IDF Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 vilket är det bästa? prismässigt, smakmässigt, och självklart för den räkneglada, hur många i en dosa? portion eller lös? jag drar till med mitt LD, kostar 120 spänn för en stock, portionssnus, ca24 st, smakar som en blandning mellan grov o general.. diggar det hårt som fan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karllinus Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 granit har jag börjat med p.ga priset (15kr dosan) annars tycker jag om general portion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Slutade snusa precis innan alla smaksensationer kom 😆 Men menar ni att det överhuvud taget finns något som är bättre än general? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 28 maj 2006 Slutade snusa precis innan alla smaksensationer kom 😄 Men menar ni att det överhuvud taget finns något som är bättre än general? Klart det finns!!! 😆 plus att ex. LD (jag tjatar om allt! se :Öltråden ) men det är fan en killersnus! se bara hur nöjd jag är Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Slutade snusa precis innan alla smaksensationer kom 😄 Men menar ni att det överhuvud taget finns något som är bättre än general? Klart det finns!!! 😆 plus att ex. LD (jag tjatar om allt! se :Öltråden ) men det är fan en killersnus! se bara hur nöjd jag är Vart köper du LD...? Jag snusar General och det skulle inte kännas dåligt att lura Swedish Match på några kronor... Men jag betalar minst 25 kr/dosan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 28 maj 2006 Slutade snusa precis innan alla smaksensationer kom 😉 Men menar ni att det överhuvud taget finns något som är bättre än general? Klart det finns!!! plus att ex. LD (jag tjatar om allt! se :Öltråden ) men det är fan en killersnus! se bara hur nöjd jag är Vart köper du LD...? Jag snusar General och det skulle inte kännas dåligt att lura Swedish Match på några kronor... Men jag betalar minst 25 kr/dosan... hehe, det ärinte lätt alltid..vet inte om det är swedish match eller om det heter swedish quality, som gör LD. men jag köper det på drottninggatan i norrköping..vet också att det finns i örebro! kolla med din lokale turktobak ifall det finns.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Ettan Lös här... MEN hallå? Vad har det med musik att göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Grov snus och Göteborgs Rapé är mina favoriter. Varvar med något billigare men de håller inte riktigt kvalitetsmåttet enligt min mening (LD, Granit, Kronan). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Jag snusar inte... 😉 *Proud* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Sen jag började snusa igen efter ett halvårs uppehåll har jag blivit rapébög till 100%. Allt annat smakar skit numera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 General is the shit. Det smakar som inget annat. Brukar fuska ibland med kronan som kostar 14 kronor dosan. Men det är inte samma sak. Portion är snyggare att sköta. Mer diskret utan att tumma på smaken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Är det verkligen så att man inte som snusare själv känner den där urinstanken som sprider sig ur munnen på en, liksom rökare inte känner av den unkna lukten som kommer från cigarretterna och fastnar på kläder etc. ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Gällivare snus är rätt så billigt oxå. Den man blandar själv. Ca 9:- dosan. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 General is the shit. Jupp!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Ettan Lös här... MEN hallå? Vad har det med musik att göra? 😆 Samma här... det finns inga alternativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 jag är ju så fattig så jag kör på någon av dessa: eller båda kosta 12 kr för ett tag sedan men dom höjde till 15 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 28 maj 2006 båda kosta 12 kr för ett tag sedan men dom höjde till 15 dålig stil! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Jag såg reklam på TV för nåt snus som... ehm... inte innehöll varken tobak eller nikotin 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 28 maj 2006 Dela Postat 28 maj 2006 Jag såg reklam på TV för nåt snus som... ehm... inte innehöll varken tobak eller nikotin 😱 vad är då meningen? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Jag såg reklam på TV för nåt snus som... ehm... inte innehöll varken tobak eller nikotin 😱 vad är då meningen? 😆 Tror det skulle vara bra om man ville sluta snusa 😆 Tror jag ska ta och testa om jag ser det i butik någonstans... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bassebas Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Rape och general 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Jag såg reklam på TV för nåt snus som... ehm... inte innehöll varken tobak eller nikotin 😏 vad är då meningen? 🙁 Tror det skulle vara bra om man ville sluta snusa 🙁 Tror jag ska ta och testa om jag ser det i butik någonstans... Den har jag testat 😛 Dte var peppar och mynta i den, bara 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Jag såg reklam på TV för nåt snus som... ehm... inte innehöll varken tobak eller nikotin 😎 vad är då meningen? 😎 Tror det skulle vara bra om man ville sluta snusa 😮 Tror jag ska ta och testa om jag ser det i butik någonstans... Den har jag testat 😄 Dte var peppar och mynta i den, bara 😄 😳😳 Vad hette det? Och i vilken typ av butik köpte du det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonte Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Från baksidan: Ingredienser: vatten, fiber av majs, smakförstärkare (koksalt), fuktighetsbevarande medel (E422), surhetsreglerande medel (E500), salmiak, aromer inklusive rökarom, färgämne (E150c), lakrits. Kan innehålla spår av spannmål som innehåller gluten. Onico heter den, och är som sagt en ny variant på nikotinfritt snus. Och dom har lyckats ganska bra tycker jag. Detta luktar och smakar åtminstone snus, till skillnad från Choice (eller vad det var det hette). Annars är det Göteborgs rapé som brukar gälla. Eller tuggummi (nikotinfritt) när jag försöker sluta, men får alltid sån jävla träningsvärk i käften av det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
binary78 Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Dessa budget-varianter av snus funkar riktigt bra ibland, LD, Granit, Gustavus etc. Men om jag skulle känna mig rik nån dag så köper jag helst Röda Lacket vit portion. Hade aldrig testat röda innan, men jäklar vad gott det var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Från baksidan:Ingredienser: vatten, fiber av majs, smakförstärkare (koksalt), fuktighetsbevarande medel (E422), surhetsreglerande medel (E500), salmiak, aromer inklusive rökarom, färgämne (E150c), lakrits. Kan innehålla spår av spannmål som innehåller gluten. Onico heter den, och är som sagt en ny variant på nikotinfritt snus. Och dom har lyckats ganska bra tycker jag. Detta luktar och smakar åtminstone snus, till skillnad från Choice (eller vad det var det hette). Annars är det Göteborgs rapé som brukar gälla. Eller tuggummi (nikotinfritt) när jag försöker sluta, men får alltid sån jävla träningsvärk i käften av det... Onico var det jag såg reklam för! Kan man hitta det överallt? Jag ska sååå testa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Choice var dte jag testade! Jag fick den av min kompis så jag vet inte, men jag tror han köpte det i en godisaffär 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Choice e rätt meningslöst, el iaf onödigt dyrt. Klipp en tepåse i tre bitar istället så får du samma men till ett lägre precis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonte Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Från baksidan:Ingredienser: vatten, fiber av majs, smakförstärkare (koksalt), fuktighetsbevarande medel (E422), surhetsreglerande medel (E500), salmiak, aromer inklusive rökarom, färgämne (E150c), lakrits. Kan innehålla spår av spannmål som innehåller gluten. Onico heter den, och är som sagt en ny variant på nikotinfritt snus. Och dom har lyckats ganska bra tycker jag. Detta luktar och smakar åtminstone snus, till skillnad från Choice (eller vad det var det hette). Annars är det Göteborgs rapé som brukar gälla. Eller tuggummi (nikotinfritt) när jag försöker sluta, men får alltid sån jävla träningsvärk i käften av det... Onico var det jag såg reklam för! Kan man hitta det överallt? Jag ska sååå testa! Jag köpte på Statoil, men borde finnas lite överallt =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Jag brukar alltid köpa LD snus och Knox! 12:- dosan eller 100:- för en stock! Brukar köpa 2 stockar LD Snus (portion) och 1 stock knox (lös) Brukar leva gött på det i 1 månad 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.