Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag deltog med största tvivel i USM i Rockgitarr och kom till kvalet instĂ€lld pĂ„ att Ă„ka ut redan dĂ€r. SĂ„ blev det dock inte dĂ€r sa domarna att de var imponerade och vid avslöjandet av vilka som hade gĂ„tt till final sĂ„ stod mitt namn dĂ€r. VĂ€l vid finalen tĂ€nkte jag att jag nog hade haft tur som ens hade tagit mig dit och jag förvĂ€ntade mig inte att jag skulle göra nĂ„got större intryck. Även dĂ€r hade jag dock fel och jag lyckades imponera pĂ„ Juryn bestĂ„ende av Janne Schaffer, Christoffer Amott (tidigare med i Arch Enemy), Peter Alsterlund (musiker, pedagog pĂ„ KĂ€vesta folkhögskola), Michael Pettersson (VD Rockgymnasiet i Örebro) och Andreas Johansson (musiker, pedagog musikestetprogrammet pĂ„ Risbergska gymnasiet i Örebro). Det framtrĂ€dandet (Satch Boogie av Joe Satriani) tog mig till segern (och 5ÂŽ000 kr pĂ„ musikbörsen) och nu Ă€r jag bara sĂ„ himla glad!!!!!!!

e0132a0ce408b645b9636d5ab4707f7b.jpg

Annons
Postat
Grattis, hur tÀnker du spendera prispengarna?

Det blir nog en ackgura tror jag. Ska Àven köpa monitorer och lurar den hÀr mÄnaden sÄ pengarna var vÀlkomna!!

Postat
Coolt! Grattis. SlĂ€ng gĂ€rna upp nĂ„t alster hĂ€r pĂ„ forumet 😆

Btw, vad stÄr USM för?

UngdomsSM

Postat (redigerat)
Juryn bestÄende av Janne Schaffer,

BerĂ€ttade han nĂ„gra hemligheter om bananerna... ? 😆😆

Nja, han berÀttade lite allt möjligt smÄtt och gott. DÀremot berÀttade han att ToTo hade fÄtt inspiration till sitt bandnamn av ABBA. Bara TvÄ bokstÀver som förekommer tvÄ gÄnger och bara tvÄ stavelser. LÀtt att komma ihÄg.

Redigerat av Dream Exp.
Postat

Stort grattis! NĂ€r fĂ„r vi höra en inspelning frĂ„n dig? 😆

Postat

Grattis som fan 🙂 Men hey! gĂ„r inte du pĂ„ risbergska skolan ocksĂ„? tycker jag kĂ€nner igen dig. Och Andreas som satt i juryn. Är de ensemblelĂ€raren?

Postat

Grattis! Och du Janne Ă€r en trevlig prick.. Har varit ljudtekniker Ă„t han ett antal gĂ„nger... Passa pĂ„ och hĂ„lla kontakten med Janne. Han Ă€lskar att hjĂ€lpa upp mĂ€nniskor sĂ„.. 🙂

Postat

Är du sĂ€ker pĂ„ att det inte var en Janne Schaffer look alike tĂ€vling du vann?

1384.jpg

He, he, grattis!!! 😆

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Grattis och duktigt gjort.

Jag hÄller med om att Janne verkar vara en trevlig kille. HÀlsade pÄ honom snabbt efter en konsert och han gav ett ödmjukt och mycket trevligt intryck.

//nemo

PS: InstÀmmer in kören ovan: LÀgg upp nÄgot sÄ vi fÄr höra!!!

Postat
Grattis som fan 🙂 Men hey! gĂ„r inte du pĂ„ risbergska skolan ocksĂ„? tycker jag kĂ€nner igen dig. Och Andreas som satt i juryn. Är de ensemblelĂ€raren?

Javisst!! Jag gÄr pÄ Risbergska. Andreas Àr mycket riktigt ensemblelÀrare (dock inte för mig. Har honom faktist inte i nÄgot Àmne). GÄr du ocksÄ pÄ risbergska eller??

Postat

Grattis! MÄste ha varit en bra kÀnsla att fÄ kamma hem nÄt sÄnt. För att vara tjatig jag ocksÄ: slÀng gÀrna upp nÄt du spelat in!

Postat

Ja jag hade tÀnkt spela in nÄt dÀr jag spelar. Har bara inte kommit pÄ nÄt vettigt att spela in Àn...

Postat
Grattis som fan 😆 Men hey! gĂ„r inte du pĂ„ risbergska skolan ocksĂ„? tycker jag kĂ€nner igen dig. Och Andreas som satt i juryn. Är de ensemblelĂ€raren?

Javisst!! Jag gÄr pÄ Risbergska. Andreas Àr mycket riktigt ensemblelÀrare (dock inte för mig. Har honom faktist inte i nÄgot Àmne). GÄr du ocksÄ pÄ risbergska eller??

Hahaha jaoo! Jag gÄr sista Äret estet nu... Anton heter ja.

Du minns kanske inte, men jag lirade trummor pĂ„ derons konsert, (den blinde killen) du och Ville jammade nĂ„n fusion innan oss pĂ„ nĂ„tt rep 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.