skvallrar ju inte heller om att det bara får vara musikrelaterade saker... greppar inte hur ni har tänkt att man ska förstå det isåfall? Kan ni inte bara testa att lägga till t ex "OBS! Endast musikrelaterade undersökningar!" i forumbeskrivningen istället? Allt på forumet har med musik att göra, det står tydligt i forumreglerna. Det som inte har med musik att göra postas i avdelningen Utanför ämnet.
tbruce Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Öh? Gallup ligger under sektionen "Övrigt", betyder inte det att det inte måste vara relaterat till musik? Beskrivningen "Vill du göra en enkel undersökning bland medlemmarna, är detta platsen för dig" skvallrar ju inte heller om att det bara får vara musikrelaterade saker... greppar inte hur ni har tänkt att man ska förstå det isåfall? Kan ni inte bara testa att lägga till t ex "OBS! Endast musikrelaterade undersökningar!" i forumbeskrivningen istället? Allt på forumet har med musik att göra, det står tydligt i forumreglerna. Det som inte har med musik att göra postas i avdelningen Utanför ämnet. Jo men de flesta läser igenom forumreglerna ungefär knappt en gång, och det är lätt att glömma av sånna saker ju. Visst kan man hävda att alla ska ha koll på reglerna men att påminna en extra gång kan väl knappast skada? 🙂
Björn Olsberg Postat 28 maj 2006 Trådstartare Postat 28 maj 2006 (redigerat) I vilka forum tycker du man ska upprepa detta? Bara under Gallup? EDIT: Formulerade om avdelningsbeskrivningen till Vill du göra en enkel musikrelaterad undersökning, är detta platsen för dig.OBS! Nya trådar syns ej förrän de godkänts av moderator. Redigerat 28 maj 2006 av Olsberg
tbruce Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 (redigerat) Ser att du har ändrat. 😛 Jag tror att det framgår tydligare i andra avdelningar, så det räcker nog sådär. EDIT: Nu såg ju mitt inlägg dumt ut när du redan hade lagt till ändringen till ditt... 🙂 Redigerat 28 maj 2006 av tbruce
Violiner Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Olsberg: 😱😆 En likadan tumme, vänd åt samma håll, minst lika stor, från mig också... 😆
Overkill Postat 29 maj 2006 Postat 29 maj 2006 Det är ju bra dte här, dock finns det ETT problem... Man kan inte starta en gallup i OT-delen. Så just nu kan man inte skapa en gallup som inte rör musik, och som jag förstod det är tanken att man ska kunna göra det men då i OT? Eller ser jag bara dåligt? Den finns i musik och sajttips iaf... 😏
Micke H Postat 29 maj 2006 Postat 29 maj 2006 Jag håller med, man borde kunna skapa en gallup även i off topic. Ibland vill vi faktiskt veta vad medlemmerna har för snus, vad de blir nödiga av, och så vidare... 😎😎
Pluffo Postat 29 maj 2006 Postat 29 maj 2006 Jag håller med, man borde kunna skapa en gallup även i off topic. Ibland vill vi faktiskt veta vad medlemmerna har för snus, vad de blir nödiga av, och så vidare... 😎😮 Beställ en SIFO-undersökning, för fan 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.