Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Rough Flight

* ARTIST/GRUPP: Audible

* GENRE: Techno ?

* LÅTLÄNGD: 3:22

* KOMPOSITÖR: Jag

* PRODUCENT: Jag

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 3,08 MB

* STATUS: Skiss

Pulade ihop detta stycke idag för att rensa skallen och komma ut ur det småtrista house-träsket en stund.. 😳 Konstruktiv kritik är guld värt.. Tack på förhand!

!! Ny version längre ner !!

audible___rough_flight.mp3

Redigerat av audible
Annons
Postat

Oj! Lite väl hetsigt för min smak. 😳

Låter som en helt okej grund, men jag gillar inte dina ljud. Speciellt inte det pipande ljudet, den ljusa basen!

Jag tycker dock den blev bättre mot slutet. 🙂 Lite Infected mushroom-lukt.

Kör på!

Postat

Oj. Här var allting alldeles för tjockt!

Trummorna är lite väl tråkiga också. bara en hihat som maler på.

Basen tar för mkt utrymme. Och det som låter som entuta tar även den för mkt utrymme.

Kicken gillar jag inte 😄

Skare va techno så fundera på att leka mer med rytmer. Och trummorna ska vara "komplicerade" men samtidigt riktigt röjjiga. Funkar inte bara med en hihat utan som herr Rombo brukar säga. "Jag har 7 kickar å 10 hihatar!" 😎

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Jag tycker detta var trevligt! Delvis... Inte min typ av techno, men det funkar.

Kicken kan du byta ut, den känns inte så 100.

Jag tycker du ska ta dom 2 första takterna, ta bort resten o bygga om.

O om du är ute efter att ha det riktigt röjigt gör som Pazo säger att jag säger.. Ladda in maaaassa trumsampligar, använd alla, jobba med rytmer. Sen låter du låten ligga i en timma, sen märker du att det är för mycket av allt, då skalar du av tills ljudbilden är snyggare och enklare med du har kvar samma känsla o rytm.

Postat

Nämen tusan.. Det här var bra ljudmässigt.. Retar mig lite på den fåniga entutan som sagt... Men gillar det dynamiska samspelet mellan ljuden.. Lite lågt i tak då (för hård limiter).. Låt det gärna vara dynamisk.. Skitkönt duckat (sidechainat kallar vissa newbees det numera) runt 1.10.. Mm.. Låter mumma i mina JBL-4430 faktiskt. Mm.. Lite Dieter Meyer (Yello) producerat faktiskt.

http://www.yello.ch

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.