Stinkey Zwei Postat 26 maj 2006 Dela Postat 26 maj 2006 Samuel Addams is still the best!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 26 maj 2006 Dela Postat 26 maj 2006 Sprang Kiel runt med en brutta, förvivlat sökandes efter en porrig butik (lång historia) dock var jag djävulskt törstig. Efter ett tags springande (djävligt länge) landade vid en Dab pub. En Dab i ett immigt glas. Faen ta mig det godaste öl jag druckit, kan ha lite med omständigheterna att göra också men ändå. Har dock även besökt Dab bryggeriet och vann (tur som fan, snorfull efter en komplett rundtur) där kristallglas, en tunna öl samt annat smått och gott... Tillbringade samma vecka i Dortmund med ett auktoriserat "Dab kreditkort". Det gällde på alla Dab pubar... Bara att dricka, bryggeriet betalade, så länge det var Dab.. Är knappt människa än... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 27 maj 2006 Leffe trippel är ju inte fel, men svår att hitta på systemet. Där brukar det få bli en Leffe blond istället. Belgisk öl har jag fastnat lite för. De kan vara starka som fan utan att smaka starkt. fick på ngn kräftskiva i november(!!!!!!!!!!!!!) av min sambos fader en rikigt jädra go 8,5%ig belgare, som smakade ngt fruktansvärt mums!! glömmer det aldrig..😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 27 maj 2006 Dela Postat 27 maj 2006 Egentligen borde man skriva en öl-favvo-lista utifrån land. Jag har olika favvobärs beroende på vilket land jag befinner mig i. T.ex sitter en Estrella klockrent i Barcelona, som sagt, men den skulle säkert inte smaka lika bra här hemma. Var bärs har sin tid och tillfälle. 😎 Word, son. Har också suttit uppe i den fantastiska baren på Guinessbryggeriet i Dublin, (man ser hela Dublin i 360 grader), orsaken till att den bärsen var extra god var att det tog en timme att tappa upp den, typ. Trodde bartendern glömt mig flera gånger, men han höll på med sitt hokuspokus, han bad tillsammans med biran, de såg en film tillsammans och fan vet om de inte hade sex bakom disken också, men till slut så fick jag den, tro fan den var god då, efter evighetslång väntan. Försöker ha en platta "svensk starköl" i garaget, som bjudöl, kostar runt 8:-/burk. Liten och behändig. Passar bra till smutsiga jobb samt bjuda nyfikna grannar som kommer över för att inspektera de olika projekten. (de vet ju självklart att plattan står där) Annars sommartid är jag svag för San Miguel, mest för skruvkorken. Behändigt, och bra drickflaska. Dessutom slipper man släpa tillbaka flaskorna till affären. Någon nämnde Newcastle Brown Ale, visst, den ligger fint både i hand och strupe. Låt oss inte heller glömma Mariestad i glasflaska. Nu tänker säkert en och annan, "oj vilken finsmakande ölexpert det visar sig att vi har ibland oss", och visst, man är väl lite av en kännare, San Miguel och Svensk starköl samt Mariestad är spännande sorter som många här kanske inte hört talas om men som är värda att upptäcka... 🙂 /R Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.