Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Feel Good!

ARTIST/GRUPP: YO! Beats

GENRE: hip-hop

LÅTLÄNGD: 3:12

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

HOMEPAGE: MySpace.com/YOBeats

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.7 megabyte

STATUS: färdig

För att få in mera hip-hop in i det här formuet kommer här ett nytt hip-hop beat från mig!

hoppas ni gillar den!

YO!

Feel_Good_.mp3

Annons
Postat (redigerat)

Det är lite otajt på sina ställen... men jag vet var du vill.

Du skulle egentligen spela in allt på nytt, asså även det samplade... 😄😉 Just nu är det en ganska stor skillnad på kvaliten på orginalsamplingen o det du lagt på.

Ett fett tips till dig är att skära mer med EQ i ljuden så att det inte blir så grötit. På en del av stråkarna kan ju tex skära av allt upp till 600-700 och lägga på nån skön effekt så att det låter lite retro.

Ditt sätt att tänka är klockrent, men produktionen är ju lite sissådär. Trummorna är värst, är det en gamal synthsampler som står o tickar? Det låter på tok för programerat! Hitta nån skön loop o lägg istället!

Totalt sett, bra jobbat även om du har en liten bit kvar i mixen

/FredAsp

Ps: Alla ljuden kan inte vara stora o feta, det är kontrasterna som gör det!

Redigerat av FredAsp
Postat

tack!

tror inte att jag kommer och börja om låten...

men tack för kritiken!

någon mer??? 😕

Postat
var det allt ni har att säga???

😄

Om du är sån, så är det nog inte så många som har lust att hjälpa dig, skulle jag tro.

Postat

vad menar du med "om du är sån"?

jag väntar bara på att någon skriver nåt...

Postat

lugn o fin, du kan ju börja med att lyssna lite på andras låtar och ge dem dina synpunkter! Du är ju inte ensam om att posta låtar!

Varje gång du ger någon 5 min, kommer du, om inte av samma person så av någon att få 5 tillbaka 😆

du kan ju börja med att säga vad du tycker om det här 😎 hehe

https://www.studio.se/index.php?showtopic=26089

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.