Jump to content
Annons

z

tungstudio (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Jag tycker att Jam i Gbg tillhör den absoluta botten vad gäller attityd i musikaffärer...

Men med låga löner inom handel så håller den bra personalen bara på så länge det är kul eller tills dom får ett bättre erbjudande... 😕

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Håller inte med!

Sedan tycker jag att man skall ha lite mer förståelse, om det nu är så att man har omsättning på personal (om de nu har haft det). Nya och unga har ju inte den erfarenhet som du och jag har, eller hur?!

Tycker i vilket fall att jag får ett trevligt bemötande och en vilja att hjälpa mig är tydlig på Jam i Göteborg.

Redigerat av Light Head
Dela på andra sajter

Håller inte med!

Sedan tycker jag att man skall ha lite mer förståelse, om det nu är så att man har omsättning på personal (om de nu har haft det). Nya och unga har ju inte den erfarenhet som du och jag har, eller hur?!

Tycker i vilket fall att jag får ett trevligt bemötande och en vilja att hjälpa mig är tydlig på Jam i Göteborg.

Jag har varit på JAM kanske 4ggr det sista året... Och jag Personligen tycker att deras attityd är lika dålig varje gång jag är där... 😎

Och jag tycker inte alls att jag behöver ha förståelse, den affären jag väljer att handla i har en balans mellan kunnighet, support och pris... Thomann inräknat... 🙂

Dela på andra sajter

Håller inte med!

Jag har varit på JAM kanske 4ggr det sista året... Och jag Personligen tycker att deras attityd är lika dålig varje gång jag är där... 😎

Och jag tycker inte alls att jag behöver ha förståelse, den affären jag väljer att handla i har en balans mellan kunnighet, support och pris... Thomann inräknat... 🙂

Har bara goda erfarenheter av JAM i Gbg.. Har iof. bara köpt på postorder men jag har besökt dom på riktigt! Visst dom är lite bohemer och speciella.. Men det är VI också 🙂

Har handlat massor av prylar av dom och då det blivit fel så har dom gladeligen hjälpt mig kostnadsfritt.. Dom gillar sitt jobb, det är jag övertygad om.. Meen Hur är du som kund då? Överlägsen messerschmidt citerande senaste testerna från Studio och Sound on Sound eller??? 😛 Är du en sån som snor en massa tid för att fråga en massa konstiga grejjer du läst om i tester.. Och sen bara går utan att köpa nåt.. eller.. Bara fundererar.. "One World.. One mission" 😄

Dela på andra sajter

jag har sprungit i alla musikaffärer i Göteborg sedan... ja... tidigt 80-tal. Jag har en rätt go uppfattnig om utvecklingen i butikerna. Det är inte många som har ändrat sig till det bättre. Den bästa butiken jag kan komma på just nu är "Synth Center" som tyvärr inte finns kvar, men det var en mycket kunnig personal.

Vad det nu kunde bero på? (ni som varit där vet, eller hur?!)

Dela på andra sajter

Alltså, jag har inget problem med människor som är lite annorlunda eller så...

Men om jag ska handla (Vilket jag skulle dom gångerna jag var där) för mellan 3-25 000 vill jag gärna att säljaren är saklig, pratar med mej normalt, och inte klagar över att han har så mycket att göra...

Jag har haft pengar kontant att handla det jag skulle, men valt en alternativ affär...

Om jag inte får någon hjälp utan kluriga frågor bara bemöts av dålig attityd, så kan jag lika gärna köpa mina grejor på nätet till ett mycket bättre pris från kunniga trevliga säljare...

Jag kanske har haft mer otur än andra med Jam... 🙂

I Gbg skulle jag rekomendera Magnus Simonsson på Musikbörsens postorder...

Han är verkligen trevlig och vill hjälpa till... 😎

Dela på andra sajter

Alltså, jag har inget problem med människor som är lite annorlunda eller så...

Men om jag ska handla (Vilket jag skulle dom gångerna jag var där) för mellan 3-25 000 vill jag gärna att säljaren är saklig, pratar med mej normalt, och inte klagar över att han har så mycket att göra...

Jag har haft pengar kontant att handla det jag skulle, men valt en alternativ affär...

Om jag inte får någon hjälp utan kluriga frågor bara bemöts av dålig attityd, så kan jag lika gärna köpa mina grejor på nätet till ett mycket bättre pris från kunniga trevliga säljare...

Jag kanske har haft mer otur än andra med Jam... 😏

I Gbg skulle jag rekomendera Magnus Simonsson på Musikbörsens postorder...

Han är verkligen trevlig och vill hjälpa till... :rolleyes:

Om du stod där med 3000-25000 i plånkan och skulle handla, varför berättade du itne det då??? Jag lovar att du hade fått vääääldigt bra service! Om du inte var nöjd med den service du fick så skulle du givetvis fåga om det finns någon annan i butiken som kan hjälpa dig.

Visste du inte om du hade 3 eller 25 lök med dig? ;-) Jag har järnkoll, har max 50spänn med mig,, mer får jag inte ta med mig för frugan. Hon vet att jag shoppar upp allt jag kan.

Dela på andra sajter

Det borde egentligen inte spela någon roll, om man har med sig 50 spänn eller 25´... Folk som jobbar i affär är där för kunden (det är ju trots allt ett serviceyrke dom har), och jag är heller inte intresserad av att veta hur jäkla mycke jobb dom har att göra... Om jag är intresserad av en pryl så vill då jag (som lilleman skrev) ha saklig och bra hjälp, utan att behöva berätta att jag har en massa pengar på fickan. Nu har jag inte varit och handlat på Jam i Göteborg, men det gäller ju oavsett om man säljer kärnbränsle eller falukorv... Service!

Dela på andra sajter

Visste du inte om du hade 3 eller 25 lök med dig? ;-) Jag har järnkoll, har max 50spänn med mig,, mer får jag inte ta med mig för frugan. Hon vet att jag shoppar upp allt jag kan.

WORD! 🙂

Dela på andra sajter

det är rätt enkelt:

som kund vill man bli bra bemött.

är man dryg och jävlig och allmänt tröttsam som kund, kan man räkna med att det blir jobbigare för personen som skall bemöta en att bemöta en på ett trevligt, glatt och hjälpsamt sätt. även om personen/säljaren i fråga måste försöka, då det är dennes jobb.

är man däremot som kund trevlig och ödmjuk gentemot personalen i en butik då man frågar om saker, och eftersträvar en bra dialog, så blir det mycket lättare för personalen att ge bra service och bra bemötande eftersom de då får positiv energi som föder en vilja att vara trevlig tillbaka. win-win-situation alltså.

Dela på andra sajter

roligare med nätbutiker som thomann ist. fast allra bäst är ju vendolin!! beställde ett par nya monitorer nu för en timme sen där.. 🙂

jag längtar!!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.