AstReam Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Tjenare på er! Satt och kollade på en musikvideo med ett punkrockband som körde med elvismickar och blev så fruktansvärt sugen att börja köra leadsången i bandet med sådan. Absolut inte för att jag hört något positivt uttalande om någon sådan utan enbart för den fräna designen 😕 Alltså mitt krav är inte högt, den ska vara okej och helst inte kosta mer än 1000 kr. shuremodellen var lite väl dyr för mitt ändamål, om man inte köper en begagnad. Hittade 2 andra varianter på Jam, någon som hette Leem som låg på 1095 och en som hette stagg eller liknande(?) som låg på 600 ungefär. Någon som har synpunkter om mickarna, eller kanske vet fler "elvismickar"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Finns bara en om du vill lägga 700:- på en retrolooking och samtidigt välljudande mikrofon med retroljudkurva dvs rätt hög i presens/hi-mid området och inte mycket till botten vilket verkligen är en fördel i vissa sammanhang! GOLDEN AGE D1-inget för ak-gitarrer etc men för rock n roll vocals mm är den alldeles utmärkt... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AstReam Postat 24 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 24 maj 2006 Hej Florian, Den var verkligen schysst, har läst om den förut och den känns verkligen som ett hett tips nu:) finns det fler rekommendationer?? (Ni vet, jag är sån som vill ha massa att välja på tills jag inte kan bestämma mig överhuvudtaget) 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Vilken musikvideo var det? Gissar att det var Foo Fighters - Best of you....tror iaf att en Shure elvis är med i den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Är inte sånna mickar ofta väldigt rundgångskänsliga? Körde med en live för ett tag sen och det rundade av bara helvete. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AstReam Postat 24 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 24 maj 2006 Zyan: Nej det var ett band som heter Cauterize och låten heter "Something Beautiful" länk för att ladda ner låten för intresserade: http://www.cauterize.com/video/something_beautiful.mpg Är främst musik i den stilen jag pysslar med. Tycker det ser schysst ut med elvismicken inom den genren, då det på nåt sätt är "opassande". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Zyan: Nej det var ett band som heter Cauterize och låten heter "Something Beautiful" länk för att ladda ner låten för intresserade: http://www.cauterize.com/video/something_beautiful.mpg Är främst musik i den stilen jag pysslar med. Tycker det ser schysst ut med elvismicken inom den genren, då det på nåt sätt är "opassande". Ska genast lyssna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Zyan: Nej det var ett band som heter Cauterize och låten heter "Something Beautiful" länk för att ladda ner låten för intresserade: http://www.cauterize.com/video/something_beautiful.mpg Är främst musik i den stilen jag pysslar med. Tycker det ser schysst ut med elvismicken inom den genren, då det på nåt sätt är "opassande". Ska genast lyssna Det där påminner lite om Eurotrip när Matt Damon sjunger Scotty Doesnt Know i en elvismick. Lite opassande men coolt ändå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Zyan: Nej det var ett band som heter Cauterize och låten heter "Something Beautiful" länk för att ladda ner låten för intresserade: http://www.cauterize.com/video/something_beautiful.mpg Är främst musik i den stilen jag pysslar med. Tycker det ser schysst ut med elvismicken inom den genren, då det på nåt sätt är "opassande". Ska genast lyssna Det där påminner lite om Eurotrip när Matt Damon sjunger Scotty Doesnt Know i en elvismick. Lite opassande men coolt ändå... OT: Kul film! 😉😉😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AstReam Postat 24 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 24 maj 2006 Ohfan det gör han? 😉 Det blir ju fränt på ett sätt. Vet inte vad det är för mick cauterize kör med i videon, möjligtvis en shure? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AstReam Postat 24 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 24 maj 2006 tbruce: Jag har faktiskt ingen aning huruvida rundgångskänsliga de är?Det borde ju inte bero på utformningen av mikrofonens utsida? Om det nu är som du säger så vill jag ju ha en som inte rundar så mkt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Jag köpte Thomanns kopia T-bone GM-55 i höstas. Kostar strax under 500:-. Funkar utmärkt. Kört live en gång och märkte inte av någon rundgångskänslighet, men vågar inte lova något. Skulle inte förvåna mig om det är samma tillverkare som gör LEEM-varianten. Bilden ser häpnadsväckande lik ut... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Finns bara en om du vill lägga 700:- på en retrolooking och samtidigt välljudande mikrofon med retroljudkurva dvs rätt hög i presens/hi-mid området och inte mycket till botten vilket verkligen är en fördel i vissa sammanhang! GOLDEN AGE D1-inget för ak-gitarrer etc men för rock n roll vocals mm är den alldeles utmärkt... 😄 GoldenAge-modellen finns med på min testsite om du vill provlyssna och jämföra den med andra. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AstReam Postat 27 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 27 maj 2006 Claes: den låter onekligen okej i mina öron! schysst liten site du hade där;) Thomanns mik såg inte helt fel ut heller, får välja lite nu=P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AstReam Postat 1 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 1 juni 2006 Hallå Jag bläddrade i senaste katalogen från börsen häromdagen, är rätt fetsäker på att jag såg att man kunde köpa en GA-D1 med mikstativ för 595 spänn!!?? Någon som kan bekräfta min potentiella illusion? Ska nämligen skicka med pengar till en kompis som läser i örebro direkt om detta stämmer! Står inget sådant på deras hemsida? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Ska du ha ett stativ som håller någon längre tid, så ska du lägga ungefär så mycket pengar enbart på stativet... Ska du ut och spela på scen, så vill du inte ha ett stativ som säckar ihop - och inte ens i replokalen är det kul med sådant... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AstReam Postat 1 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 1 juni 2006 Okok, jag är helt medveten om att stativet är CRAP, men jag såg att D1+stativ kostar 595 spänn medan miken själv kostar 695? då kan jag ju isf köpa detta o kasta stativet åt fanders i värsta fall=D Ville bara kolla om erbjudandet existerar så jag kan skicka med pengar tills imorrn 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Go for it! Och låt oss veta hur det gick. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Okok, jag är helt medveten om att stativet är CRAP, men jag såg att D1+stativ kostar 595 spänn medan miken själv kostar 695? då kan jag ju isf köpa detta o kasta stativet åt fanders i värsta fall=D Ville bara kolla om erbjudandet existerar så jag kan skicka med pengar tills imorrn 😎 Micen har 695:- som listpris, ja... 😳 ...men du kan ju se det som att du får normal rabatt på micen + att du får med ett skräpstativ som kanske ligger på en hundring. Om stativet sedan håller ett par månader om du är försiktig med det, så är det en extra bonus... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Okok, jag är helt medveten om att stativet är CRAP, men jag såg att D1+stativ kostar 595 spänn medan miken själv kostar 695? då kan jag ju isf köpa detta o kasta stativet åt fanders i värsta fall=D Ville bara kolla om erbjudandet existerar så jag kan skicka med pengar tills imorrn 😳 de e bara att köpa, så dåliga är inte de rundfotade stativen, fick blaskan i brevlådan i går-blev oxå förvånad över att micken är dyrare ensam än i paketdealen...hmmmm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AstReam Postat 1 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 1 juni 2006 Exakt, ville bara få lite medhåll om att jag tjänar på att slå till på paketet än att köpa enbart miken. Nu blir plånboken en aning tunnare igen då 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 Jag har Leem modellen. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 och jag har en Lem... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AstReam Postat 1 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 1 juni 2006 Hehe flumpellar! 😳 Tack för all hjälp. Är fruktansvärt nöjd med studio forumet, aldrig stött på ett forum med så kompetenta medlemmar inom en genre. U rock guys! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 juni 2006 Dela Postat 1 juni 2006 (redigerat) och jag har en Lem... 🥰 😛 edit: arm? 🙂 Redigerat 1 juni 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.