Dream Exp. Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Hejsan! Jag deltog med största tvivel i USM i Rockgitarr och kom till kvalet inställd på att åka ut redan där. Så blev det dock inte där sa domarna att de var imponerade och vid avslöjandet av vilka som hade gått till final så stod mitt namn där. Väl vid finalen tänkte jag att jag nog hade haft tur som ens hade tagit mig dit och jag förväntade mig inte att jag skulle göra något större intryck. Även där hade jag dock fel och jag lyckades imponera på Juryn bestående av Janne Schaffer, Christoffer Amott (tidigare med i Arch Enemy), Peter Alsterlund (musiker, pedagog på Kävesta folkhögskola), Michael Pettersson (VD Rockgymnasiet i Örebro) och Andreas Johansson (musiker, pedagog musikestetprogrammet på Risbergska gymnasiet i Örebro). Det framträdandet (Satch Boogie av Joe Satriani) tog mig till segern (och 5´000 kr på musikbörsen) och nu är jag bara så himla glad!!!!!!!
KillwithSkill Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Coolt! Grattis. Släng gärna upp nåt alster här på forumet 😆 Btw, vad står USM för?
Dream Exp. Postat 28 maj 2006 Trådstartare Postat 28 maj 2006 Grattis, hur tänker du spendera prispengarna? Det blir nog en ackgura tror jag. Ska även köpa monitorer och lurar den här månaden så pengarna var välkomna!!
Dream Exp. Postat 28 maj 2006 Trådstartare Postat 28 maj 2006 Coolt! Grattis. Släng gärna upp nåt alster här på forumet 😆Btw, vad står USM för? UngdomsSM
Lilleman Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Juryn bestående av Janne Schaffer, Berättade han några hemligheter om bananerna... ? 😆😆
Dream Exp. Postat 28 maj 2006 Trådstartare Postat 28 maj 2006 (redigerat) Juryn bestående av Janne Schaffer, Berättade han några hemligheter om bananerna... ? 😆😆 Nja, han berättade lite allt möjligt smått och gott. Däremot berättade han att ToTo hade fått inspiration till sitt bandnamn av ABBA. Bara Två bokstäver som förekommer två gånger och bara två stavelser. Lätt att komma ihåg. Redigerat 28 maj 2006 av Dream Exp.
Hellpig Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Stort grattis! När får vi höra en inspelning från dig? 😆
silverpojken Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Grattis som fan 🙂 Men hey! går inte du på risbergska skolan också? tycker jag känner igen dig. Och Andreas som satt i juryn. Är de ensembleläraren?
hegobald Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Grattis! Och du Janne är en trevlig prick.. Har varit ljudtekniker åt han ett antal gånger... Passa på och hålla kontakten med Janne. Han älskar att hjälpa upp människor så.. 🙂
martinm Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Är du säker på att det inte var en Janne Schaffer look alike tävling du vann? He, he, grattis!!! 😆
djonas Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Nice, grattis! Vill höra nåt där du lirar. 😆 Mvh / djonas
captain nemo (oregistrerad) Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Grattis och duktigt gjort. Jag håller med om att Janne verkar vara en trevlig kille. Hälsade på honom snabbt efter en konsert och han gav ett ödmjukt och mycket trevligt intryck. //nemo PS: Instämmer in kören ovan: Lägg upp något så vi får höra!!!
ViktorDenStore Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Grattis!!! Bra val av låt. Satch Boogie måste vara en av världens bästa låtar 😉 Sjuuukt bra!
mlordin Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Kult och grattis !!! 😛 Säkert att du inte är nära släkt med Schaffer??? 🙂 Mats
Dream Exp. Postat 28 maj 2006 Trådstartare Postat 28 maj 2006 Grattis som fan 🙂 Men hey! går inte du på risbergska skolan också? tycker jag känner igen dig. Och Andreas som satt i juryn. Är de ensembleläraren? Javisst!! Jag går på Risbergska. Andreas är mycket riktigt ensemblelärare (dock inte för mig. Har honom faktist inte i något ämne). Går du också på risbergska eller??
progg Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Grattis! Måste ha varit en bra känsla att få kamma hem nåt sånt. För att vara tjatig jag också: släng gärna upp nåt du spelat in!
Dream Exp. Postat 28 maj 2006 Trådstartare Postat 28 maj 2006 Ja jag hade tänkt spela in nåt där jag spelar. Har bara inte kommit på nåt vettigt att spela in än...
silverpojken Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Grattis som fan 😆 Men hey! går inte du på risbergska skolan också? tycker jag känner igen dig. Och Andreas som satt i juryn. Är de ensembleläraren? Javisst!! Jag går på Risbergska. Andreas är mycket riktigt ensemblelärare (dock inte för mig. Har honom faktist inte i något ämne). Går du också på risbergska eller?? Hahaha jaoo! Jag går sista året estet nu... Anton heter ja. Du minns kanske inte, men jag lirade trummor på derons konsert, (den blinde killen) du och Ville jammade nån fusion innan oss på nått rep 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.