Jump to content
Annons

11åringens techno: försök 2

EffektSnubben (oregistrerad)

Recommended Posts

EffektSnubben (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Techno är nog inte min grej 😆 men altid kul att se om det är bättre än förut 😱

techno_f_rs_k_2.mp3

Redigerat av Lundin
Dela på andra sajter

Annons

Okej; för det första vill jag påpeka att det här är trance, inte techno :rolleyes:

Höjj kickens volym, höjj också dens låga diskanter och höga bas -frekvenser samt sänk mellanregistret en aning.

När det häller hihats så är det samma veva där, öka höga diskanterna en aning och hela kanalens volym.

Sen vill jag väll påpeka på själva arret också; kämpa med uppbyggnaden av låten, lyssna på andra och se hur deras partier är uppbyggda; hur övergångarna ser ut. 😮

Alla melodier som inte 'säger' något eller betyder något kan du slänga; kanske försöka kan du försöka göra partier där olika instrument 'pratar' med varandra, en spelar en del och den ena svarar. Sånt används mycket för att det ska bli intressant att lyssna på. 😮

kolla in psytrance och goatrance -scenen om du vill träna på arr-uppbyggnader exempelvis: Chi-A.D, Infected mushroom, 1200 mics.

//Simon

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

usch...

Men du är bara 11 så för att vara 11 så är det bra..

Kritik:

Allt är i en fet goja... Rörigt som feeeeen, det känns som volymen går upp och ner och så kommer det in ljud lite då och då... Jobba symetriskt

Okej; för det första vill jag påpeka att det här är trance, inte techno

//Simon

Bra sagt... kunde faktiskt inte sagt det bättre själv!

Redigerat av richarddd
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.