Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej..jag har spelat in en låt å lagt på ett midispår..när jag sedan mixat ner låten kommer inte midit med=/hur ska jag gå till väga?mvh

Annons
Postat

Kanske har fel om jag säger att du borde dubbelchecka, dubbeldubbelchecka och slutchecka allting så att du är helt 100% på att det inte är nåt du glömt, testa små saker och så. Det är säkert bara något litet simpelt som återställs med hjälp av ett musklick.

Postat

Det är lite intressant vilket program du har, och om du har en extern modul eller så. Vad händer om du gör om det? Är det så att du hör midit med att det fortfarande inte kommer med?

Postat

ag har cubase sx3..grejen e..midit är med när jag spelar upp låten i cubase åså..men nu är den klar åså..så jag mixar ner den till wav..sen när jag spelar upp låten(waven)är inte midit med..utan bara gitarr,sång bla bla..min polare snacka nåt om att jag måste ha en plug på outputsen nåt..stämmer det?å nå tips om nå plug?

Postat

Du måste köra midit genom en/eller flera pluggar, exempel ett GM-kit.

Om man trots allt vill använda ljudkortets inbyggda FM-synt (som den brukar heta) måste man spela in ljudet i realtid från FM-syntet på ljudkortet till ett ljudspår i projektet (vilket är tidsödande). Hårdvarumässigt så kan man se den som en "extern ljudkälla" trots att den är integrerad på ljudkortet.

En bra GM-plugg som iofs låter mycket 80-90-tal men som är enkel att använda är Virtual Sound Canvas.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.