Jump to content
Annons

Hur lyckas ni få till så många inlägg?


Light Head

Recommended Posts

tbruce, din ide där med att räkna ord är jäkligt intressant!!

Lämna det som ett förlag!!

Tror dessvärre inte att det går med IPB... och jag tror inte Studio har lust att själva (betala någon för att) skriva kod för en sån funktion. Dessutom skulle man t ex behöva utesluta all text inom QUOTE-taggar, annars skulle man bli många ord "rikare" på att inte redigera sina citat, vilket redan är ett ofog som det är.

Däremot tycker jag definitivt att man inte ska få högre postcount av inlägg i presentationsforumet, som mornel sa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 197
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Detta inlägg blir mitt 2 790:e

Det är många inlägg, men det är mer imponerande med Claes, för han skriver nåt relevant i nästan varenda ett av hans inlägg, till skillnad från mig som inte har publicerat ett enda relevant inlägg överhuvetaget. 😎

.Viktor

<En viss ironi och en viss sanning i detta inlägg>

Något relevant.

Ja, se där - det stämde ju... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta inlägg blir mitt 2 790:e

Det är många inlägg, men det är mer imponerande med Claes, för han skriver nåt relevant i nästan varenda ett av hans inlägg, till skillnad från mig som inte har publicerat ett enda relevant inlägg överhuvetaget. 😎

.Viktor

<En viss ironi och en viss sanning i detta inlägg>

Något relevant.

Ja, se där - det stämde ju... 😎

sicken skämtare 😱

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här man ska skriva för att få fler inlägg?

Nej, det är bestämt den andra tråden, Herr Hackeman!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här man ska skriva för att få fler inlägg?

Nej, det är bestämt den andra tråden, Herr Hackeman!

Jahasåjajapåsåvis. Vilken av dom? 😉

Vilken som helst... för du ville väl ha fler inlägg? *illvilligt smile*

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här man ska skriva för att få fler inlägg?

Nej, det är bestämt den andra tråden, Herr Hackeman!

Jahasåjajapåsåvis. Vilken av dom? 😉

Vilken som helst... för du ville väl ha fler inlägg? *illvilligt smile*

Tänkte det. Jag har ju så få..........

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här man ska skriva för att få fler inlägg?

Nej, det är bestämt den andra tråden, Herr Hackeman!

Jahasåjajapåsåvis. Vilken av dom? 😉

Vilken som helst... för du ville väl ha fler inlägg? *illvilligt smile*

Tänkte det. Jag har ju så få..........

Du är på god väg. Du ligger ju bara ungefär 1200 efter mig... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här man ska skriva för att få fler inlägg?

Nej, det är bestämt den andra tråden, Herr Hackeman!

Jahasåjajapåsåvis. Vilken av dom? 🙁

Vilken som helst... för du ville väl ha fler inlägg? *illvilligt smile*

Tänkte det. Jag har ju så få..........

Du är på god väg. Du ligger ju bara ungefär 1200 efter mig... 🙁

Jag ser det som ett sunt tecken. 😛

Jag har varit väldigt passiv här de senaste månaderna, och när jag väl skriver gör jag det oftast i offtopic, men ändå ligger jag på fjärde plats på listan över vem som har minst liv utöver forumet, såg jag nu.

Det måste ju betyda att den nya generationen forumnördar antingen skriver mindre ontopic eller mer offtopic än vad vi gjorde i vår studio-forum-ungdom. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Den där "görbraiga" iden med att räkna ord, borde väl inte vara så svår? Vet ifos inte vilket system som hanterar forumet, men i Unix och Linux finns det väl växlar som räknar allt från tecken till ord? Ni som hänger med vet ju vad jag menar, men det är knappt jag själv hajjar vad jag förstår... :-)

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Den där "görbraiga" iden med att räkna ord, borde väl inte vara så svår? Vet ifos inte vilket system som hanterar forumet, men i Unix och Linux finns det väl växlar som räknar allt från tecken till ord? Ni som hänger med vet ju vad jag menar, men det är knappt jag själv hajjar vad jag förstår... :-)

det här forumet är ju byggt på php-teknik, och det är väldigt enkelt för den som vill att slänga in lite kod som beräknar antalet ord vid varje nytt inlägg.

ja, om man nu vill det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där "görbraiga" iden med att räkna ord, borde väl inte vara så svår? Vet ifos inte vilket system som hanterar forumet, men i Unix och Linux finns det väl växlar som räknar allt från tecken till ord? Ni som hänger med vet ju vad jag menar, men det är knappt jag själv hajjar vad jag förstår...  :-)

det här forumet är ju byggt på php-teknik, och det är väldigt enkelt för den som vill att slänga in lite kod som beräknar antalet ord vid varje nytt inlägg.

ja, om man nu vill det.

Hr Itzhak, vad väntar du på?? Skriv lite kod och skicka den till Olsberg..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att ordräkningen är en dålig idé. Det blir som amerikanska facklitteratursförfattare som får betalt för antalet sidor. Ofta är det bättre att säga något med få ord än att dra ut på det. Det är tillräckligt illa som det är med folk som skriver inlägg bara för att få hög post count. Om det utvecklas till att folk skriver långt när det inte behövs kommer forumet att bli skitjobbigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att ordräkningen är en dålig idé. Det blir som amerikanska facklitteratursförfattare som får betalt för antalet sidor.

Fast som det är nu så är det ju typ som att de skulle få lika mycket betalt för en hel bok med bara en smiley i. 😆 Men tror du verkligen folk skulle palla att klämma in fler ord för att få högre "poäng"? Kanske nåt enstaka...

Ett annat sätt är att helt enkelt ta bort inläggsräkningen... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att ordräkningen är en dålig idé. Det blir som amerikanska facklitteratursförfattare som får betalt för antalet sidor.

Fast som det är nu så är det ju typ som att de skulle få lika mycket betalt för en hel bok med bara en smiley i. 😆 Men tror du verkligen folk skulle palla att klämma in fler ord för att få högre "poäng"? Kanske nåt enstaka...

Ett annat sätt är att helt enkelt ta bort inläggsräkningen... 😆

Jag förstår inte vad problemet är med den nuvarande räkningen. Är det någon som bryr sig om den, liksom - värderas en person med 1000 inlägg tyngre än ord från någon som bara har skrivit 40 inlägg?

För min del kan räkningen plockas bort. Eller behållas. Det kvittar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte vad problemet är med den nuvarande räkningen. Är det någon som bryr sig om den, liksom - värderas en person med 1000 inlägg tyngre än ord från någon som bara har skrivit 40 inlägg?

Typ, dessvärre. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte vad problemet är med den nuvarande räkningen. Är det någon som bryr sig om den, liksom - värderas en person med 1000 inlägg tyngre än ord från någon som bara har skrivit 40 inlägg?

Typ, dessvärre. 😆

Är du helt säker på det?

Jag kan förstå om folk värderar inlägg från personer vars namn/avatarer de känner igen, men tittar någon på inläggsräknaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att ordräkningen är en dålig idé. Det blir som amerikanska facklitteratursförfattare som får betalt för antalet sidor.

Fast som det är nu så är det ju typ som att de skulle få lika mycket betalt för en hel bok med bara en smiley i. 😆 Men tror du verkligen folk skulle palla att klämma in fler ord för att få högre "poäng"? Kanske nåt enstaka...

Ett annat sätt är att helt enkelt ta bort inläggsräkningen... 😆

Jag förstår inte vad problemet är med den nuvarande räkningen. Är det någon som bryr sig om den, liksom - värderas en person med 1000 inlägg tyngre än ord från någon som bara har skrivit 40 inlägg?

För min del kan räkningen plockas bort. Eller behållas. Det kvittar.

Om du inte bryr dig, gör inte det då.... Det är väl enklast för dig och andra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där "görbraiga" iden med att räkna ord, borde väl inte vara så svår? Vet ifos inte vilket system som hanterar forumet, men i Unix och Linux finns det väl växlar som räknar allt från tecken till ord? Ni som hänger med vet ju vad jag menar, men det är knappt jag själv hajjar vad jag förstår...   :-)

det här forumet är ju byggt på php-teknik, och det är väldigt enkelt för den som vill att slänga in lite kod som beräknar antalet ord vid varje nytt inlägg.

ja, om man nu vill det.

Hr Itzhak, vad väntar du på?? Skriv lite kod och skicka den till Olsberg..

onödigt att skriva när det finns hur många script som helst på nätet...

som detta exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här man ska skriva för att få fler inlägg?

Yes sir! 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är inne på superseriösa forum så finns det belöningssystem för dem som skriver mycket och bra saker. Finns forum där "nördar" livnär sig på den kickback de får för att de hjälper andra.

T.ex. tyngre forum för HP-UX. Det är ofta som det finns tyngre kunskaper ute bland användare än tillverkarens/leverantören's egna anställda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är inne på superseriösa forum så finns det belöningssystem för dem som skriver mycket och bra saker. Finns forum där "nördar" livnär sig på den kickback de får för att de hjälper andra.

T.ex. tyngre forum för HP-UX. Det är ofta som det finns tyngre kunskaper ute bland användare än tillverkarens/leverantören's egna anställda.

Om man skulle spinna vidare på det, så kunde det ju införas en betygsknapp i forumet, så att den som ställer en fråga kan ge ett bra betyg till dem som har gett de mest relevanta svaren och ett dåligt betyg till dem som bara flummar runt och kommer med meningslösa kommentarer för att de inte har något vettigare för sig...

Samtidigt blir det mycket jobbigare att vara medlem i så fall, eftersom man förväntas betygssätta folk - och det är kanske inte så önskvärt. Vi kan ju klara att umgås ganska bra ändå som det är nu, eller hur...? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är inne på superseriösa forum så finns det belöningssystem för dem som skriver mycket och bra saker. Finns forum där "nördar" livnär sig på den kickback de får för att de hjälper andra.

T.ex. tyngre forum för HP-UX. Det är ofta som det finns tyngre kunskaper ute bland användare än tillverkarens/leverantören's egna anställda.

Om man skulle spinna vidare på det, så kunde det ju införas en betygsknapp i forumet, så att den som ställer en fråga kan ge ett bra betyg till dem som har gett de mest relevanta svaren och ett dåligt betyg till dem som bara flummar runt och kommer med meningslösa kommentarer för att de inte har något vettigare för sig...

Samtidigt blir det mycket jobbigare att vara medlem i så fall, eftersom man förväntas betygssätta folk - och det är kanske inte så önskvärt. Vi kan ju klara att umgås ganska bra ändå som det är nu, eller hur...? 😉

Det tror jag inte alls på. Risken är väl stor att man ger dåligt betyg till dom man inte tycker om, oavsett hur hjälpsam han eller hon har varit? Jag kan exempelvis tänka mig att Florian, som verkar jävligt kunnig, skulle få svårt att få bra betyg. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...