Jump to content
Annons

My space


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Hur många av de olika artisternas s.k. egna sidor sköts av dem själva på My space? Där kan ju vemsomhelst sätta in en bild på någon artist och kalla sig för det... Skriver med anledning av de skeptisa brev som postades på Burton Cummings (tidigare Guess Who, på 60-70-talet) sida... Han själv kanske inte ens känner till den hemsidan.

Alltså, hur många av artisterna i My space-communityn är verkliga artister. Det var nån artikel nånstans och tydligen nämnd i amerikansk TV om en som kallade sig Tom och var känd/ökänd (välj själv). Han figurerar överallt på My space. Kan han ha lagt upp en hel drös med artistsidor?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Många av artistsidorna är så kallade "fansidor", men oftast brukar det stå i profilen. Men jag kan tänka mig att många av de som påstår sig vara "äkta", i själva verket är gjord av någon privatperson. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det tycker jag är skitfattigt verkligen! Taskigt om nån artist eller band då, som skriver till sin favoritartist/er och verkligen tror att han/hon/de lagt till dem på sin sida, eller hur det nu går till (add a person). Så är det en tönt-nisse som bara djävlas. Har själv ingen sida där. Ännu. Men att det skulle stå nånstans i inledningen eller annat på sidan att det är en fansida har jag svårt att se. Jag har varit inne åtskilliga timmar på My space senaste två veckorna och har inte kunnat se att det stått så nånstans, även på de sidor som är ytterst tveksamma att de skulle vara "äkta" vara.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, vi har väl inte varit inne på samma sidor. Men jag har sett flera artistsidor där det tydligt stått att det bara är en fansida. Men om det inte gör det, brukar jag ändå utgå som regel ifrån att det är "fejk", så att säga.

Men även på de sidor där det står att det är en fansida, så finns det korkade människor som ändå skriver saker i stil med "Du är så jävla grym, du är min idol", etc, etc... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, vi har väl inte varit inne på samma sidor. Men jag har sett flera artistsidor där det tydligt stått att det bara är en fansida. Men om det inte gör det, brukar jag ändå utgå som regel ifrån att det är "fejk", så att säga.

Men även på de sidor där det står att det är en fansida, så finns det korkade människor som ändå skriver saker i stil med "Du är så jävla grym, du är min idol", etc, etc... 🙂

Du är ju de 😕

eller? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har också stött på ett antal sidor som drivs av fans, mer eller mindre "öppet", och med eller utan bandets tillåtelse...

Och dessutom lär knappast särskilt många stora artister ta sig tid att sköta sin egen myspace-sida. Det är garanterat nån stackare på skivbolaget som lite då och då går in och addar folk som ber om det...

Den där Tom, som figurerar överallt, är en av de som driver myspace. Han blir automatiskt vän med alla som skapar ett konto.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...