trancer Postat 14 juni 2004 Postat 14 juni 2004 Tjenare . Jag är helt tom just nu, fattar INTE vad som hänt . Jag har kört cubase i ett ANTAL år, utan några som helst problem . Nu när jag ska loada en audiotrack , så reagerar inte programmet när jag tex säger nåt i min mikrofon.... Varför ? Har inte rört nåt, inte ändrat nånting, helt plötsligt.. Mikrofonen funkar, mixrarna funkar, testat i andra program Snälla hjälp mig ! /Perrra
Andreas L Postat 14 juni 2004 Postat 14 juni 2004 Har du kollat dina inställningar för medhörning, jämfört med vad du har för setup på ljudkortet? Om det inte är fel på dina saker (och du har givetvis provat att starta om) så kan man ju tänka sig att någon config strular mellan programm och ljudkort. Annars är det ju bara att gissa sig fram?
trancer Postat 14 juni 2004 Trådstartare Postat 14 juni 2004 Har du kollat dina inställningar för medhörning, jämfört med vad du har för setup på ljudkortet? hmm.. vad menar du med det ? /Perrra
trancer Postat 14 juni 2004 Trådstartare Postat 14 juni 2004 Har du kollat dina inställningar för medhörning, jämfört med vad du har för setup på ljudkortet? ? Hmm.. Även "Asio Driver Full Duplex" har försvunnit .. fattar ta mig fan ingenting /Perrra
bergis Postat 14 juni 2004 Postat 14 juni 2004 Förut hade jag både mitt gamla cubasis och cubase sx installerat, men när jag avinstallerade cubasis så råkade alla asio drivisar försvinna.. Fick ominstallera mitt SX så var allt som vanligt igen. Du har inte gjort nåt liknande?
Andreas L Postat 14 juni 2004 Postat 14 juni 2004 Kör på bergis idé! Prova att installera om Cubase. Det är stor chans att det löser dina problem, samtidigt som du spar oerhört mycket tid. Det tar ju itne många minuter att köra om installationen. Funkar inte det så installera även om drivisarna till ljudkortet. Det går helt säkert att lösa på något annat sätt, men i ditt fall är det säkert det snabbaste sättet. Tänk på att plocka bort den gamla installationen innan du gör en ny. /Lycka till
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.