Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag har precis införskaffat ett UAD-1 Flexi Pak och får således 500$ att handla pluggar för...frågan är, vilka är bäst?

De jag är inne på är:

Cambridge EQ

1176LN

Plate 140

DreamVerb

Är jag rätt ute eller finns det bättre alternativ?

Annons
Postat

Ok...Tack för tipsen...grymt!

Men hur bra köp är Uad kortet i jämförelse med andra pluggar...typ Waves?

Postat (redigerat)

Men hur bra köp är Uad kortet i jämförelse med andra pluggar...typ Waves?

Fantastiskt bra! Lika bra (ibland bättre), mycket billigare samt med inbyggd processorkraft!

Enda anledningen att inte alla kör med UAD är antagligen att dom flesta som sitter med Waves-pluggar har "fått" dom gratis av internet 😛!

Som sagt, skippa Dreamverb, tycker Realverb är lika bra! Köp Kompressorena Fairchild 670, 1176LN, LA-2A samt Plate 140 så är du hemma 🙂!

Det är 15% rea maj ut (tror jag) så köp innan rean tar slut! Ovanstående 4 st kostar tillsammans $506.60!

Redigerat av Hans
Postat

Det är kul att höra att dom är bra med tanke på att jag lagt ut över 7000:- för kortet :rolleyes:

Vilken är deras bästa plugg tycker ni? eller mest användbara...

Postat

Jag bryr mig egentligen inte så jättemycket om processorkraften i och med att jag har en grym dator som aldrig knackar...det är mest att jag vill riktigt bra pluggar

Postat (redigerat)

Nja, man kan aldrig få för mycket processorkraft :rolleyes:!

Jag sitter med en AMD X2 3800 och skulle gärna ha dubbla processorkraften... och det blr väl möjligt att få ngn gång sisådär 2007!

Redigerat av Hans
Postat (redigerat)

Själv tycker jag att kompressorerna är det bästa med UAD korten, så här kommer min rekommendation

1176LN (kanon, när man vill trycka upp nåt i nyllet, eller är ute efter ett sjudjävla tryck)

LA2A (underbar på bla. sång)

EMT 140 (ett av de bästa verben i pluggform jag hört)

Cambridge eq (kanon, precision)

Och sedan Precision Limitern. (inte hört, men fått bra recensioner. och en bra limiter är aldrig fel)

(dreamverbet skulle jag definitivt skita i) 😎

Redigerat av brojd
Postat
EMT 140 är detsamma som Plate 140?

japp

Postat
Den där nya Neve EQ:n verkar mumsig. Nån som provat?

Den har ju inte släppts än!

Aha nu såg jag... 😕😳

Verkar mumsig som sagt. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.