Linus Aegman Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Hej * LÅTNAMN: Linus gitarr är gjord av trä * ARTIST/GRUPP: CC Cowboys * GENRE: Rock * LÅTLÄNGD: 2.56 * KOMPOSITÖR: Linus * PRODUCENT: Linus * EV. MEDVERKANDE: Linus * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 4.03 megabyte * STATUS: Klar cruiselåt Kan inte sjunga så jag får spela gitarr ist. Jag försökte få det så bra jag kunde, men är nöjd ändå. /puss Linus_gitarr__r_gjord_av_tr_.mp3
Hellpig Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Skönt ljud på guran... tycker jag. Är någon digital simulering eller hårdvara?
Linus Aegman Postat 25 maj 2006 Trådstartare Postat 25 maj 2006 (redigerat) Skönt ljud på guran... tycker jag. Är någon digital simulering eller hårdvara? Jo tack, mja det är väl en blanding mellan min teknik och "hårdvara" / stimulering som gör att jag får till ljudet. Jag har använt mig av b la. Guitar Rig som stimulator 😛 Redigerat 25 maj 2006 av Linus Aegman
Hellpig Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Well - jag tyckte solot var bättre än kompet. Vad det gäller trummorna så var det så där... om jag skall vara uppriktigt. Ta en koll på EZdrummer! Skamlös plugg! 😛
DåligtGehör Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Bra gitarrlir men orkar inte lyssna färdigt. Bedrövligt trumkomp. Varför varför dessa crashar. De krachar ju hela låten.
Linus Aegman Postat 26 maj 2006 Trådstartare Postat 26 maj 2006 Bra gitarrlir men orkar inte lyssna färdigt. Bedrövligt trumkomp. Varför varför dessa crashar. De krachar ju hela låten. Ja...jag är lika värdelös på trummor som trummorna i låten (men gaah, tyckte ju pukorna va asgoa 🙁 ). Vore väldigt shysst om någon ville göra trummorna till låten! Den går i 95 bpm, om någon vill ha ljudfil utan trummor så maila Brandman_linus@hotmail.com yea! 😛
quizz_kid Postat 26 maj 2006 Postat 26 maj 2006 Trevligt trevligt. Bmaj7 och Emaj7 är trevliga ackord. Riktigt trevligt solo, du låter lite som Scott Gorham i Thin Lizzy (lyssna på: still in love with you, live ´78) Jag slängde faktiskt upp en låt med samma ackord här på forumet för någon vecka sedan. Jag kan själv inte sjunga, och trummor låter bara piss.
yessongs Postat 27 maj 2006 Postat 27 maj 2006 Alltid skoj med gitarrsolo 😛 Hårdvarustimuleringen låter helt OK tycker jag, fast skall man lira Santana-solon så bör man ha Mike Shrieve på trummor, och inte en fyra takter lång loop. Några sköna riktigt gnälliga bends här
Linus Aegman Postat 27 maj 2006 Trådstartare Postat 27 maj 2006 Trevligt trevligt. Bmaj7 och Emaj7 är trevliga ackord. Riktigt trevligt solo, du låter lite som Scott Gorham i Thin Lizzy (lyssna på: still in love with you, live ´78) Jag slängde faktiskt upp en låt med samma ackord här på forumet för någon vecka sedan. Jag kan själv inte sjunga, och trummor låter bara piss. Jag vet, har ej hört live än men jag fick höra en version som var menad som backingtrack till låten, gjord av en gitarrtidning (engelsk). Det var helt sjukt bra, MYCKET bättre än orginalet tycker jag. Har ingen aning vad han som spelade heter men han hade fantastisk ton! Man skulle lägga upp den här så att alla fick höra 😆 Så jag tänkte jag skulle spela in en lika dan men blev ej så bra, ska vara mad massa olika chord positions och att den ligger i fel tonart osv. Mycket roligare att göra något eget också 😳
nurfen Postat 27 maj 2006 Postat 27 maj 2006 Bra gitarrspel, men trummorna stör verkligen! Riktigt irriterande loop.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.