Jump to content
Annons

Tipsa om prisvärda skärmar


Zyan

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Den där Acer widescreen 19" hade jag tänkt köpa men den ska tydligen vara rätt kass, den jag köpte HP vs19x (2200:-) har jag inga klagomål på.

Det finns givetvis bättre men då ska man nog för det första upp över 4000:- och sen spela eller sitta med foto. Musikprogrammen har så låg upplösning

så där kvittar det. Köp 19" nu när de kostar lika mycket som 17"! Om man sitter nära kan man lika gärna ha 17" men så fort det av någon anledning blir

ett avstånd till skärmen, som exempelvis där jag har skärmen nu när jag skriver detta, så är ju 19" klart att föredra. En kompis köpte nyligen en viewsonic

19"-wide för 4,500 och den hade ju grymt bra bild men som sagt för musikprogram gör det nog knappast någon större skillnad.

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Den där Acer widescreen 19" hade jag tänkt köpa men den ska tydligen vara rätt kass, den jag köpte HP vs19x (2200:-) har jag inga klagomål på.

Det finns givetvis bättre men då ska man nog för det första upp över 4000:- och sen spela eller sitta med foto. Musikprogrammen har så låg upplösning

så där kvittar det. Köp 19" nu när de kostar lika mycket som 17"! Om man sitter nära kan man lika gärna ha 17" men så fort det av någon anledning blir

ett avstånd till skärmen, som exempelvis där jag har skärmen nu när jag skriver detta, så är ju 19" klart att föredra. En kompis köpte nyligen en viewsonic

19"-wide för 4,500 och den hade ju grymt bra bild men som sagt för musikprogram gör det nog knappast någon större skillnad.

fan nublir jag skitsugen på en 19"are. iofs har jag mixerbordet mellan skärmen och mig. så en stor skärm är att föredra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

2 st 😉!

Efter sommaren ska jag ha 2 st 19"... hoppas jag!

Problemet är att man snabbt blir beroende, satt med 2st skärmar i några dagar och sen kändes det konstigt med bara en skärm, man kände

sig inte hel som människa längre, man tittade åt vänster och där var det tomt, såsom i själen 😛!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - 2st skärmar är otroligt användbart även utanför musikprogrammen. Det är så otroligt bekvämt att slänga ut ett fönster på en skärm och ett annat på den andra när det är något man behöver kolla på medan man skriver något annat. På det sättet slipper man ha saker liggande bakom så att man måste skifta mellan dem. Man blir väldigt bekväm av sig, men det kan man ju vara värd, eller hur...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hitta bara halvbra samt dåliga omdömmen om Acer 1916W på nätet, nu hittar jag inte dom jag läste förut men i detta norska test:

http://forbruker.no/digital/tester/pcskjer...icle1296272.ece

kom den på plats 5 utav 5 testade skärmar. Hp´n har jag själv och den är klart godkänd men den köpte jag mest för att den då var

en 1000-lapp biligare än Acer´n och jag tänkte att sämre kunde den ju inte vara, chansade jag 😕!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hitta bara halvbra samt dåliga omdömmen om Acer 1916W på nätet, nu hittar jag inte dom jag läste förut men i detta norska test:

http://forbruker.no/digital/tester/pcskjer...icle1296272.ece

kom den på plats 5 utav 5 testade skärmar. Hp´n har jag själv och den är klart godkänd men den köpte jag mest för att den då var

en 1000-lapp biligare än Acer´n och jag tänkte att sämre kunde den ju inte vara, chansade jag 🙂!

Snygg chansning :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...