Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Miljöpartiet vill avskaffa alla låne-räntor! Dom har inte alla kossor på ängen! Dom är inte ett seriöst parti, vilket är synd faktiskt!

Båda språkrören tillhör de bästa partiledarna!

Japp. Och de vill också införa speciella mobiltelefonzoner.

Japp, helt sjukt galet tossigt!

Folk ska väl för fan kunna stråla var dom vill!

Och det bästa som finns är när det ringer i folks telefoner på tåg, bio, restaurang och sjukhus! En mänsklig rättighet för fan, att kunna pipa och tjuta varhelst man behagar!

Hehe. Ett hus i skogen kanske skulle passa herrn?

Själva poängen med mobiltelefoni försvinner liksom med särskilda mobiltelefonzoner. Då kan vi ju lika gärna ha telefonkiosker.

Precis, jag tycker inte man skall ha korvkiosker heller. Det skall vara korv överallt. Det är ju helt meningslöst annars. Man skall kunna äta och kladda när och hur man vill.

Annons
Postat
Alla partier förutom miljöpartiet och centern valde att gå storföretagens ärenden genom att rösta för den nya upphovsrättslagen. Med vackert tal om att skapa en balanserad upphovsrätt tog man bort rättigheterna från oss musikkonsumenter och gav dem till musikindustrin.

Förutom att lagen gick igenom så är det en skandal att frågan inte debatteras mer. Ännu en gång är det ungdomarnas intressen som kommer i skymundan. Moderaterna, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Sossarna och Vänstern väljer alla att sätta storföretagens intressen framför framtidens vuxna och teknisk utveckling.

MP ljuger uppenbarligen i denna fråga bara för att fiska röster hos ungdomar. 😱

Som det stod i mitt citat tidigare, så reserverade sig Moderaterna mot riksdagsbeslutet.

Postat

Själva poängen med mobiltelefoni försvinner liksom med särskilda mobiltelefonzoner. Då kan vi ju lika gärna ha telefonkiosker.

Ljudförorening är ju ett ständigt växande problem i vårt samhälle. det finns absolut ingenting positivt med det. Det är väl inte konstigare än med rökförbud på uteställen? Bara för att man kan röka överallt betyder det ju inte att man borde göra det.

Dessutom är det inte bara ljudet som är en hög stressfaktor utan även att man antas att alltid kunna bli nådd. Det tycker jag är nånting vi borde försöka vänja oss av vid. Personligen lämnar jag min mobil hemma ganska ofta, och jag har den nästan alltid på ljudlöst. Och även om folk blir arga för att jag inte svarar jämt och ständigt så tänker jag fortsätta med att vara nåbar när jag känner för det. Jag bryr mig inte nämnvärt när folk inte svarar heller, det är sällan det är så viktiga samtal att det inte kan vänta tills personen har tid.

Postat (redigerat)

bra inititativ rainydays, jag gör samma sak, medvetet eller omedvetet...man måste ju för fasiken ha lite pejl på tystnad/privatliv/integritet och ensamhet, vilket är nyttigt...

samma syndrom har nu på senare tid översvämmat (mig inkluderad) detta med internet och forumnarkomani som jag personligen känner att jag måste avveckla, man sitter ju och surfar etc (ibland, men alltför ofta dock) helt åt helsike i onödan och skapar därigenom ett konstlat behov som det sedan är svårt att bryta, kolla ungarna-och så blir man likadansjälv, nej ändring skall ske å det snaraste-ut i skogen folk!!!

(utan mobilen) 😏

Redigerat av Florian le Sage
Postat

Ljudförorening är ju ett ständigt växande problem i vårt samhälle. det finns absolut ingenting positivt med det. Det är väl inte konstigare än med rökförbud på uteställen? Bara för att man kan röka överallt betyder det ju inte att man borde göra det.

Dessutom är det inte bara ljudet som är en hög stressfaktor utan även att man antas att alltid kunna bli nådd. Det tycker jag är nånting vi borde försöka vänja oss av vid. Personligen lämnar jag min mobil hemma ganska ofta, och jag har den nästan alltid på ljudlöst. Och även om folk blir arga för att jag inte svarar jämt och ständigt så tänker jag fortsätta med att vara nåbar när jag känner för det. Jag bryr mig inte nämnvärt när folk inte svarar heller, det är sällan det är så viktiga samtal att det inte kan vänta tills personen har tid.

De som inte vill bli ständigt nådda kan ju välja att inte bära sin mobiltelefon med sig eller att ha den avstängd, så kan vi som trivs med att bli uppringda ha den påslagen. Frid och fröjd.

Tycker ni att det är frustrerande att höra människor prata eller att höra deras ringsignaler? Jag har nämligen aldrig riktigt förståt poängen med mobilfria tågvagnar, det är ju definitivt inte värre med någon som pratar telefon än med en barnfamilj som tjoar och tjimmar eller tonåringar som diskuterar senaste festerna.

drok (oregistrerad)
Postat
Tycker ni att det är frustrerande att höra människor prata eller att höra deras ringsignaler? Jag har nämligen aldrig riktigt förståt poängen med mobilfria tågvagnar, det är ju definitivt inte värre med någon som pratar telefon än med en barnfamilj som tjoar och tjimmar eller tonåringar som diskuterar senaste festerna.

I dessa tider, då ringsignaler inte alls är till för att göra ägaren uppmärksam på att någon vill prata, utan snarare är nån slags attitydtrumpet åt sinnesslöa tonåringar - så japp, jag blir frustrerad!

När samma hjärndöda barn skrikande konverserar om totala oväsentligheter i mitt öra - på tåg, restauranger, sjukhus, bio - då blir jag förbannad.

Nästa gång en liten Sony Eriksson skriker ut BOTEN ANNA på bussen kommer jag skicka den lilla helvetesmanicken till megapixelhimlen, tillsammans med ägarn.

Postat

Varför skall inte musiker få betalt för det jobb de lägger ner?

Att det skulle ligga i privatpersonens intressa att INTE betala är ju uppenbart.

Det är vad jag förstått tillåtet att kopiera din köpta CD till dig själv. Men du får ju givetvis inte ge den till någon annan.

Något som jag inte sett att någon kommenterat, det var väl MP's ungdomsförbund som hade dessa åsikter?

drok (oregistrerad)
Postat
Varför skall inte musiker få betalt för det jobb de lägger ner?

Att det skulle ligga i privatpersonens intressa att INTE betala är ju uppenbart.

Det är vad jag förstått tillåtet att kopiera din köpta CD till dig själv. Men du får ju givetvis inte ge den till någon annan.

Något som jag inte sett att någon kommenterat, det var väl MP's ungdomsförbund som hade dessa åsikter?

Jag instämmer.

Kommenterade inte miljöynglingens inlaga eftersom jag trodde alla här uppfattade den som helt världsfrånvänd.

Han maler ju på om "storföretag" som på något odefinierat onskefullt sätt utarmar kulturen, genom att faktiskt kräva ersättning för sina varor... så fräckt! 😎

Hela inlagan stinker i min mening av den roffarmentalitet som är så typisk bland barn och ungdom nuförtiden - jag vill ha, jag kräver, och så vidare.

Klart han vill värna om sitt gratissnyltande av irländsk folkmusik, eller vad nu unga miljöpartister lyssnar på, men någon måtta får det väl ändå vara?

Lustigt förresten, att så många politiker och andra blivit experter på hur det funkar i musikbranschen, trots att man aldrig verkat i den, eller ens frågat oss som gör det.

Miljöungdomens beskrivning låter som hämtad ur piratbyråns dynga till propaganda - slappt!

Postat
Varje blankröst är en röst på Göran Persson. 😕

Rättning:

Varje blankröst är en röst på ett främlingsfientligt parti.

Postat
Tysk väninna sa en gång till mig:

"hit vill jag aldrig återvända, det här landet är en enda stor psykinstutition med icke-människor" tänkvärda ord i en "välmående demokrati" 😕😆😆

I och för sig måste då hävda att den tid jag spenderade med tyskar i min studentkorridor fick mig att inse att dessa människor var ett gäng sura och överkänsliga idioter som blev sura för minsta småsak. Och de sköljde inte disken heller. Urk.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.