Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 197
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Här kommer nummer 304 😠

Postat
Äsch - vad är ni för några nybörjare... 😄🙂

Hehe... vad säger du oldie! 😆

Postat
Äsch - vad är ni för några nybörjare... 😄🙂

Du är bara 191 inlägg framför just nu. Jag närmar mig sakta och säkert 😆

Postat
Äsch - vad är ni för några nybörjare... 😳  😆

Du är bara 191 inlägg framför just nu. Jag närmar mig sakta och säkert 😆

Vilken match! 😮

Postat
Äsch - vad är ni för några nybörjare... 🙂  :rolleyes:

Du är bara 191 inlägg framför just nu. Jag närmar mig sakta och säkert 😮

Jag får väl börja leta upp trådar som jag inte har svarat i ännu - och göra en liten spurt... 😛😄

Postat (redigerat)
Äsch - vad är ni för några nybörjare... :rolleyes:  😆

Du är bara 191 inlägg framför just nu. Jag närmar mig sakta och säkert 😉

Jag får väl börja leta upp trådar som jag inte har svarat i ännu - och göra en liten spurt... 😉😛

Grattis till 5k! 😆

EDIT: 142.....

Redigerat av Linus
Postat
Äsch - vad är ni för några nybörjare... :rolleyes:  😆

Jag får väl börja leta upp trådar som jag inte har svarat i ännu - och göra en liten spurt... 😛😛

Grattis till 5k! 😆

😉

Vänta bara - snart börjar jag spurta, så kommer du låååångt på efterkälken... 😄

Har haft lite för mycket för mig de senaste dagarna, med Scarbee-jubileum och en stor, efterlängtad Oktava MK012-leverans och en del annat, så det har blivit färre inlägg än vanligt... 😛

Postat
Äsch - vad är ni för några nybörjare... 🙂  🙂

Jag får väl börja leta upp trådar som jag inte har svarat i ännu - och göra en liten spurt... 😉😛

Grattis till 5k! 😎

😆

Vänta bara - snart börjar jag spurta, så kommer du låååångt på efterkälken... 😄

Har haft lite för mycket för mig de senaste dagarna, med Scarbee-jubileum och en stor, efterlängtad Oktava MK012-leverans och en del annat, så det har blivit färre inlägg än vanligt... 😛

Flickor, flickor, nu tar vi det lit piano! 😉

Postat

Oki,, nu kan jag inte vänta längre,, tada... 600 inlägg, och förmodligen rätt många fler ord än de flesta,, nja, rätt mågna ord i alla fall.

Postat
Kan ni inte sansa er lite!? Det handlad om hur ni gör, inte att detta är "världenslängstatråd"-tråd!

Hur man gör?

Tja - det är ju bara att skriva. Om man dessutom skriver om relevanta saker och sådant som hör till trådarna, så blir förstås inläggen också intressanta att läsa då och då, kan man hoppas... :rolleyes:

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Vad pratar ni om här?

Postat (redigerat)

1082!

EDIT: Verkar jag ha förstått det hela rätt?

Redigerat av MarcusRombo
Postat

Nope Marcus, du har missat det hela,,

Egentligen är väl frågan varför det är så många som inte skriver något med substans.

Inte konstigt att det finns de som har 4-5000 inlägg,,, om man bara skriver "lol", "haha" o.s.v.

Jag önskar att det är mer kreativitet i skrivandet

Postat

Haha, det önskade jag med! lol!

Postat
En annan tanke är att man kunde sätta betyg på svaren, så att det syns tydligt att "Detta svaret hjälpte mig med min fråga".

...

Kanske kunde trådar med fler sådana "Detta svaret hjälpte mig..."-betyg, sorteras högre vid sökningar också - så blir det lättare att hitta relevanta svar...?

jag förstår vad du menar. men jag är mer inne på en tvärtom-funktion. det finns alldeles för många skitstövlar här på forumet, som kastar ut en fråga, varpå andra medlemmar försöker vara sjyssta och bjussa med sin tid och kunskap, och svara.

ofta hör man inte ett pip ifrån personen, och om denne är nöjd eller tacksam för svaret. skitdålig stil är vad det är.

Postat
En annan tanke är att man kunde sätta betyg på svaren, så att det syns tydligt att "Detta svaret hjälpte mig med min fråga".

...

Kanske kunde trådar med fler sådana "Detta svaret hjälpte mig..."-betyg, sorteras högre vid sökningar också - så blir det lättare att hitta relevanta svar...?

jag förstår vad du menar. men jag är mer inne på en tvärtom-funktion. det finns alldeles för många skitstövlar här på forumet, som kastar ut en fråga, varpå andra medlemmar försöker vara sjyssta och bjussa med sin tid och kunskap, och svara.

ofta hör man inte ett pip ifrån personen, och om denne är nöjd eller tacksam för svaret. skitdålig stil är vad det är.

Det kunde också vara bra på sitt sätt, eftersom det blir en sporre för folk att verkligen göra relevanta inlägg och inte bara komma med meningslöst dravel - men risken är också att någon ger en massa negativa betyg till någon som de har något personligt emot för att han gillar "fel" musik eller står på "fel" politiska kant eller annat - trots att dennes svar kan vara både trevliga, hjälpsamma och informativa.

Det är troligen "säkrare" med enbart positiva betyg i så fall, tror jag.

Postat

Så sant. "Always look at the bright side of life." 😄

Postat
Inte konstigt att det finns de som har 4-5000 inlägg,,, om man bara skriver "lol", "haha" o.s.v.
4-5000? Ja, då är det väl jag och Claes, och snart Neko då?

Och ingen av oss har skrivit "lol" i forumet.

Men jag förstår hur du tänkte 😄

Det känns som att antalet trådar i Utanför ämnet snart är lika många som alla trådar i de andra avdelningarna tillsammans.

Postat

Sorry Linus, det var inte meningen att klaga på de som har många inlägg med relevant och bra textinnehåll,, men tack och lov så förstod du hur jag tänkte. :-)

Det är ju en jättebra ide att "rejta" bra inlägg. Men det kommer nog ändå inte att fungera som tänkt. De som bara skriver "lol" o.dyl. kommer ju att "rejta" sina polares meningslösa inlägg...

Tror att vi som vill väl och bidrar till en bra och sansad attityd, och verkligen försöker hjälpa till skall fortsätta med det. Hoppas på det bästa och tro att det kanske drar med sig en å annan på det tåget. Givetvis så kan/skall vi agera lite moraltant oxo, även om det känns som en tråkig roll.

Positiv

Hjälpsam

Engagerad

Ärlig

Finns det mer saker som kännetecknar oss "Knights of Studiofora"?

Postat

Passar på att dubbelfira i dena tråd.. Både min födelsedag och mitt 2000e inlägg !!!

😄😆😉😳

Postat
Passar på att dubbelfira i dena tråd.. Både min födelsedag och mitt 2000e inlägg !!!

😄😆😉😳

Grattis för tusan! Till båda sakerna, men jag hoppas att du verkligen använder din tid här till seriösa inlägg. ;-)

Grattis!

Postat

Jahaaaaa, okej! Då är jag med... Det här är tråden utan humor!

Postat

Jahaaaaa, okej! Då är jag med... Det här är tråden utan humor!

Nja, inte utan humor, men det är en seriös tråd...

Postat
Det kunde också vara bra på sitt sätt, eftersom det blir en sporre för folk att verkligen göra relevanta inlägg och inte bara komma med meningslöst dravel - men risken är också att någon ger en massa negativa betyg till någon som de har något personligt emot för att han gillar "fel" musik eller står på "fel" politiska kant eller annat - trots att dennes svar kan vara både trevliga, hjälpsamma och informativa.

ja, jag är förståss inte ute efter att betygsätta trådskaparen på riktigt, och är inte alls emot ditt förslag.

jag ville bara ge en känga till de som inte ens bryr sig om att tacka för svar/feedback etc.

• 2 veckor senare...
Postat
Vänta bara - snart börjar jag spurta, så kommer du låååångt på efterkälken... 🙁

Skynda Claes!

Jag går om dig om tre inlägg 😆

Postat
Vänta bara - snart börjar jag spurta, så kommer du låååångt på efterkälken... 😆

Skynda Claes!

Jag går om dig om tre inlägg 😆

Ja - det var hemskt vad du har spurtat på sistone.

Semester kanske - eller mindre att göra på jobbet...? 🙁

Postat
Vänta bara - snart börjar jag spurta, så kommer du låååångt på efterkälken... 😆

Skynda Claes!

Jag går om dig om tre inlägg 🙁

Ja - det var hemskt vad du har spurtat på sistone.

Semester kanske - eller mindre att göra på jobbet...? 😆

Ehh... hehehe.... tänk när ni ligger där på dödsbädden i framtiden och reflekterar tillbaka på vad ni åstadkommit i livet; "Jodå, jag är helt nöjd med mitt liv, jag ägnade mesta tiden till att skriva inlägg på ett forum för studionördar. Högst utvecklande för själen." 😆

...

Vadå kasta spjut bland radhus? 😆

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.