hackeman Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Lålla mig . Tack för att kommentarer på denna 🙂 ni och över en halv miljon andra har tankat ner just denna låt . puss på er 😄 /Perrra Hehehe...Nice work... btw... BOT, BÅÅT, BOOT... Boot torde det vara eftersom programet/scriptet såg till att "KICKA" störiga/klantarselsnorungar från iRCARna. Kickar gör man med sin BOOT: KÄNGA Haha, ja det var ju oxå en teori. 😄 Om än fel. 😎 Bot kommer som sagt från eng. Robot och uttalas därav "bått". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Var finns upphovsmannen till scriptet när han behövs 🙂 Han/Hon borde ju vara den som bestämmer hur det ska uttalas... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Var finns upphovsmannen till scriptet när han behövs 😄Han/Hon borde ju vara den som bestämmer hur det ska uttalas... 😆 http://sv.wikipedia.org/wiki/Bot_%28program%29 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars-Olof Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Äh, att nån har varit inne och redigerat lite på wikipedia behöver ju inte betyda nåt. Man skulle väl också kunna hävda att en bot botar chat-kanalen från illvilliga sjukdomar i form av "störiga/klantarselsnorungar" eller att "störiga/klantarselsnorungar" får böta för sitt beteende genom att bli avstängda från kanalen. Jag tycker det är viktigt att den här tråden får lite mer uppmärksamhet, det är ju ändå ett viktigt ämne som tas upp. 😛😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Var finns upphovsmannen till scriptet när han behövs 😆Han/Hon borde ju vara den som bestämmer hur det ska uttalas... 😉 http://sv.wikipedia.org/wiki/Bot_%28program%29 Jaha, så Wikipedia är UHM till det scriptet det visste jag inte 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Strukt Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Perrra, basshunter har sagt att ni kanske skal samarbeta. Har du någon kommentar ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Distorted man Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 nån borde göra parodi på den här tråden... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 19 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 19 augusti 2006 Perrra, basshunter har sagt att ni kanske skal samarbeta. Har du någon kommentar ? Det stämmer kanske. Vi har uppträtt ihop i Skara, jag sjöng BOT han BÅTT . .. =) Det va riktigt skoj, men jag vet inet hur det blir . /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josie87 Postat 19 augusti 2006 Dela Postat 19 augusti 2006 (redigerat) ska det va humor i att auto-tunen är inställd på kromatiskt (eller nåt sånt) eftersom den tunar till ett Bb när det ska va ett A? eller är det slarv? 😛 Redigerat 19 augusti 2006 av josie87 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josie87 Postat 19 augusti 2006 Dela Postat 19 augusti 2006 en säker källa träffade en på en känd tv-kanal som kände basshunter som sa att han var lite psykiskt störd. nåt jag hört... sant eller inte.. don't know, men det tror jag inte på /jos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Lålla mig . Tack för att kommentarer på denna 🙂 ni och över en halv miljon andra har tankat ner just denna låt . puss på er 😄 /Perrra Hehehe...Nice work... btw... BOT, BÅÅT, BOOT... Boot torde det vara eftersom programet/scriptet såg till att "KICKA" störiga/klantarselsnorungar från iRCARna. Kickar gör man med sin BOOT: KÄNGA Haha, ja det var ju oxå en teori. 😄 Om än fel. 😏 Bot kommer som sagt från eng. Robot och uttalas därav "bått". Robot är väll inte engeska frän början. Det används tydligen i vår moderna betydelse första gången i en polsk sience-fictionnovell. Härlett ur det polsk-slaviska ordet för arbetare. Där är accenten på sista stavelsen ännu hårdare. Alltså robót. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Jag blev uppläxad angående uttalet igår. Min syster frågade min 5-åriga brorsdotter Maja om hon inte kunde sjunga boten anna. (uttalade det bått) Majas svar blev: "Båååten Anna heter det!" Så där hör du perrra. Både du, jag och dom flesta andra här på forumet har fel. Det heter varken bått eller boot, det heter faktiskt båt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 en säker källa träffade en på en känd tv-kanal som kände basshunter som sa att han var lite psykiskt störd. nåt jag hört... sant eller inte.. don't know, men det tror jag inte på /jos Jodå, men det är ingen hemlighet att han har tourettes syndrom, det har han ju gått ut med i kvällspressen till och med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joelstromgren Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Synd bara att det uttalas "bått" och inte "boot". En "bot", förkortning av "robot". en bot är ett säkerhetsfilter i en irc kanal. Kan även vara en datorstyrd spelare i ett dator/tvspel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Synd bara att det uttalas "bått" och inte "boot".En "bot", förkortning av "robot". en bot är ett säkerhetsfilter i en irc kanal. Kan även vara en datorstyrd spelare i ett dator/tvspel. Har du inte läst något av inläggen??? Just det du skriver har diskuterats över flera sidor. Smartass. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Synd bara att det uttalas "bått" och inte "boot".En "bot", förkortning av "robot". en bot är ett säkerhetsfilter i en irc kanal. Kan även vara en datorstyrd spelare i ett dator/tvspel. Har du inte läst något av inläggen??? Just det du skriver har diskuterats över flera sidor. Smartass. 😉😉😆 And the beat goes on... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joelstromgren Postat 13 september 2006 Dela Postat 13 september 2006 Synd bara att det uttalas "bått" och inte "boot".En "bot", förkortning av "robot". en bot är ett säkerhetsfilter i en irc kanal. Kan även vara en datorstyrd spelare i ett dator/tvspel. Har du inte läst något av inläggen??? Just det du skriver har diskuterats över flera sidor. Smartass. Mjamja, ja där ser man. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 13 september 2006 Dela Postat 13 september 2006 Synd bara att det uttalas "bått" och inte "boot".En "bot", förkortning av "robot". en bot är ett säkerhetsfilter i en irc kanal. Kan även vara en datorstyrd spelare i ett dator/tvspel. Har du inte läst något av inläggen??? Just det du skriver har diskuterats över flera sidor. Smartass. 🥰🙂😉 And the beat goes on... And The Beat Goes On Scooters bästa album 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Woxxy Postat 13 september 2006 Dela Postat 13 september 2006 hur rimmar asshunter på basshunter? äs är inte samma ljud som bejs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baktakt Postat 14 september 2006 Dela Postat 14 september 2006 -Titta en masugn! -Nämen, det är ju ingen masugn, det är ju en trädgren! -Ja, jag vet, jag sa fel... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 14 september 2006 Dela Postat 14 september 2006 hur rimmar asshunter på basshunter? äs är inte samma ljud som bejs Engelskt uppslagsord bass ({plural} basses) Svensk översättning {zoologi} bass (substantiv) benämning på solabborrfiskar av släktena Ambloplites och Micropterus 😉 Fast det är väl skillnad på utal vad det gäller base och bass ... väl? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Woxxy Postat 14 september 2006 Dela Postat 14 september 2006 hur rimmar asshunter på basshunter? äs är inte samma ljud som bejs Engelskt uppslagsord bass ({plural} basses) Svensk översättning {zoologi} bass (substantiv) benämning på solabborrfiskar av släktena Ambloplites och Micropterus 😉 Fast det är väl skillnad på utal vad det gäller base och bass ... väl? bass /beɪs/ Pronunciation Key - Show Spelled Pronunciation[beys] –adjective 1. low in pitch; of the lowest pitch or range: a bass voice; a bass instrument. 2. of or pertaining to the lowest part in harmonic music. –noun 3. the bass part. 4. a bass voice, singer, or instrument. 5. double bass. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cleff (oregistrerad) Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 (redigerat) Bass och Base uttalas likadat, och bot uttalas Bått, inte boot 😎 Redigerat 18 september 2006 av Cleff Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rattlesnake Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Kan vi inte enas om att den här tråden har blivit ett riktigt botennapp 😆 Nu väntar vi på nästa spännande parrrodi- det lär väl bli :"det heter inte 'spelar DotA' det heter faktiskt 'spelar dator'!" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Nu väntar vi på nästa spännande parrrodi- det lär väl bli :"det heter inte 'spelar DotA' det heter faktiskt 'spelar dator'!" "Spelar dator" är för övrigt ett fruktansvärt fånigt begrepp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rattlesnake Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Jag vet inte om jag tycker "e-sport" är nåt bättre... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 Basshunter = Aborrejägare mvh Troutkiller a.k.a Hardcore Bass Fisher 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
easy_dog Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 Bass och Base uttalas likadat, och bot uttalas Bått, inte boot 😎 Där har du fel 😄. Bass kan uttalas på två sätt beroende på vad man pratar om 😄. Aborre och bas stavas nämligen likadant på engelska. Bääs och bejs(ursäkta mina dåliga förklaringar till uttal 🙂). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 Lålla mig . Tack för att kommentarer på denna 😄 ni och över en halv miljon andra har tankat ner just denna låt . puss på er 😎 /Perrra Hehehe...Nice work... btw... BOT, BÅÅT, BOOT... Boot torde det vara eftersom programet/scriptet såg till att "KICKA" störiga/klantarselsnorungar från iRCARna. Kickar gör man med sin BOOT: KÄNGA Haha, ja det var ju oxå en teori. 😄 Om än fel. 🙂 Bot kommer som sagt från eng. Robot och uttalas därav "bått". Robot är väll inte engeska frän början. Det används tydligen i vår moderna betydelse första gången i en polsk sience-fictionnovell. Härlett ur det polsk-slaviska ordet för arbetare. Där är accenten på sista stavelsen ännu hårdare. Alltså robót. Yep, "robota" på polska är "arbeta" .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 När kommer Perras officiella ursäkt till Basshunter? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.