Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag deltog med största tvivel i USM i Rockgitarr och kom till kvalet inställd på att åka ut redan där. Så blev det dock inte där sa domarna att de var imponerade och vid avslöjandet av vilka som hade gått till final så stod mitt namn där. Väl vid finalen tänkte jag att jag nog hade haft tur som ens hade tagit mig dit och jag förväntade mig inte att jag skulle göra något större intryck. Även där hade jag dock fel och jag lyckades imponera på Juryn bestående av Janne Schaffer, Christoffer Amott (tidigare med i Arch Enemy), Peter Alsterlund (musiker, pedagog på Kävesta folkhögskola), Michael Pettersson (VD Rockgymnasiet i Örebro) och Andreas Johansson (musiker, pedagog musikestetprogrammet på Risbergska gymnasiet i Örebro). Det framträdandet (Satch Boogie av Joe Satriani) tog mig till segern (och 5´000 kr på musikbörsen) och nu är jag bara så himla glad!!!!!!!

e0132a0ce408b645b9636d5ab4707f7b.jpg

Annons
Postat
Grattis, hur tänker du spendera prispengarna?

Det blir nog en ackgura tror jag. Ska även köpa monitorer och lurar den här månaden så pengarna var välkomna!!

Postat
Coolt! Grattis. Släng gärna upp nåt alster här på forumet 😆

Btw, vad står USM för?

UngdomsSM

Postat (redigerat)
Juryn bestående av Janne Schaffer,

Berättade han några hemligheter om bananerna... ? 😆😆

Nja, han berättade lite allt möjligt smått och gott. Däremot berättade han att ToTo hade fått inspiration till sitt bandnamn av ABBA. Bara Två bokstäver som förekommer två gånger och bara två stavelser. Lätt att komma ihåg.

Redigerat av Dream Exp.
Postat

Stort grattis! När får vi höra en inspelning från dig? 😆

Postat

Grattis! Och du Janne är en trevlig prick.. Har varit ljudtekniker åt han ett antal gånger... Passa på och hålla kontakten med Janne. Han älskar att hjälpa upp människor så.. 🙂

Postat

Är du säker på att det inte var en Janne Schaffer look alike tävling du vann?

1384.jpg

He, he, grattis!!! 😆

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Grattis och duktigt gjort.

Jag håller med om att Janne verkar vara en trevlig kille. Hälsade på honom snabbt efter en konsert och han gav ett ödmjukt och mycket trevligt intryck.

//nemo

PS: Instämmer in kören ovan: Lägg upp något så vi får höra!!!

Postat
Grattis som fan 🙂 Men hey! går inte du på risbergska skolan också? tycker jag känner igen dig. Och Andreas som satt i juryn. Är de ensembleläraren?

Javisst!! Jag går på Risbergska. Andreas är mycket riktigt ensemblelärare (dock inte för mig. Har honom faktist inte i något ämne). Går du också på risbergska eller??

Postat

Grattis! Måste ha varit en bra känsla att få kamma hem nåt sånt. För att vara tjatig jag också: släng gärna upp nåt du spelat in!

Postat

Ja jag hade tänkt spela in nåt där jag spelar. Har bara inte kommit på nåt vettigt att spela in än...

Postat
Grattis som fan 😆 Men hey! går inte du på risbergska skolan också? tycker jag känner igen dig. Och Andreas som satt i juryn. Är de ensembleläraren?

Javisst!! Jag går på Risbergska. Andreas är mycket riktigt ensemblelärare (dock inte för mig. Har honom faktist inte i något ämne). Går du också på risbergska eller??

Hahaha jaoo! Jag går sista året estet nu... Anton heter ja.

Du minns kanske inte, men jag lirade trummor på derons konsert, (den blinde killen) du och Ville jammade nån fusion innan oss på nått rep 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.