Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Startar Cubase. Lägger igång Reason via Cubase. Men då fungerar bara min midi-synth i Cubase, kör jag Reason standalone så funkar den i Reason. Vad är felet och var ska jag kolla, är helt vilse 😆

Annons
Mr Underhill (oregistrerad)
Postat

Rewirekanalerna aktiverade, Reasons alltså?

Midi out på tracket inställt på Reasonsynth, Malström eller nn-xt ....?

Hos mig funkar det; SL 2 och Reason 2.5 😳

Postat
Startar Cubase. Lägger igång Reason via Cubase. Men då fungerar bara min midi-synth i Cubase, kör jag Reason standalone så funkar den i Reason. Vad är felet och var ska jag kolla, är helt vilse 😄

Drivrutinen till ditt midi-interface tillåter kanske inte att två program kan utnyttja en klaviatur samtidigt.

Isåfall får du spela på Reasonsyntarna via midispår i Cubase, precis som du gör med andra syntar och pluggar i Cubase.

Postat

Jaha, kan det vara för att jag har mitt keyboard som en usb-enhet (Har en M-Audio Keystation), kan det vara värt att köpa en midisladd istället?

Postat
Jaha, kan det vara för att jag har mitt keyboard som en usb-enhet (Har en M-Audio Keystation), kan det vara värt att köpa en midisladd istället?

trror du får samma spektakel med eller utan MIDI sladd,

Postat

Mmm, det hänger på M-Audios drivrutin och inte kabeln.

Kolla M-Audios hemsida ifall det finns nya uppdaterade drivrutiner till Windows.

Annars, maila supporten på M-Audio och fråga om det finns/kommer en mididrivrutin som är multi-client.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.