jojo278 Postat 27 maj 2006 Postat 27 maj 2006 LÅTNAMN: Feel Good! ARTIST/GRUPP: YO! Beats GENRE: hip-hop LÅTLÄNGD: 3:12 KOMPOSITÖR: jag PRODUCENT: jag HOMEPAGE: MySpace.com/YOBeats INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3.7 megabyte STATUS: färdig För att få in mera hip-hop in i det här formuet kommer här ett nytt hip-hop beat från mig! hoppas ni gillar den! YO! Feel_Good_.mp3
FredrikMikaelsson Postat 27 maj 2006 Postat 27 maj 2006 (redigerat) Det är lite otajt på sina ställen... men jag vet var du vill. Du skulle egentligen spela in allt på nytt, asså även det samplade... 😄😉 Just nu är det en ganska stor skillnad på kvaliten på orginalsamplingen o det du lagt på. Ett fett tips till dig är att skära mer med EQ i ljuden så att det inte blir så grötit. På en del av stråkarna kan ju tex skära av allt upp till 600-700 och lägga på nån skön effekt så att det låter lite retro. Ditt sätt att tänka är klockrent, men produktionen är ju lite sissådär. Trummorna är värst, är det en gamal synthsampler som står o tickar? Det låter på tok för programerat! Hitta nån skön loop o lägg istället! Totalt sett, bra jobbat även om du har en liten bit kvar i mixen /FredAsp Ps: Alla ljuden kan inte vara stora o feta, det är kontrasterna som gör det! Redigerat 27 maj 2006 av FredAsp
jojo278 Postat 27 maj 2006 Trådstartare Postat 27 maj 2006 tack! tror inte att jag kommer och börja om låten... men tack för kritiken! någon mer??? 😕
FredrikMikaelsson Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 tack!tror inte att jag kommer och börja om låten... men tack för kritiken! någon mer??? nej det behöver du ju inte göra! Men alla tips man får (även om de är få när man pysslar med hiphop) tarman vara på o använder nästa gång man gör en låt. Man sollar o väljer det man tror passar en 😏
Danabacken Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 var det allt ni har att säga??? 😄 Om du är sån, så är det nog inte så många som har lust att hjälpa dig, skulle jag tro.
jojo278 Postat 28 maj 2006 Trådstartare Postat 28 maj 2006 vad menar du med "om du är sån"? jag väntar bara på att någon skriver nåt...
FredrikMikaelsson Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 lugn o fin, du kan ju börja med att lyssna lite på andras låtar och ge dem dina synpunkter! Du är ju inte ensam om att posta låtar! Varje gång du ger någon 5 min, kommer du, om inte av samma person så av någon att få 5 tillbaka 😆 du kan ju börja med att säga vad du tycker om det här 😎 hehe https://www.studio.se/index.php?showtopic=26089
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.