Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Soulless Generation

ARTIST/GRUPP: Skiller

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: ca 4min

KOMPOSITÖR: Skiller

PRODUCENT: Tobbe

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 10mb

STATUS: Demo/skiss

LÅTLÄNK:

Kom gärna med tips och idéer vad som kan förbättras ändras, och vad ni tycker om låten.

mvh Tobbe

Annons
Postat

Sweet! Riktigt bra låt. Härlig skrik sång. Skönt ljud, känns dock lite tunt annars låter det kalas.

Det jag kan "klaga" på är att jag tycker låten är lite för lång blir lite trist efter en stund.

Men helt klart bra jobbat.

Lite mer info om själva inspelning skulle vara skoj? Studio eller på egenhand?

Postat

Hejsan allt är inspelat hemma i min lägenhet på 40 kvadrat med Pro Tools le och en Sm57a samt en 5110 med låda. Gitarrerna är ESP. Mbox ljudkort. Ska det på lite mera bas eller mera reverb eller liknande kom me mera tips.

mvh Tobbe

Postat
Hejsan allt är inspelat hemma i min lägenhet på 40 kvadrat med Pro Tools le och en Sm57a samt en 5110 med låda. Gitarrerna är ESP. Mbox ljudkort. Ska det på lite mera bas eller mera reverb eller liknande kom me mera tips.

mvh Tobbe

Oo då har du all min heder!!! Imponerad! Det är alltså programerade trummor? Grymt bra jobbat för det kunde jag inte ana.

Ska jag hacka ner det och gå in på detaljer som jag tycker på ljudet. Som är svin bra redan som det är. Lite mer botten i ljudet känns lite klent. Dock har jag inte möjlighet att lyssna i mina lurar som jag kan bättre. Kanske lite hög sång också.. Men små petiteser. Detta skulle kunna släppas precis som det är.

Reeeespekt!!

Postat

Nä... sången är inte alls för hög... däremot är trummorna lite för höga... men detta är riktigt bra... höj sången och lite mer brutal bas.. .lite mer tryck liksom... sångaren är riktigt duktig.. han ska höjas lite till

Postat (redigerat)
Nä... sången är inte alls för hög... däremot är trummorna lite för höga... men detta är riktigt bra... höj sången och lite mer brutal bas.. .lite mer tryck liksom... sångaren är riktigt duktig.. han ska höjas lite till

Tycker inte ja 😎😄 Känns som vissa av delarna ska ner. Men smaksak.

Nej har lyssnat ett par vändor till nu.. Låter jäkligt bra... Sångaren är grym. Dock som jag skrev förut lite lång.. Skulle räckt gott om den var runt 3min..

Redigerat av Mutz
Postat

Okej nej trummorna är inte programerade dom är inspelade i en mindre studio. Så sorry allting forutom trummorna är inspelade hemma hos mig 😕

Jag ska ändra lite på de så återkommer jag med en annan version.

mvh Tobbe

Postat
Okej nej trummorna är inte programerade dom är inspelade i en mindre studio. Så sorry allting forutom trummorna är inspelade hemma hos mig 😲

Jag ska ändra lite på de så återkommer jag med en annan version.

mvh Tobbe

Aaa ok.. Tänkte nästan det såfall skulle du vara guden av trummprogramering :-) Men gött trummat förövrigt!

Postat

Tycker inte ja 😮😲 Känns som vissa av delarna ska ner. Men smaksak.

Nej har lyssnat ett par vändor till nu.. Låter jäkligt bra... Sångaren är grym. Dock som jag skrev förut lite lång.. Skulle räckt gott om den var runt 3min..

mmm.. nu när jag tänker efter så skulle refrängen ner lite... och versen ska upp... 😛 men fy fasen va grym låt

Postat

OKej kul med så mycket positiva reaktioner det kommer en hel demo på 5 låtar inom kort. Men hur ska man gora for att det riktiga "puschet" i botten har labbat runt men inte riktigt fått till det tycker jag.

mvh Tobbe

Postat

skit fett. as bra låt, snygt skrik/sång.

Men, lite mera bas, och upp med sången ett snäpp eller två.

//Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.