Jump to content
Annons

Problem med att exportera BFD som audiofil


suprapappa

Recommended Posts

hallå

satt och jobbade med en låt där bfd 1.5 står för trummorna. eftersom jag skulle skicka hela projektet till en kompis som inte har bfd så ville jag göra en audiomixdown av trumspåret och solade detta och valde export. det skrivs en fil men den är helt defekt......trummorna hörs bara lite då och då.

jag testade att mixa ner hela låten som en mp3a och samma problem uppstod, allt annat låter bra.

jag testade att ladda om bfd och starta om cubase men icke.

jag bytte till groove agent istället och körde trummorna från den och då gick det bra.

är detta ett fel i cubase eller i bfd? ngn som råkat ut för samma sak?

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

förlåt men jag förstår inte riktigt vad du menar med att jag ser hur den ser ut...

när jag försökte göra nedmixningen av bara trumspåret så valde jag att den importeras till projektet så då ser jag ju vågformen om det är det du menar men framförallt spelar det liksom igen roll då den ju hursomhelst låter helt fel (vilket iofs syntes i vågformen oxå ) 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen, du verkar ha en del problem med BFD. Löste det sig med dom avklippta samplingarna?

Det är inget fel på vare sig BFD eller Cubase tror jag, utan det låter som om du gör något galet.

Jag tycker inte du skall göra en realtime export som rekomendeardes tidigare. Bfd exporterar bättre om du inte kör i realtid med knappen "B" markerad när du gör själva nedmixningen. ("B" knappen finns att läsa om i manualen om du inte vet vad det är )

Hör du trummorna som du skall när du solar? om ja, se till att du valt rätt outputs vid nedmixningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...