Jump to content
Annons

porta

Felix (oregistrerad)

Recommended Posts

Felix (oregistrerad)
Postat

Om jag köper en porta måste jag ha en bra dat aom jag vill mixa poå datan sen+

Annons
Andrew (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jupp eftersom du lär ju redigera wav-filer i datorn och dom tar en himlans massa plats. Och sen om du t ex använder en massa realtid effekter så snor dom en massa minne... 😮 Det är inte kul när allt hänger sig... 😆

Fast... frågan är ju ifall du undrar om du behöver en DAT eller en bra data? 😉

Redigerat av Andrew
Postat

Många portor idag har inbyggd cd-brännare eller scsi ut. Då kan du ju bara föra över dina projekt på det sättet och behöver alltså ingen DAT över huvud taget.

Postat

Jag kör över två spår åt gången med S/PDIF till Cubase, synkar ihop maskinerna med MIDI.

Inga som helst problem.

Lite tid tar det ju att bara köra över två kanaler åt gången, men det funkar.

Portan är Fostex VF08.

Postat

Jag tycker inte att du behöver en DAT-bandspelare.

Själv kör jag med en Yamaha AW4416 porta. Jag kör ut stereomixen digitalt via S/PDIF direkt in i ljudkortet på datorn, spelar in det som ett stereospår i Soundforge å bränner ut det på CD.

Tycker alltså att det är bättre att lägga slantarna på ett ljudkort med digital ingång samt CD-brännare, ifall du inte redan har detta!

Postat
en bra dat aom

Då kan man fråga sig om det betyder "en bra data" eller "en bra DAT"...

• 1 år senare...
Postat

Hej såg att du hade en AW4416 har själv en och har spenderat många timmar med att försöka bränna ner mina inspelningar på CD utan att lyckas, och det är ju lite tråkigt så on någon har några råd att ge så är jag tacksam

MVH Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.