Jump to content
Annons

Da Vinci Koden - e d nåt att se eller?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Det tjatas om boken, det tjatas om filmen. Den med Tom Hans och Jay Reno m.fl.

Är det nåt att ha eller?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Filmen har ju sågats rakt av allt vad filmkritiker heter.

Men Tom Hans är ju bra.

Och har hört två (riktigt snygga, by the way) tjejer prisa filmen ikväll...

Conclusion: It's a must see, men det blir hemma.

Redigerat av milton
Link to comment
Dela på andra sajter

Boken är riktigt läsvärd!

.. och Tom Hanks är ju en riktigt bra skådespelare dessutom; så självklart måste man se filmen 😄. Kanske blir när den kommer på DVD sen dock, vet inte om jag orkar trängas på bio för den filmen..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Audrey Tautou är snygg - filmen är sålunda sevärd.

//nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Har både läst boken å sett filmen.

Tyckte filmen var helt ok, saknade dock endel grejjer som var mer utförliga i boken, men så brukar det ju iof vara.... mitt tips är att läsa boken först, för dom som inte gjort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

boken är helt okej. tanken är god, men jag blev lite less på alla "bevis" som han la fram och som totalt saknar grund. Lite mer research och lite mindre trams så hade den blivit ännu bättre.

Filmen ska ju vad jag förstår inte vara en höjdare, men den duger nog klockan nio på en fredagkväll en regnruskig oktoberkväll 2008.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer nog inte att se filmen förrän den kommer på DVD - men om alla kritiker sågar filmen, så brukar det vara ett ganska säkert tecken på att den är sevärd. Kritikerna brukar nämligen ha en smak som man inte hittar hos någon normal tittare... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Boken var läsvärd men jag tycker att storyn är helt bedrövlig med riktigt tarvliga kioskvältarknep. Det som var intressant är teorierna kring symboler, hedniska religioner och liknande. Iofs var ju änglar och demoner precis lika tradigt skriven men tog också upp ett intressant ämne i form av Illuminati.

Nä jag hade nog helst sett att de varit en folder på 30 sidor vardera där det viktiga i boken framgick 😱

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte filmen var ok och inte alls så dålig som alla kritiker vill få det till, men den är inte heller något mer än bara ok. Funkar som tidsfördriv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...