Jump to content
Annons

Funderar på att köpa en Xboox360

Tilly

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja alla mina små prinsessor!

Som tråden lyder, så funderar jag på att köpa en Xbox360!

Verkar finnas riktigt bra spel också. Eller det verkar komma iallafall 😉

tycker det är roligare att spela på konsol än dator...

Är det någon som har en? Vad har ni för spel? Är det bra spelkänsla?

Redigerat av Soundborn
Dela på andra sajter

Annons

Har en 360 men är ganska trött på den. Står mest och samlar damm. Har racingspel och perfect dark zero.

Gillar stora äventyrsspel...kommer att komma två till 360 den snart som jag väntar på. Tror det ena hette fable 2.

Har spelat lite olika men inget klockrent än, är gammal FF VII och Zelda spelare så jag väntar på något kul i den stilen.

Kräver dock en bra tv med komponentingång...min nuvarande har inte det så det är synd att man inte kan se alla pixlar som den producerar...

Dela på andra sajter

Jag har ett PS2 musik 😉

Vad har du för spel Zyan? Är du missnöjd med din Xbox360?

Är det inte lika bra grafik på en vanlig tv som en HD-TV?

Dela på andra sajter

Jag har ett PS2 musik 😲

Vad har du för spel Zyan? Är du missnöjd med din Xbox360?

Är det inte lika bra grafik på en vanlig tv som en HD-TV?

Perfect dark och gotham racing...

Självklart är det inte samma grafik...har inte alla pixlar som den behöver.

Inte missnöjd på maskinen, men har inte hittat spel i min smak än...är cool och streamar mp3 från datorn som spelmusik. Smidigt os när man väl har lärt sig hur det funkar och alla snabbkommandon.

Dela på andra sajter

Oh fan så det är inte samma grafik?

Nja får väl se hur det blir då... man kan väl begära att få testa maskinen först på en vanlig tv innan man köper?

Dela på andra sajter

min "svåger" alltså systers gubbe har ett 360 på deras 52" LCD tv. Har lirat några pang pang spel på den och jag kan bara säga att det är vackert.. Man ser hur gräset svajar när man ligger som sniper för att döda folk... fast vad jag hört skall grafiken på PS vara grymmare och stabilare men jag e skeptisk!

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Inte missnöjd på maskinen, men har inte hittat spel i min smak än...

Aah, ett ganska vanligt fenomen det där ju. Det tog mig tid minns jag när jag skaffade mig min PS2 en gång i tiden, men sedan har jag nästan uteslutande blivit sittande med GTA San Andreas, trots andra titlar på hyllan... Tjatigt, ja lite men spelet är ju så stort och omfångsrikt så att det bara blev så. He, he en konsoll, ett spel... Skumt egentligen...

Väntar med spänning på PS3... Så att jag kan fortsätta spela... 😉

Redigerat av Dark Of Light
Dela på andra sajter

PS3 kommer ju att bli snordyr.

Jag har blivit lite nyfiken på Wii, måste jag säga. Xbox 360 är alldeles för svag på spelfronten än så länge, men när skaparna av Kotor 1 och 2 kommer med sitt nya kommer det börja klia i fingrarna.

Dela på andra sajter

PS3 kommer ju att bli snordyr.

Jag har blivit lite nyfiken på Wii, måste jag säga. Xbox 360 är alldeles för svag på spelfronten än så länge, men när skaparna av Kotor 1 och 2 kommer med sitt nya kommer det börja klia i fingrarna.

Jag håller med dig, men priset kommer att gå ner och faen vet om de kan med att kränga den för de "utlovade" 6000kr..? Nåväl, jag kan ha tålamod och vänta. Det är mängden spel/bakåtkompatibiliteten (lyckades jag att stava rätt där?) som lockar...

Dela på andra sajter

Hade en ps2...sålde den när jag flytta till Australien.

Och han med både gta3 o vice city på den....san andreas fanns inte på den tiden.

Men det är kula spel pga få begränsningar.

Dela på andra sajter

Jag har nog aldrig köpt en konsol nära releasen. Knappt ens spel faktiskt. :rolleyes:

Om man har lite tålamod, kan man ju få samma maskin för en mycket billigare peng, och dessutom har en massa spel släppts vid det laget så att man vet hurvida det finns något bra eller ej.

Dela på andra sajter

PS3:an kommer att ha bättre grafik hårdvarumässigt, men det innebär ju inte tvunget att det kommer flöda speltitlar som utnyttjar dess fulla potential. Jag tror att när PS3:an väl släpps kommer Xbox360 att ligga rätt långt före i antal intressanta speltitlar och samtidigt till ett avsevärt lägre pris. Men det är bara vad jag tror, förstås. 😎

Att argumentera för PS3 för att den är bakåtkompatibel är väl sådäääär bra argument. Xbox360 kan också köra många gamla Xbox-titlar, men vem vill sitta och köra spel som bara utnyttjar en fjuttedel av grafiken när man väl sett hur bra det ser ut med de nya spelen?

Själv kör jag fortfarande på 2 st gamla Xboxar, chippade med 160 resp 200 GB diskar och Xbox Media Center. Tänker vänta och köpa Xbox360 tills dess att den också är fullt knäckt och går att göra och köra lite roligare saker på. 😎

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Njaa...det kan ju finnas spel till PS1 som iofs inte har världens bästa grafik, men som upphört att tillverkas och dem vill man ju kunna använda. Till PS3 då.

Priset på XBox 360 ligger på 3800 SEK om man har tur. Det är rätt dyrt det med, så 4900 SEK för PS3 som jag sett, är ju inte sååå stor skillnad.

Sedan undrar jag över alla dessa pang-pang-spel. När kommer det att komma ett spel där hjälten är en ambulerande läkare? Typ City-akuten.

😳

:musik

Dela på andra sajter

Senaste Metal Gear Solid verkar ju vara heeelt skadat grymt. Kolla trailern HÄR

Det ska jag köpa!!!! 🙂

Det är ju endast till PS3 om inte jag fått allt om bakfoten men det spelet verkar nästan vara värt pengarna 😎

Dela på andra sajter

Det ska jag köpa!!!! 🙂

Det är ju endast till PS3 om inte jag fått allt om bakfoten men det spelet verkar nästan vara värt pengarna 😎

Fan va grymt spel... Blir man ju nästan sugen juh. 😄

Dela på andra sajter

Det ska jag köpa!!!! 😄

Det är ju endast till PS3 om inte jag fått allt om bakfoten men det spelet verkar nästan vara värt pengarna 🙂

Fan va grymt spel... Blir man ju nästan sugen juh. 😄

Jäpp, det spelet är den enda anledning jag behöver för att köpa Playstation3. Ja, och möjligen kommande Final Fantasy-spel också. 😎

Dela på andra sajter

Herregud!.. Smyg-spel?.. Nej nåt tråkigare finns nog faktiskt inte. Metal Gear var helt ok till Nintendo men de nya spelen har varit helt bedrövliga.

Om jag köper en PS3'a så ska det vara för Singstar, Guitar Hero 3, Katamari 3, Parappa 3, Virtua Figher 5, Soul Calibur 4 o.s.v. 🤪

Sen hoppas jag ju förståss på Shining Force 4, Shining In The Darkness 3, Phantasy Star 5, Powerstone 3, Landstalker 3, Panzer Dragoon Saga 2 och en ny del av Laura Bow-serien. Men sån tur har man ju förståss inte även om jag hoppas att Roberta Williams ska komma till sans och börja göra bra spel igen.

/Majken

Dela på andra sajter

Herregud!.. Smyg-spel?.. Nej nåt tråkigare finns nog faktiskt inte. Metal Gear var helt ok till Nintendo men de nya spelen har varit helt bedrövliga.

Om jag köper en PS3'a så ska det vara för Singstar, Guitar Hero 3, Katamari 3, Parappa 3, Virtua Figher 5, Soul Calibur 4 o.s.v. 🙂

Sen hoppas jag ju förståss på Shining Force 4, Shining In The Darkness 3, Phantasy Star 5, Powerstone 3, Landstalker 3, Panzer Dragoon Saga 2 och en ny del av Laura Bow-serien. Men sån tur har man ju förståss inte även om jag hoppas att Roberta Williams ska komma till sans och börja göra bra spel igen.

/Majken

Dissar du Metal Gear Solid??? Det spelet stod för halva min uppfostran, tillsammans med Final Fantasy-spelen! Inte ens mina föräldrar spenderade lika mycket tid med mig som de spelen! 😆😉😕😎

Dela på andra sajter

Om jag köper en PS3'a så ska det vara för Singstar, Guitar Hero 3, Katamari 3, Parappa 3,  Virtua Figher 5, Soul Calibur 4 o.s.v. 🙂

/Majken

Dissar du Metal Gear Solid??? Det spelet stod för halva min uppfostran, tillsammans med Final Fantasy-spelen! Inte ens mina föräldrar spenderade lika mycket tid med mig som de spelen! 😆😉😕😎

Ska man vara stolt över något sådannt?

Dela på andra sajter

Jag kan varmt rekommendera xbox360! 😉

Maskinen i sig fungerar kanon, (inte märkt av några av de fel som de tidiga maskinerna verkade vara behäftade med.) och nya Xbox Live! för 360 är helt kanon med möjlighet att ladda ned speldemos och gamla arkadklassiker. (smash-tv, gauntler, street fighter 2 mf.)

På spelfronten är det fortfarande lite tunt, men det finns trots det en hel del riktigt bra titlar ute idag.

Ghost Recon AW. Är kanonkul i singleplayer och multiplayer över "live" är det helt hysteriskt roligt.

Dead or Alive 4. Kul fightingspel, inget revolutionerande nytt mot 3:an, men ändå värt att ha om man gillar den typen av spel.

Oblivion. Ett av de bästa RPG-spelen jag provat, och snyggt som attan. (Kotor serien är roligare, men det tycker jag nog bara för att jag får svinga lasersabel.) 😆

Burnout Revenge. Inget riktigt simulatorspel direkt, men ibland kan det vara kul att bara ge sig ut i ett race och mosa.

Fight Night 3: Helt galet bra... Jag och en gammal kompis har säkert kört "hatmatchen" Ali vs. Frazier över 100 gånger. (spelkontrollen känns helt cp första gången man provar spelet, men efter en timme eller två inser man att den är helt genial.)

En sak som jag tycker att är konstig är att man utan problem kan streama låtar från sin pc och använda som soundtrack i spel, och det går alldeles utmärkt att visa bildspel från semestern från datorns hårddisk, men om man skall kunna streama film så lär man ha en msmediacenter maskin eller vadfan den nu heter. 😕

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Om jag köper en PS3'a så ska det vara för Singstar, Guitar Hero 3, Katamari 3, Parappa 3,  Virtua Figher 5, Soul Calibur 4 o.s.v. 🙂

/Majken

Dissar du Metal Gear Solid??? Det spelet stod för halva min uppfostran, tillsammans med Final Fantasy-spelen! Inte ens mina föräldrar spenderade lika mycket tid med mig som de spelen! 😉😎😕🙂

Av denna 😆 smiley kanske du borde ha förstått att jag var ironisk?

Redigerat av Lynxo
Dela på andra sajter

/Majken

Dissar du Metal Gear Solid??? Det spelet stod för halva min uppfostran, tillsammans med Final Fantasy-spelen! Inte ens mina föräldrar spenderade lika mycket tid med mig som de spelen! 🙂😆🤪😆

Av denna 🙁 smiley kanske du borde ha förstått att jag var ironisk?

Av att jag är jag skulle du förståt att en sånhär smiley---> 😆 , eller en sånhär ---> 😆 Ingår per automatik i mina inlägg utan att jag lagt till den 😆

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.