Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Summer Rain

* ARTIST/GRUPP: Lådan (Thomas J)

* GENRE: Trance

* LÅTLÄNGD:8.41

* KOMPOSITÖR:Lådan (Thomas J)

* PRODUCENT:Lådan (Thomas J)

* INSPELNINGSÅR:06

* FORMAT: mp3

* STORLEK:7,95

* STATUS: Färdig?

* LÅTLÄNK:

....................................

Ett försök att göra trance, inga loopar utan enbart pluggar. Har försökt trixa med eq och kompressor. Vet inte riktigt hur jag skall gåvidare med spåret så jag får väl anse det färdigt. aprigon i början kanske är lite störande, eller? Hur jag än trixar med eq och kompressor får jag ändå inte det där varma mjuka soundet, men det kanske är en träningssak?!

Lite feedback och tips vorre skojjigt!

Kan tilläga att jag har bara andvänt ett par kassa lurar och ett sb kort. Mina musik prylar ligger på vinden där jag bodde förut o har inte hämtat dom ännu. Det är vad jag har att säga till mitt försvar

Over And Out

Redigerat av Lådan
Annons
Postat

Spontan kommentar efter en snabb lyssning....är att detta inte håller alls. Det är sjukt låg inspelningsnivå på det hela, det ger knappt utslag på mätaren i winamp. Sedan är det felbalanserad mix och strukturlöst. Det känns inte som det finns någon idé bakom utan att det bara är lite planlöst plinkade på midikeyboardet.

Sorry, men det är nog dags att försöka igen med något mer fokuserat och sammanhängande med lite mer tryck i ljudet.

Postat (redigerat)

okey. tackar för dina funderingar. Kan tilläga att jag har bara andvänt ett par kassa lurar och ett sb kort. Mina musik prylar ligger på vinden där jag bodde förut o har inte hämtat dom ännu. Det är vad jag har att säga till mitt försvar.

Den låga volymen...?! Kan detta bero på att jag efter randering satte en kompressor samt normaliserade hela spåret i en editor?

Redigerat av Lådan
Postat

Du är väldigt försiktig.. släng på en kraftig lead och en hårdare kick 😲

Postat
Spontan kommentar efter en snabb lyssning....är att detta inte håller alls. Det är sjukt låg inspelningsnivå på det hela, det ger knappt utslag på mätaren i winamp. Sedan är det felbalanserad mix och strukturlöst. Det känns inte som det finns någon idé bakom utan att det bara är lite planlöst plinkade på midikeyboardet.

Sorry, men det är nog dags att försöka igen med något mer fokuserat och sammanhängande med lite mer tryck i ljudet.

vad är ditt heta tips för tryck i ljudet då?

Postat

okey. skall försökamigpå en mer ljudande variant. Dock tror jag detta spår får bli såhär, setat två dagar och ärt måttligt trött på hela spektaklet. Men kan ha det vilande o sedan jobbavidare med det. Danabacken: Vad är ditt stalltiips?

Pece

Postat

Jag tycker att du ska bygga ut den mycket mycket mer! Just nu är det ett litet korn, jämfört med vad det kan bli. På med massa sågtänder, och få upp låten i volym, så den hörs lite.

Just nu händer ingenting, och det känns inte som trance... långt ifrån!

Lyssna på annan komersiell trance, så märker du varför. 😕

Postat
Varför har du inte använt några trummsamplingar?

ville göra alla ljuden helt själv. för träningens skull

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Svårt att höra väldigt låg volym men det kan bli bra det här. Men som sagt volymen måste upp 75 % eller nåt, nu när man drar på nästan fullt för att kunna höra överhuvudtaget så hörs kicken mest. Lycka till

Göran

Postat (redigerat)

Seriöst.. detta var något av det bästa jag hört.. kan inte förstå vad ni andra snackar om.. har vi hört samma låt? Tror inte det va?

Du borde sälja den direkt!! ska du sälja? 

Redigerat av Gäst
email adress removal
Postat

är mina hörlurar helt fuckade eller låter trummljuden i början som om man lyssnar med diskantbost och med ipods original lurar efter man har hoppat sönder dem?

USSSCH!

Krikit:

Mera tyngd i kicken... Gör en pumpande kick, splitta kanalen och sidechaina den med en kompressor kopplad till basen...

Bass: Ändra ljudet... det låter helt vridet... passar inte in någonstans.

Mixning: hela låten är i en fet röra... Det lät ungefär som när min kusin på 5 år gick lös på min klaviatur...

Bra med låten:

Svårt att säga något bra om detta... Det är bra att du har gjort alla ljude själv.

Ett tips:

Gör en ny låt!

Postat

Okey. Man tackar för svaren. Kan hållamed om att dett inte var någon hitt men det är ju så att övning ger färdighet så för eller senare får ni höra ett mördarspår alá lådan:d

Postat
är mina hörlurar helt fuckade eller låter trummljuden i början som om man lyssnar med diskantbost och med ipods original lurar efter man har hoppat sönder dem?

USSSCH!

Krikit:

Mera tyngd i kicken... Gör en pumpande kick, splitta kanalen och sidechaina den med en kompressor kopplad till basen...

Bass: Ändra ljudet... det låter helt vridet... passar inte in någonstans.

Mixning: hela låten är i en fet röra... Det lät ungefär som när min kusin på 5 år gick lös på min klaviatur...

Bra med låten:

Svårt att säga något bra om detta... Det är bra att du har gjort alla ljude själv.

Ett tips:

Gör en ny låt!

varför sidechaina basen..?

brukar väl fungera bättre i houselåtar

snaren/clapen är ju sjukt låg lådan 🤪

du kommer säkert prestera bättre ja, allt tar tid.

jobba på!

Postat

när jag gjorde basen hadde jag som plan att göra ett house spår, men det blidde detta!

Berra: Tackar, alla är ju barn i början!

Postat
när jag gjorde basen hadde jag som plan att göra ett house spår, men det blidde detta!

Berra: Tackar, alla är ju barn i början!

j*vligt sant!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.