Jump to content
Annons

cubase sx/Halion2/ddrum4, HIHATPROBLEM!

Recommended Posts

maximus (oregistrerad)
Postat

Jag har ett problem! jag har ddrum4 och har kört midi out från den till midi in på datorn. Jag kör cubase sx2 och Halion2. Nu vill jag att ddrum4 modulen ska trigga trumsamplingar i Halion, allt går bra förutom hihaten! Jag vill att hihaten ska vara som på ett riktigt trumset öppen,stängd osv. det jag har gjort är att jag har ställt in midicontroll nummer 4 på hihatstången,dvs pedalen som enligt clavia själva(dom som bygger modulen) ska vara den som kontrollerar hihaten.

Jag har lagt in en sampling på hihatstången samt en sampling på hihaten, på själva plattan där man slår, men det funkar liksom inte.

Det jag vill är att även när hihaten är stängd ska det i alla fall vara ljud dvs stängd hihat fast det är bara tyst, händer ingenting.

Ja allt jag kan säga är att clavia har dålig support!!!

Är det nån midi kung som kan hjälpa mig? 😆

Annons
Postat

Maximus...tror inte det ska vara några probbs att fixa det du är ute efter...

Du har alltså en midi-trigg som slår av och på via controller 4 (ControlChange 4) ...inte steglöst.

Har du gått in och kollat i HALion på moduleringssidan?Jag har en bestämd aning om att det går att fixa...

återkommer i senare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.