Jump to content
Annons

Köp av elvismick?

AstReam

Recommended Posts

Tjenare på er!

Satt och kollade på en musikvideo med ett punkrockband som körde med elvismickar och blev så fruktansvärt sugen att börja köra leadsången i bandet med sådan. Absolut inte för att jag hört något positivt uttalande om någon sådan utan enbart för den fräna designen 😕

Alltså mitt krav är inte högt, den ska vara okej och helst inte kosta mer än 1000 kr. shuremodellen var lite väl dyr för mitt ändamål, om man inte köper en begagnad. Hittade 2 andra varianter på Jam, någon som hette Leem som låg på 1095 och en som hette stagg eller liknande(?) som låg på 600 ungefär.

Någon som har synpunkter om mickarna, eller kanske vet fler "elvismickar"?

Dela på andra sajter

Annons

Finns bara en om du vill lägga 700:- på en retrolooking och samtidigt välljudande mikrofon med retroljudkurva dvs rätt hög i presens/hi-mid området och inte mycket till botten vilket verkligen är en fördel i vissa sammanhang!

GOLDEN AGE D1-inget för ak-gitarrer etc men för rock n roll vocals mm är den alldeles utmärkt...

😕

Dela på andra sajter

Hej Florian,

Den var verkligen schysst, har läst om den förut och den känns verkligen som ett hett tips nu:) finns det fler rekommendationer?? (Ni vet, jag är sån som vill ha massa att välja på tills jag inte kan bestämma mig överhuvudtaget)

😕

Dela på andra sajter

Zyan: Nej det var ett band som heter Cauterize och låten heter "Something Beautiful"

länk för att ladda ner låten för intresserade:

http://www.cauterize.com/video/something_beautiful.mpg

Är främst musik i den stilen jag pysslar med. Tycker det ser schysst ut med elvismicken inom den genren, då det på nåt sätt är "opassande".

Ska genast lyssna

Dela på andra sajter

Zyan: Nej det var ett band som heter Cauterize och låten heter "Something Beautiful"

Är främst musik i den stilen jag pysslar med. Tycker det ser schysst ut med elvismicken inom den genren, då det på nåt sätt är "opassande".

Ska genast lyssna

Det där påminner lite om Eurotrip när Matt Damon sjunger Scotty Doesnt Know i en elvismick.

Lite opassande men coolt ändå...

Dela på andra sajter

Ska genast lyssna

Det där påminner lite om Eurotrip när Matt Damon sjunger Scotty Doesnt Know i en elvismick.

Lite opassande men coolt ändå...

OT: Kul film! 😉😉😄

Dela på andra sajter

tbruce: Jag har faktiskt ingen aning huruvida rundgångskänsliga de är?Det borde ju inte bero på utformningen av mikrofonens utsida?

Om det nu är som du säger så vill jag ju ha en som inte rundar så mkt 😉

Dela på andra sajter

Jag köpte Thomanns kopia T-bone GM-55 i höstas. Kostar strax under 500:-. Funkar utmärkt. Kört live en gång och märkte inte av någon rundgångskänslighet, men vågar inte lova något.

Skulle inte förvåna mig om det är samma tillverkare som gör LEEM-varianten. Bilden ser häpnadsväckande lik ut...

Dela på andra sajter

Finns bara en om du vill lägga 700:- på en retrolooking och samtidigt välljudande mikrofon med retroljudkurva dvs rätt hög i presens/hi-mid området och inte mycket till botten vilket verkligen är en fördel i vissa sammanhang!

GOLDEN AGE D1-inget för ak-gitarrer etc men för rock n roll vocals mm är den alldeles utmärkt...

😄

GoldenAge-modellen finns med på min testsite om du vill provlyssna och jämföra den med andra. 😄

Dela på andra sajter

Hallå

Jag bläddrade i senaste katalogen från börsen häromdagen, är rätt fetsäker på att jag såg att man kunde köpa en GA-D1 med mikstativ för 595 spänn!!?? Någon som kan bekräfta min potentiella illusion? Ska nämligen skicka med pengar till en kompis som läser i örebro direkt om detta stämmer! Står inget sådant på deras hemsida? 😆

Dela på andra sajter

Ska du ha ett stativ som håller någon längre tid, så ska du lägga ungefär så mycket pengar enbart på stativet... Ska du ut och spela på scen, så vill du inte ha ett stativ som säckar ihop - och inte ens i replokalen är det kul med sådant... 🙂

Dela på andra sajter

Okok, jag är helt medveten om att stativet är CRAP, men jag såg att D1+stativ kostar 595 spänn medan miken själv kostar 695? då kan jag ju isf köpa detta o kasta stativet åt fanders i värsta fall=D Ville bara kolla om erbjudandet existerar så jag kan skicka med pengar tills imorrn 😳

Dela på andra sajter

Okok, jag är helt medveten om att stativet är CRAP, men jag såg att D1+stativ kostar 595 spänn medan miken själv kostar 695? då kan jag ju isf köpa detta o kasta stativet åt fanders i värsta fall=D Ville bara kolla om erbjudandet existerar så jag kan skicka med pengar tills imorrn 😎

Micen har 695:- som listpris, ja... 😳

...men du kan ju se det som att du får normal rabatt på micen + att du får med ett skräpstativ som kanske ligger på en hundring. Om stativet sedan håller ett par månader om du är försiktig med det, så är det en extra bonus... 🙂

Dela på andra sajter

Okok, jag är helt medveten om att stativet är CRAP, men jag såg att D1+stativ kostar 595 spänn medan miken själv kostar 695? då kan jag ju isf köpa detta o kasta stativet åt fanders i värsta fall=D Ville bara kolla om erbjudandet existerar så jag kan skicka med pengar tills imorrn 😳

de e bara att köpa, så dåliga är inte de rundfotade stativen, fick blaskan i brevlådan i går-blev oxå förvånad över att micken är dyrare ensam än i paketdealen...hmmmm

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.