Karemil Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Tjohopp! Installerade mitt nyinköpta Helixboard Firewire 18 nu ikväll. När jag slog på mixern och kopplade den till datorn märkte jag att den brummade väldigt högt, bra mycket högre än min dator. Finns det nån annan som har samma erfarenhet eller bör jag gå tillbaka med mixern till affären? //Emil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Klart du ska gå tillbaka till butiken...surr från mixer eller ljudkort är det nolltolerans på...och om det låter mer än datorn så är det på tok för mycket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Kan vara jordfel också.. Du har förståss kopplat helixbordet med Firewire mot datorn antar jag.. Se till att datorn sitter i jordat uttag. El-anslutningen till mixbordet i samma uttag (samma fas). Prova och vänd el-kontakten för mixbordet ett halvvarv (byta fas) då kan brummet/surret försvinna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Karemil Postat 26 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 26 maj 2006 Ljudet kommer från själva hårdvaran. Men jag är faktiskt väldigt tveksam till att jordfelssurr låter så mycket som det gör nu. Det låter mer som fläktsurr, för det låter som den varvar upp när jag startar den. Jag får väl gå tillbaka med den idag och se vad dom säger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 26 maj 2006 Dela Postat 26 maj 2006 Ljudet kommer från själva hårdvaran. Men jag är faktiskt väldigt tveksam till att jordfelssurr låter så mycket som det gör nu. Det låter mer som fläktsurr, för det låter som den varvar upp när jag startar den. Jag får väl gå tillbaka med den idag och se vad dom säger. Då är det är självklart inte jordfel.. Varvar det upp så är det fläkten i mixbordet ja 😄 Låter det så asmycket om den??? Då ska du gå till butiken och fråga lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Karemil Postat 26 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 26 maj 2006 Joo, mycket låter det allt. Men märkligt nog så försvinner brummet när jag lyssnar på musik 🙂 Jag ska nog knalla ner till butiken nu och kolla vad det är frågan om.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Karemil Postat 26 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 26 maj 2006 Joo, mycket låter det allt. Men märkligt nog så försvinner brummet när jag lyssnar på musik 😉 Jag ska nog knalla ner till butiken nu och kolla vad det är frågan om.... 🙂 Skulle nog inte v[ga anv'ndnda den ;verhuvud taget om den v'snas s[ mycket. 😛 Mitt tngent ++bord la vist av!!! Va fan nu d[___ 🙂😱😱😱😱😱 Jag skulle inte våga använda ditt tangentbord om det beter sig så 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Karemil Postat 31 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 31 maj 2006 Gaaaah, jag blir så jävla trött på musikaffärs-besserwissrar. Dom säger att fläkten ska låta så högt, det är absolut inget fel på fläkten. Den låter bra mycket mer än min dator, inget fel på den, yeah right... Han ville inte ens ringa luthman å kolla vad dom hade å säga om saken. Jag får väl göra det själv antar jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.