Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja alltså, har spelat in en liten pattern och dragit på hjulet lite. När jag sen vill ändra till något annat så finns ju pitch bend inprogrammeringen kvar. Var trycker jag bort det? Störande att jag måste laga ett nytt pattern varenda gång det skiter sig 😎 Hittade inget liknande här på forumet..

• 1 månad senare...
Annons
Postat

Ligger inte pitch-bend som ett automation-klipp?

Annars, kontrollera pitch-knoben för det instrumentet du spelat in med.

Klicka upp ditt instrument, kolla överst på pitch-spaken, högerklicka på den och ta "edit events". Om det finns något där, markera allt [ctrl+a] och radera.

Själv använder jag aldrig pitch-bend, men det är en kvalificerad gissning.

Postat (redigerat)

Du har alltså valt "record" när du spelade in och samtidigt skruvat på pitch hjulet? Den pattern du använde när du recordade kommer det att ha skapats ett automations klipp på de rörelserna du gjorde när du skruvade på pitchen.

Ett enkelt sätt att ta bort bort störande automationer som man inte riktigt vet vart de har hamnat är att trycka på "Current project" som är en tab du hittar i "SideBrowsern (Browser)". Där har du en undertab som heter "automation". Där inne ser du ditt projekts alla automationer. Klicka den som är pitchbenden och "ctrl-a" sen "del" så är den borta.

Redigerat av Barden
Postat

Ah, anade väl att det skulle lägga sig som ett automation clip.

Kan väl iofs bero lite på vilken version av FL du använder, då automationclips dök upp med femman (om jag itne minns fel).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.