Jump to content
Annons

Medlemspresentation


adama

Recommended Posts

Postat (redigerat)

tjena! jag är ny på forumet. Jag är 17 år och började intressera mig för inspelning för lite mer än ett år sen. Köpte ett EMU 1820, skaffade gamla logic 5.3 (kör pc). Kört det ett år, funkat kanon. Jag och mitt band ( Attention Please ) skaffade en hemmastudio hemma hos basistens farsa. Vi ljudisolerade ett rum, köpte aukustikplattor, mickar, stärkare, trumset och har nu slut på pengar+ avbetalning 2 år till 😆 . Vi ska strax byta till Cubase SX. Detta medförde att jag blev mycket intresserad av mjukvarusysslandet. (tidigare har vi bara tryckt rec, stop, play, osv. sen kommer en polare nån gång i månaden och mixar det hela ).

Så ja? Vad är bättre lärare än över 8000 lärare här inne? 🥰 (eller hur många det nu är ).

Mitt band lirar allt som faller oss in för stunden. dvs. allt från hardcore-metal till reggae. Men mestadels nån slags funkig pop med kinkiga falsett-stämmor 😕.

Jag sjunger och spelar gitarr, men lirar även lite trummor. Ska börja ta lektioner på saxofon till hösten.

Intressen utan relation till musik: Inget 😆 jorå, va med polare.

Om ni har några tips om vad som helst! tipsa på. vad som helst från olika sätt att micka stärkare, trummor, panoreringar. Jag vet inte mycket jag 🥰

ciaoo/ adama

Redigerat av adama
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Lägg gärna upp något i demosektionen, blir lite nyfiken när du berättar. 😎

gör jag gärna. men hur gör man? tell me!

Gå bara in under sektionen Demoinspelningar (eller vad det nu är) och starta en ny tråd. Där kan du ladda upp låten på Studios server, eller så länkar du till låten på en annan server. Alternativ nummer två är bäst, då jag och många med mig inte kan lyssna på låtar som är upplagda på det här forumet. 😉

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

samma välkomnande från petite moi med!!!

auf välkommen!

Jonas

edit: jag lyckades klämma in några extra språk! inatt är det ommöblering som gäller!!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...