adama Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 tjena. jag har ett problem när jag ska spela in trummor. Mixerbordet "mackie 1624 vlz pro" är kopplat 8 kanaler in i ljudkortets (emu 1820) 8 kanaler. 1-1, 2-2 osv. Men när jag spelar in trummor hamnar endast några där de ska. Resten byter plats hej vilt. Visserligen går det att spela in. Men man får ju leta ett tag. och jobbigt att ha olika trummor på olika spår för varenda projekt. ett annat problem: ibland så brusar det i ena luren när man har lurarna i mixern. Men detta händer inte då man har dom direkt i ljudkortet. hoppas nån känner igen detta. tack på förhand! / adama ps. förklara gärna enkelt ifall ni vill förklara. Jag är ny på detta. Mycket ord att glosa. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 29 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 29 maj 2006 är det alltså ingen som har nån aning?? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 que? Eftersom jag inte har kört med EMU-ljudkort själv så vet jag ju inte svaret till hundra procent men det låter som att det är routat fel i mjukvaran om det nu finns sådan? Någon som har kortet kanske kan förklara? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 29 maj 2006 Dela Postat 29 maj 2006 Håller med. Det låter som om det är felroutat i ljudkortets mixer - eller kanske att ingångarna inte är aktiverade i Cubase...? Har inte heller testat något EMU-kort, så det är rena gissningar från min sida också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 30 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 30 maj 2006 okej.. tack för svaren.. någon som vet problemet med hörlurarna då? Bruset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Du har inget ijackat i bordet som är panorerat som kan avge brus av någon anledning? Känns lite nätt med info dock... Tror inte Stevie Wonder prickar lerduvan speciellt ofta heller 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Sitter mixerbordet kopplat i jordat eluttag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Angående trumkanalerna så är jag 99,9% säker på att felet sitter i mjukvarumixern. Kontrollera alla asio-sends så att de skickas i rätt ordning, och kolla sen så att alla ingångar är aktiverade i Cubase under VST Inputs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 30 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 30 maj 2006 Angående trumkanalerna så är jag 99,9% säker på att felet sitter i mjukvarumixern. Kontrollera alla asio-sends så att de skickas i rätt ordning, och kolla sen så att alla ingångar är aktiverade i Cubase under VST Inputs. Ska kolla upp det, men har använder inte cubase i den hemmastudion. Använder logic 5.3, gaml pc-versionen. Men jag är inte alls speciellt haj på prylarna alls (vet inte vad allt betyder osv.) Rädd för att jag kommer att peta på fel grejjer. Men jag ska sätta mig och försöka fixa det innan jag ställer fler frågor. Linus: Jepp. Det sitter i jordat uttag (98,2% säker). Ibland händer det att högra högtalaren stängs av också. Detta då utljudet går genom mixern. Nu går den ut genom stereostärkare ist. och då händer det aldrig. Så det handlar ju antagligen om mixern. Men vill bara höra här först ifall det är nåt vanligt problem som fixas med "spik och hammare", eller nåt jag bör lämna in. tack för hjälpen/ adama Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.