Jump to content
Annons

Sommar-IRL Stockholm

mornel

Recommended Posts

Annons
  • Svar 400
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)
tack mornel... kom på att det var lite väl magstarkt.

Skönt att vi är överens...

Jag tycker att det var kul, men tog bort det eftersom att du gjorde det. Vi är alltså inte överens! 😉😠😠

Redigerat av mornel
Dela på andra sajter

Jag har sett många smaklösa skämt i forumet och steflunds skämt var inte smaklöst jämfört med dem, fast däremot tyckte jag inte att skämtet var så roligt... 😉

Yes, nu lyckades vi gå off topic!! 😠

Dela på andra sajter

tack mornel... kom på att det var lite väl magstarkt.

Skönt att vi är överens...

Jag tycker att det var kul, men tog bort det eftersom att du gjorde det. Vi är alltså inte överens! 😆😆😎

Vi är alltså överens om att det är strängt förbjudet med lägereldsgura. HEhe

Dela på andra sajter

Säg en tjuga var så kan vi köpa några leksaksinstrument på BR också, och sitta och "kretsbenda" och jamma i ett hörn.  😆

Bra idé! Man får en hel orkester för 149,50:-

Kolla in!

Haa!!! Vilken klockren idé! Ett helt gäng studionördar sitter o lirar på leksaksinstrument i nån park... 😆 fan så mycket roligare än kubb! Nästan värt att boka lite möten där uppe för att få vara med på detta juh! 😎 Hmmm...

Dela på andra sajter

Nästan värt att boka lite möten där uppe för att få vara med på detta juh! 🙂

1249812.jpg Seriously, do it. Come on. Do it. Do it!

Dela på andra sajter

Visst råder det förbud på lägereldsgura också ?

Nope, jag kommer att ta me min speciella blålackade lägereldsgitarr. Den är omöjlig att stämma helt rätt, men jag tycker att det inte gör så mycket. Jag vevar lite hårdare på strängarna så är det ingen som tänker på det.

Låtar som jag tänkte glädja er med är:

- Introt till stairway to heaven. (fast bara själva introt, ibland kostar det en fem-sex försök innan det blir helt rätt, men schyssta som ni e så säger ni inget, sitter bara med halvslutna ögon och en bärs i kardan och njuuter)

- The house of the rising sun, en given klassiker som jag sällan missar på fest. Här brukar jag köra lite fingerplockning, det brukar göra susen 🙂

- Sommaren är kort. Alltid en mycket uppskattad låt som de flesta dessutom kan sjunga med i refrängen till. Tomas Ledin har gjort många tjusiga låtar men den här är bara för bra.

- Brev från kolonien. Ni vet, "hejsan morsan, hejsan stabben" ha ha, den är för tokrolig. Jag skrattar bara jag tänker på den. Här brukar jag köra lite barréackord, mest för att visa att jag även är med på den banan så att säga.

- Knockin on heavens door. Jag säger bara: inget kalas utan den populära slagdängan.

Sedan låtsas jag sluta, men...ni vet själva...det blir ett trugande och tjatande som fan. Visst, jag ställer upp- några extranummer just för er, men jag plockar ner stämningen lite, dags för lite eftertänksamhet:

- Blowin in the wind. Jag säger inget mer. Alla tittar in i elden med vattniga ögon och sjunger: "the answer my friend, is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind..."

Avslutningsvis, "vem kan segla förutan vind". Intet öga torrt. Ragget klart. Fri bira av alla gaddade hårdingar som trodde de var HeavvyMetalfreaks, den hårdaste av de hårda hänger som fan på mig och säger:

- Fy faan vad jag gillar dig grabben, å de säger jag inte för att jag e full...

Sen lånar jag ut guran till en yngling som gick en abf-kurs ifjol och han tragglar också några låtar som ingen kan texten till men alla lallar med...

Fy fan va coolt det ska bli. Undrar om det blir regn så jag måste ta med tygfodralet till guran?

kram på er

R

Dela på andra sajter

Visst råder det förbud på lägereldsgura också ?

Nope, jag kommer att ta me min speciella blålackade lägereldsgitarr. Den är omöjlig att stämma helt rätt, men jag tycker att det inte gör så mycket. Jag vevar lite hårdare på strängarna så är det ingen som tänker på det.

Låtar som jag tänkte glädja er med är:

- Introt till stairway to heaven. (fast bara själva introt, ibland kostar det en fem-sex försök innan det blir helt rätt, men schyssta som ni e så säger ni inget, sitter bara med halvslutna ögon och en bärs i kardan och njuuter)

- The house of the rising sun, en given klassiker som jag sällan missar på fest. Här brukar jag köra lite fingerplockning, det brukar göra susen 🙂

- Sommaren är kort. Alltid en mycket uppskattad låt som de flesta dessutom kan sjunga med i refrängen till. Tomas Ledin har gjort många tjusiga låtar men den här är bara för bra.

- Brev från kolonien. Ni vet, "hejsan morsan, hejsan stabben" ha ha, den är för tokrolig. Jag skrattar bara jag tänker på den. Här brukar jag köra lite barréackord, mest för att visa att jag även är med på den banan så att säga.

- Knockin on heavens door. Jag säger bara: inget kalas utan den populära slagdängan.

Sedan låtsas jag sluta, men...ni vet själva...det blir ett trugande och tjatande som fan. Visst, jag ställer upp- några extranummer just för er, men jag plockar ner stämningen lite, dags för lite eftertänksamhet:

- Blowin in the wind. Jag säger inget mer. Alla tittar in i elden med vattniga ögon och sjunger: "the answer my friend, is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind..."

Avslutningsvis, "vem kan segla förutan vind". Intet öga torrt. Ragget klart. Fri bira av alla gaddade hårdingar som trodde de var HeavvyMetalfreaks, den hårdaste av de hårda hänger som fan på mig och säger:

- Fy faan vad jag gillar dig grabben, å de säger jag inte för att jag e full...

Sen lånar jag ut guran till en yngling som gick en abf-kurs ifjol och han tragglar också några låtar som ingen kan texten till men alla lallar med...

Fy fan va coolt det ska bli. Undrar om det blir regn så jag måste ta med tygfodralet till guran?

kram på er

R

glömde du inte Hönan agda där? Eller den kör man ALDRIG på Grabbfester?

Dela på andra sajter

Helvete, SCHhhhhh, det är en liten överraskning som jag tänkte ta spontant! 🙂

Dela på andra sajter

®offe, du är galen! 🙂

Jag kan tipsa om några fler låtar du kan ta upp i repertoaren.

- Have you ever seen the rain? (Creedence, det är grejer det. Skit i den andra versen, sjung den första två gånger istället. De andra kommer inte ihåg den andra versen.

- Vi har bara varandra. (Di Leva ÄR lägereldsgitarr.)

- Dom andra (Alla svenskar känner igen Kent på en sekund och hela lägerelden visslar med i introt! Några Kentfans kan texten men annars är den ditt solonummer att sjunga själv. När du sjungit klart kommer tidigare nämnda Kentfanatiker att rabbla nya låttitlar med Kent och fråga om du kan spela dessa. Därför ser du till att även lära dig: )

- Kräm; Så nära får ingen gå.

- Drive My Car (Beep beep! Beep beep! Yeah!)

Dela på andra sajter

Helvete, SCHhhhhh, det är en liten överraskning som jag tänkte ta spontant! :rolleyes:

Det skulle fan i mig vara värt att sjuka sig från jobbet, ta X2000 till Stockholm och bränna hela semesterkassan om man får uppleva Roffe spela lägergitarr! 😕

Ett minne för livet!

Dela på andra sajter

Varför strängt förbjudet med stränginstrument?

Förstår inte hatet emot gitarrer bland gittarister.

Det är för att i regel är de som envist sitter och nöter låtarna och kräver uppmärksamhet och uppskattning så urbota dåliga så man går sönder. Tycker det är kul till en viss gräns, men då man hört "it´s a smile on a... bla bla bla" 10 gånger så är det inte ölens fel att den vill upp.

Men jag lovar att jag inte skall svära och bråka om ngn envist skall ha med sig en gura och visa upp sina talanger. Är det rent bra så kanske jag rekommenderar till ngt trubadurgig om det dyker upp... 😕

Dela på andra sajter

Seriöst, nån måste filma när ni kör leksaksorkesterimprovisationer! Åtminstonde med en liten digitalfotokamera / mobil / annat och visa oss andra efteråt!

Jag håller nog med. Jag lovar att inte lägga några bilder på TPB. Bilderna stannar här. De kan ju vara misskrediterande för några 🙂. Nån som lirar in House of he rising... så vi kan få höra guldkören med 🙂

Dela på andra sajter

Min mobil har numera en okej kamera, så jag lovar att knäppa lite kort den här gången!

Dela på andra sajter

Nog finns det väl fler som vill komma och lira kubb?  🙂

Jag har bestämt mig för att jag vill vara med!

För er som inte klarar språketså bra: kubb idetta fall betyder inte springa eller löpa. Det är ett ganska så lungt spel där den enda fysiska aktiviteten består av att kasta någta (lätta) pinnar och försöka träffa div trä föremål.

Men om man vill kan man göra kubb till en psykologisk kamp där inga tricks är för fula för att användas. 😆

Redigerat av AndyPandy
Dela på andra sajter

Nog finns det väl fler som vill komma och lira kubb?  😎

Jag har bestämt mig för att jag vill vara med!

För er som inte klarar språketså bra: kubb idetta fall betyder inte springa eller löpa. Det är ett ganska så lungt spel där den enda fysiska aktiviteten består av att kasta någta (lätta) pinnar och försöka träffa div trä föremål.

Men om man vill kan man göra kubb till en psykologisk kamp där inga tricks är för fula för att användas. 😉

Jag vet att jag skulle förlora, om det är så att vinnaren skall hålla sig längst utan utbrott. 😄

Dela på andra sajter

Men om man vill kan man göra kubb till en psykologisk kamp där inga tricks är för fula för att användas. 😄

Om det är önskvärt, är faktiskt ett hederligt KROCKET ett än bättre alternativ!

Krocket är inte heller någon dum idé. Man kan ju faktiskt lira båda. Om någon har ett krocketspel får ni gärna ta med det! 😄

Dela på andra sajter

Men om man vill kan man göra kubb till en psykologisk kamp där inga tricks är för fula för att användas. 😄

Om det är önskvärt, är faktiskt ett hederligt KROCKET ett än bättre alternativ!

Krocket är inte heller någon dum idé. Man kan ju faktiskt lira båda. Om någon har ett krocketspel får ni gärna ta med det! 😄

Hurra, studiomästerskapet i krocket!

Men vi förkortar SM i krocket så det låter bättre. 😄

Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Åh det låter verkligen så underbart jätteroligt. Skulle verkligen vilja komma över och spela kubb. Lycka till hursomhelst. Hoppas det är soligt :rolleyes:

Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Åh det låter verkligen så underbart jätteroligt. Skulle verkligen vilja komma över och spela kubb. Lycka till hursomhelst. Hoppas det är soligt 😄

Det kommer gå åt helvete Maxine.

Är du sugen på lite good ol' ass-whoopin' så kan vi ju ta tåget upp.

Dela på andra sajter

Åh det låter verkligen så underbart jätteroligt. Skulle verkligen vilja komma över och spela kubb. Lycka till hursomhelst. Hoppas det är soligt 😄

Det kommer gå åt helvete Maxine.

Är du sugen på lite good ol' ass-whoopin' så kan vi ju ta tåget upp.

Kom igen nu!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.