nitram (oregistrerad) Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 (redigerat) Tjena! Har suttit och trixat hit och dit med en låt nu. Någon som skulle vilja kommentera den, tror jag börjar bli "hörsel blind". Your browser does not support the HTML5 audio tag Är det någon som vet hur man får till detta perfecta, feta, tydliga och stora ljud som dom har på tex. In Flames, Soilwork mfl.? Säg inte att det bara är kompressor och bra mixning. Självklart är det det också. Men dom måste ha några andra trix för sig också. Eller? Redigerat 28 maj 2006 av nitram
pirateKING Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 (redigerat) tjena! efter att ha suttit lång tid och mixat så brukar jag också bli "hörselblind" och inte fatta nånting 😕 låten: Det var en rätt schysst låt, men eftersom detta kändes lite grann som typ In Flames och Soilwork så saknade jag en utstickande refräng med skönsång 😄 mixen:Jag tycker att trummorna är bra, kanske lite ojämna nivåer, och lite dålig kraft i virveln, men bra. Gitarrerna känns lite burkiga och långt ner i mixen. angående de där om hur dom stora artisterna får till de grymma soundet, så tror jag att det är en kombination av bra utrustning, och en bra producent som vet vad han sysslar med. Kompressor och bra mixning is the shit, tyvär. Citat Farbror Barbro: Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet. (de var väl farbror barbro som sa de? :/ lr? aja) 😲 Redigerat 28 maj 2006 av pirateKING
nitram (oregistrerad) Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 Sorry; LÅTNAMN: Higher ARTIST/GRUPP: Scorned GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 3,42 KOMPOSITÖR: Scorned PRODUCENT: 2000 EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 STORLEK: 8,5mb STATUS: Demo, snart färdig
nitram (oregistrerad) Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 angående de där om hur dom stora artisterna får till de grymma soundet, så tror jag att det är en kombination av bra utrustning, och en bra producent som vet vad han sysslar med. Kompressor och bra mixning is the shit, tyvär. Citat Farbror Barbro: Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet. (de var väl farbror barbro som sa de? :/ lr? aja) 😆 kanske inte var så tydligt. Men låten skall inte vara i samma stil som Soilwork, In Flames. Tog bara dom som exempel. Med Hunted i såfall. Helt rätt att det hänger på utrusyning och bra producenter. Men någonstans måste man ju börja. dom var väll också varit okunniga någon gång (hoppas jag) : ). Finns det ingen intervju eller något med en sådan producent? Farbror Barbro har alldtid rätt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.